از خرج کردن برای کسب مهارت و هزینه برای خودت نترس

از خرج کردن برای کسب مهارت و هزینه برای خودت نترس

در دور و اطرافمان خیلی از افرادی را میبینیم که از خرج کردن برای کسب مهارت و توسعه فردی ترس و واهمه دارند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید؛ امسال سعی کنید این ذهنیت را از خود دور کنید؛ وگرنه هیچ تغییری در روند زندگی خود احساس نخواهید کرد.

اگر طالب مهارت، درآمد بیشتر و درخشیدن هستید و میخواهید در حوزه ای بهترین خودتان باشید؛ پس ریسک کنید، به ترس خود غلبه نمایید و برای رسیدن به ثروت بیشتر اول از همه مهارت کسب کنید، سپس متخصص شوید و در نهایت وارد بازار کار شوید.

 

هیچ زمانی برای شروع هر کاری دیر نیست

کسب مهارت

 

شمایی که در حال خواندن این مطلب هستید قطعا در یکی از این دسته ها قرار گرفته اید:

  • یا محصل یا دانشجو هستید؛
  • یا فارغ التحصیل شده اید؛
  • یا تحصیلات  یا مدرکی ندارید.

این سه دسته تا زمانی که با مهارت و تخصص آمیخته نشده باشند؛ عملا هیچ فرقی با هم ندارند. قطعا که وجهه اجتماعی افراد تحصیل کرده بالاتر است؛ اما اگر به دنبال پول و درآمد بیشتر هستید؛ باید مهارت، کسب کنید. بودجه ای کنار بگذارید و در راه یادگیری و توسعه فردی و شغلی آن را خرج کنید. البته بهتر است بگوییم آن را سرمایه گذاری کنید. متاسفانه علت بیکاری فارغ التحصیلان دقیقا عدم داشتن مهارت است. پس برای کسب درآمد و ارتقا جایگاه شغلی قطع به یقین باید به سراغ مهارت آموزی بروید.

 

برای سرمایه گذاری روی خود، با ترس مقابله کنید.

از نظر علمی، ترس علامتی از مغز است که به ما میگویید مسئله ای جدی و خطرناکی وجود دارد. پس یا از آن فرار کن یا شجاعانه با آن روبرو شو. در گفتار بسیاری از افرادی که طالب درآمد و سود هستند؛ این جمله را می شنویم که « از اینکه پولی خرج کنم و به نتیجه نرسم، می ترسم».

 

بیایید این جمله را با طرح چند سوال ساده، شفاف سازی کنیم:

1. اینکه پول دقیقا برای چه چیزی داریم خرج میکنیم؟

2. آیا پول خرج کردن برای کسب مهارت، واقعا ترس دارد؟

3. چرا فکر میکنیم که اگر به نتیجه نرسیم، ضرر کرده ایم؟

4. چرا فکر میکنیم که سرمایه گذاری روی خود، ریسک دارد؟

بسیاری از افراد، شک، و تردید و باورهای محدودکننده و غلطی دارند که آنها را از عمل کردن باز می دارد. در حالیکه ترس از خرج کردن برای توسعه فردی خود، توهمی بیش نیست. حقیقتا اگر برای کسب مهارت و رشد فردی خود هزینه کنید، برده اید. نگران هیچ چیزی هم نباشید؛ نگویید که دیگر آب سر من گذشته یا برای من دیر است یا سودی برای من ندارد.

قطعا برای اینکه بهترین خودتان باشید و در حوزه و رشته های تخصصی و فنی بدرخشید باید چیزهایی را قربانی کنید. یعنی از خرج کردن برای کسب مهارت نترسید، از خوابتان کم کنید، هزینه کنید ( در اصلاح بهتر، سرمایه گذاری کنید) اهل یادگیری شوید و از وقتتان مانند طلا استفاده کنید. شروع هر کاری سختی خودش را دارد؛ اما اگر به نتایجش فکر کنید، در مسیر رسیدن به مقصد هم لذت خواهید برد.

 

کسب مهارت

 

شرکت در دوره‌های آموزشی، هوشمندانه ترین مسیر برای یادگیری

شرکت در دوره های آموزشی، عاقلانه ترین روش سرمایه گذاری و رسیدن به درآمد است. اگر دانشجو یا محصل هستید، نباید به امید روش های آکادمیک در سیستم های آموزشی دولتی بنشینید. اگر هم تحصیل کرده هستید یا به تازگی در رشته های مهندسی، مدیریت و… فارغ التحصیل شده اید؛ نباید به دانش های تئوریک تکیه کنید. در هر صورت باید مهارتی کسب کنید تا به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنید.

برای رسیدن به چنین جایگاهی، می بایست در دوره های آموزشی که در آموزشگاه های فنی برگزار میشود؛ شرکت کنید. با گذراندن دوره های تخصصی، سریعتر به نتیجه میرسید. فراموش نکنید که یک مربی، استاد، یا یک دوره و فرصت آموزشی طلایی میتواند سال ها شما را جلو بیاندازد. فرصت و زمان زندگی برای هر انسانی به اندازه ای نیست که خودش دست تنها، بتواند، همه چیز را تجربه کند.

 

مطالب کاربردی و مفید پیشنهادی

مزایای شرکت در کلاس های حضوری به جای آنلاین


علت اهمیت تاسیسات ساختمان چیست؟


فرصت های شغلی و میزان درآمد از تاسیسات ساختمان


چرا اکثر دانشجویان از پول خرج کردن میترسند و واژه هزینه را به جای سرمایه گذاری تلقی میکنند؟

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید