کارآفرینی در رشته عمران و صنعت ساختمان

کارآفرینی در رشته عمران و صنعت ساختمان

کارآفرینی در حوزه عمران

رشد روز افزون و بی رویه ی جمعیت و به تبع آن نیاز به مسکن و امکانات رفاهی در حوزه ساختمان و سازه، باعث افزایش اهمیت پروژه های کارآفرینی رشته عمران شده است. در واقع در این عصری که به سر میبریم، همه عوامل دست به دست هم داده اند تا مهندسین را به سمت کارهای نوین ساختمانی و ایده های جدید در صنعت ساختمان ببرند. حال اگر شما به فکر کارآفرینی در رشته عمران هستید و قصد راه اندازی استارتاپ های عمرانی را دارید، پس در ادامه همراه ما باشید. 

کارافرینی در رشته عمران

ایده های جدید در صنعت ساختمان

صنعت ساختمان سازی آنقدر وسیع و ارزشمند است که درون آن ایده های ناب زیادی برای راه اندازی کسب و کار و استارتاپ های عمرانی نهفته است. بسیاری از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در رشته عمران، فقط به فکر پیمانکاری و مهندس ناظری میروند؛ اما جدا از این رشته های پولساز، کارهای نوین ساختمانی زیادی وجود دارد که میتواند درآمد مهندسین را بالاتر ببرد. در واقع فرصت های شغلی و شرایط کسب درآمد از حوزه عمران فقط با اجرا و ساختن ساختمان ختم نمیشود. این صنعت از هر گوشه اش اعم از مصالح های مورد نیاز، ابزارها، نرم افزار ها، ماشین آلات و… صدها کسب و کار را میتوان راه اندازی کرد. 

اگر شما جزو مهندسین پرسابقه هستید، هنوز برای راه اندازی استارتاپ های عمرانی دیر نشده است. به قول معروف، .ماهی رو هر وقت از آب بگیریم تازست. پس در حوزه های مورد علاقه و رشته تحصیلی خود تحقیق بیشتری انجام دهید و با استفاده از ایده های خلاقانه در صنعت ساختمان، در حوزه ای از شاخه عمران کارآفرین شوید.

کارافرینی در رشته عمران

شرکت در دوره های آموزش مهندسی عمران قدم مهم برای کارآفرین شدن

فایل ها و دوره های پیشنهادی برای تبدیل شدن به یک مهندس عمران پولدار:

 

پروژه کارآفرینی رشته عمران در ایران

بسیاری از افراد میگویند که کارکردن در ایران سخت است. اما باید بدانید که هر جا که بروید آسمان همین رنگ است و سختی خودش را دارد. در ایران هم میتوان با درنظر گرفتن تمامی جوانب اعم از شرایط اجتماعی ایران، روش های سرمایه گذاری، بسترهای عمرانی، تحریم های بین المللی بر اقتصاد و …. آستین ها را بالا زد و با ایده های پولساز، کارآفرین شد.  

باور کنید کع فکر خوب در کنار زحمات شما بی شک باعث ایجاد چرخه ای مفید میشود. به طوری که خود و دیگران از آن بهره مند خواهید شد. پس با طراحی یک مسیر درست برای کار آفرینی در رشته عمران تلاش کنید و با رسیدن به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تان نگذارید زحمات خود و دیگران پایمال شوند.

 

برای راه اندازی استارتاپ های عمرانی و کارآفرین شدن آستین ها را بالا بزنید.

اکثر دانشجویان مهندسی عمران بعد از فارغ التحصیلی به دنبال استخدام شدن در شرکت های خصوصی یا سازمان های دولتی میروند که کار خوبی است. اما در خود نمی بینند که کارآفرینی کنند و ترس دارند. ولی تصورش کنید که با کارآفرین شدن چقدر میتواند بر روی اشتغال زایی، کسب درآمد، شرایط اقتصادی کشور و حتی اجتماعی و رفاهی جامعه تاثیر بزرگی بگذارید.

 

چند نمونه کارآفرینی در حوزه صنعت ساختمان

  • پروژه کارآفرینی شرکت خدمات تاسیسات ساختمانی – گرمایش و سرمایش
  • پروژه کارآفرینی خدمات مشاوره مهندسی
  • کارآفرینی شرکت خدمات دکوراسیون داخلی
  • کارآفرینی کارخانه تولید پانل های گچی
  • کارآفرینی کارخانه تولید تیوپ آلومینیومی
  • کارآفرینی تولید تیرچه بلوک، گچ، سیمان، لوله، پروفیل
  • کارآفرینی شرکت های نگهداری ساختمان
  • موسسات مدیریت مالی ساختمان های بزرگ
  • کارآفرین تولید گاردریل محافظ جاده ها و اتوبان ها
  • راه‎اندازی کارگاه ساخت ماشینهای مرتبط با تزریق سیمان و استحکام خاک
  • کارآفرینی تولید خانه پیش ساخته بتنی و دیوار
  • کارآفرینی مراحل تاسیس کارخانه آسفالت
  • کارآفرینی و طرح توجیهی آهک هیدراته ساختمانی
  • پروژه کارآفرینی تولید بتن آماده خانه تولید آسفالت
  • کارآفرینی تاسیس کارخانه ساخت فراورده های بتنی (شرکت MJD سازه )
  • و صدها ایده و کارآفرینی در رشته عمران

 

با سودا در حوزه عمران کارآفرین  شوید

برای کارآفرینی در حوزه عمران، باید تمامی جوانب را از اعم از  معرفی طرح و ایده اصلی، بستر فعالیت، ظرفیت انجام فعالیت یا تولید محصول، انواع و شرایط نیروی انسانی،  فرآیند و اطلاعات فنی مورد نیاز، هزینه های سالیانه و هزینه های استهلاک و… بررسی و تعریف کرد. اگر شما به فکر کارآفرینی در صنعت ساختمان افتاده اید، باید بعد از فارغ التحصیلی خود، شروع به کسب مهارت های فنی و توسعه فردی خود نمایید. اگر برای شروع استارت آپ نیاز به کمک دارید و قصد دارید دانش های  لازم در حوزه رشته های عمرانی را فرا بگیرید روی مجموعه آموزشی سودا حساب کنید.

 

 

مطالب مرتبط، مفید و بسیار خواندنی:

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۲
ارسال دیدگاه جدید