چگونه مهندس عمران پولدار شویم؟

چگونه مهندس عمران پولدار شویم؟

چگونه به یک مهندس عمران پولدار تبدیل شویم؟

اگر شما هم فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران هستید و میخواهید پولدار شوید؛ پس جایی نروید تا همه چیز برای رسیدن به سود کلان و موفق شدن بدانید.  در پست «چگونه مهندس عمران پولدار شویم» بدون پرده و رک مسیر پولدار شدن در رشته مهندسی عمران را به شما گفته ایم. اما این را همین ابتدا بدانید که شرکت در دوره های آموزش مهندسی عمران، اصلی ترین و هوشمندانه ترین روش برای این است که شما از یک مهندس معمولی به یک مهندس عمران پولدار تبدیل شوید.

 

چگونه مهندس عمران پولدار شویم؟

قطعا شما هم دلتان میخواهد بعد از فارغ التحصیلی در رشته عمران و هر رشته دیگری، به جایگاه شغلی ایده آلی برسید و کسب درآمد کنید. این هدف آنچنان که فکرش را میکنید، سخت نیست. متاسفانه بیشتر افراد فقط حرفش را میزنند و اصلا عمل نمیکنند و شرایط کشور ایران را بهانه میکنند. اما اگر به هدفتان دو دستی چسبیده اید پس باید برای رسیدن به آن تلاش کنید. البته قضیه روانشناسی زرد، جذب و ارث پدری کاملا از بحث ما جداست. روی صحبت ما با کسانی است که دست خالی  میخواهد وارد بازار کار شوند و به یک مهندس عمران موفق تبدیل شوند.

 

مهندس عمران پولدار

 

قدم اول موفقیت در مهندسی عمران، مشخص کردن زمینه کاری

قدم اول برای موفقیت در بازار کار و قرار گرفتن در مسیر پولدار شدن، مشخص کردن زمینه کاری و علاقه است. خیلی از افراد میگویند استعداد در هر چیزی حرف اول را میزند. اما اگر خوب دقت کنید متوجه میشوید که استعداد در این حوزه واقعا معنایی ندارد. پیش خود هیچ وقت نگویید که من در فلان کار استعداد ندارم و نمیتوانم. شما به هر چیزی که علاقه دارید و برای رسیدن به آن تلاش مستمر داشته باشید، محال است که به آن نرسید.  پس بخواهید، انجام دهید و تلاش کنید.

شما به عنوان یک مهندس عمران بعد از فارغ التحصیلی و کسب مهارت میتوانید در پروژه‌های مختلف عمرانی در حوزه های زیر قرار بگیرید:

  •  ساختمان‌سازی، برج سازی
  •  راه‌سازی، حمل و نقل، ساخت فرودگاه، کانال ها و…
  • پل‌سازی، سازه های دریایی، آبی و سد سازی
  • ساخت سازه های مربوط به محیط زیست،  شبکه های تامین آب، سیستم های آبرسانی زیر زمینی و ساخت موانع سیل، ساخت خطوط لوله
  • ژئوتکنیک، استخراج از معدن، عملیات خاکی و ساخت پایه
  • کارشناسی تاسیسات مکانیکی و برق ساختمان
  • نقشه کشی، شبیه سازی و طراحی
  • پیمانکاری، اجرا و نظارت بر اجرا
  • محاسبه، متره و برآورد،

 لازم به ذکر است که یک مهندس عمران باید در تمامی حوزه های دانش لازم را داشته باشد. چرا که دنیای مهندسی عمران  امروز بسیار تخصصی شده است. در واقع یک مهندس عمران باید دانش متره و براورد داشته باشد هم  از نحوه صورت وضعیت نویسی، پیمانکاری و … مطلع باشد.

 

دوره های پیشنهادی برای تبدیل شدن به یک مهندس عمران پولدار:

 

قدم دوم برای پولدار شدن در مهندسی عمران

حال که یکی از شاخه‌های مهندسی عمران را انتخاب کرده اید، نوبت آن رسیده که لیست مهارت‌های لازم (skills) و نرم افزارهای کاربردی در زمینه مورد نظرتان تهیه کنید. شما با یک نگرش درست میتوانید خیلی سریع مهارت های مورد نیاز را کسب کنید. به طور مثال در شرکتی کارآموزی کنید حتی بدون حقوق! یا اینکه به صورت فشرده در دوره های آموزشی به صورت آنلاین یا حضوری شرکت نمایید. شما با این دو روش میتوانید چند سال جلو بیفتید. البته شرکت یا آموزشگاه هر دو باید معتبر باشند.

 

فایل هایی که هر مهندس عمرانی باید در گوشی یا لپتاپش داشته  و بر روی آن اشراف کامل داشته باشد. 

مبحث اول مقررات ملی ساختمان

مبحث دوم مقررات ملی ساختمان

مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان

مبحث سوم مقررات ملی ساختمان

مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان

مبحث ششم مقررات ملی ساختمان

مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان

مبحث نهم مقررات ملی ساختمان (طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه)

مبحث دهم مقررات ملی ساختمان (طرح و اجرای ساختمان های فولادی)

مبحث هشتم مقررات ملی ساختمان (  مصالح بنایی )

مبحث یازدهم مقررات ملی ساختمان (طرح و اجرای صنعتی ساختمان ها )

مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان (ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا)

مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان (آسانسورها و پلکان برقی)

مبحث هجدهم مقررات ملی ساختمان (عایق بندی و تنظیم صدا)

مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان (صرفه جویی در مصرف انرژی)

مبحث بیستم مقررات ملی ساختمان (علائم و تابلوها)

مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان (پدافند غیرعامل)

مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان (مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها)

 

ترفیع جایگاه با کسب مهارت های بیشتر و افزایش قدرت ریسک

داشتن چندین تخصص در حوزه مهندسی عمران آنچنان که فکرش را میکنید حرکت مثبتی نیست.  هوشندانه‌ترین روش این است که در یک حوزه مشخص، رفته رفته پیشرفت کنید و  برای قرار گرفتن در لیست بهترین مهندس عمران در ایران جایگاه شغلی خود را بالاتر ببرید. در واقع شما باید از یک مهندس معمولی به یک مهندس هوشمند و در آخر به یک مهندس قهرمان تبدیل شوید.

اگر به تصور زیر دقت کنید، متوجه میشوید که مهندس قهرمان، تمامی اطلاعات و مهارت های یک مهندس معمولی و هوشمند را دارد و در نوک هرم skill  قرار گرفته است.

مهندسین قهرمان و پولدار، امور بازاریابی خودشان، برند سازی، جایگاه سازی،  (کارهای عملی ) را طی کرده اند که به این جایگاه رسیده اند.

چگونه مهندس عمران پولدار شویم

مهارت های فردی خود را توسعه بدهید

مهارت فردی برای هر شخصی بی شک باعث رشد شخصیتی و شغلی میشود. هر فردی که میخواهد در حوزه کاری خود موفق و پولدار شود قطعا باید بر روی  مهارت فن بیان، تصمیم گیری، حل مسئله، مذاکره، تبلیغات و… کار کند و در مورد مدل کسب و کار، تفکرات استراتژیک، مدل ذهنی، کار تیمی و… آگاهی های لازم را کسب کند. دوره های mba و توسعه فردی کمک بزرگی به پولدار و موفق شدن میکند.

 در اینجا برای گذراندن دوره های عملی و تخصصی  در صنعت ساختمان سازی میتوانید روی مرکز آموزشی سودا حساب کنید و برای یادگیری و توسعه فردی خود به سراغ سایت متمم بروید.

 

مطالب مرتبط:

 

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید