چرا اکثر دانشجویان از سرمایه گذاری روی خود میترسند؟

چرا اکثر دانشجویان از سرمایه گذاری روی خود میترسند؟

چرا اکثر دانشجویان واژه هزینه را به جای سرمایه گذاری تلقی میکنند؟

در این مقاله از وب سایت سودا، میخواهیم به این موضوع مهم بپردازیم که چرا دانشجویان و خیلی از افرادی که قصد دارند وارد بازار کار شوند و درآمد کسب کنند؛ از سرمایه گذاری روی خود ترس دارد؟

اینکه تعداد زیادی از افراد این ذهنیت را دارند؛ چندین علت دارد. برخی از دلایل به خود فرد برمیگردد یعنی بعد روانشناسی دارد و برخی هم به جامعه و اطرافیان مرتبط است. اگر شما هم قصد کسب مهارت و تخصصی را دارید ولی  از پول خرج کردن ترس دارید؛ پس حتما حتما ادامه مطلب را بخوانید.

 

منظور از سرمایه گذاری روی خود چیست؟

در جامعه امروزی به وفور واژه سرمایه گذاری را شنیده اید. از سرمایه گذاری در بورس، بانک، بیت کوین گرفته تا ده ها روش دیگر برای ارتقا میزان درآمد و سود. در اینجا هم منظور از سرمایه گذاری روی خود دقیقا همین است. شما برای کسب مهارت، ارتقا و توسعه فردی، یادگیری یک تخصص پرسود و همه گیر، توسعه قابلیت های حرفه ای، استفاده از استعدادهای درونی و ارتقای خلاقیت کاری لازم است که از خودتان مایه بگذارید.

اگر به امید دانشگاه و مراکز آموزشی دولتی بنشینید؛ بی شک به بن بست میخورید. نه تنها نظام آموزشی کشور ایران، بلکه سایر کشورها  هم درگیر سیستم ناصحیح آموزشی هستند. پس این  خودتان هستید که برای کسب جایگاهی در حوزه تخصصی خود، باید روی خودتان سرمایه گذاری کنید.

به طور کلی و خلاصه،  بهترین سرمایه گذاری هایی که افراد موفق و معروف جهان آن را به شدت توصیه می کنند، سرمایه گذاری انسان بر روی خودش است. نرخ بازگشت این سرمایه، فوق العاده بالا است و در کوتاه ترین زمان ممکن فرد را موفق و متخصص تبدیل میکند.

با دیدن میلیون ها نفر در دنیا و خواندن زندگی نامه بسیاری از افراد بزرگ و موفق در دنیا اثر مثبت سرمایه گذاری روی خود، به این نتیجه میرسیم که سرمایه گذاری روی خود، هیچ اگر و امایی ندارد و بی شک تضمین شده است.

 

اما  بخوانیم سخنانی از افراد موفق در مورد سرمایه گذاری روی خود

جیم ران (پدر فسلفه تجارت، کارآفرین و مدرس دوره های موفقیت): باور من این است که از میان تمام چیزهایی که می‌توانند بر آینده شما تاثیر داشته باشند، توسعه، رشد شخصی و کسب مهارت مهم‌ترین آن‌ها است. ما می‌توانیم از رشد فروش، رشد سود یا رشد سرمایه صحبت کنیم اما شاید هیچ کدام از آنها بدون رشد فردی و یادگیری اتفاق نیفتد. سرمایه گذاری روی خود را خوب بیاموزید. اگر نیاموختید باید دویدن را خوب تمرین کنید. چونکه  مجبور میشوید تا پایان عمرتان به دنبال پول بدوید.

بنجامین فرانکلین (مخترع و تاجر و سیاستمدار): سرمایه‌گذاری روی دانش، اصلی ترین و  بهترین بازدهی را خواهد داشت.

بهترین سرمایه گذاری در برابر تورم. ارتقای قدرت کسب درآمد و در واقع استعداد خودتان است.

برایان تریسی (بهترین نویسنده در حوزه مهارت و مدیریت):

«برای اینکه درآمد بیشتری کسب کنید، باید بیشتر بدانید».

رابرت گرین (تواناترین سخنرانان دنیا، نویسنده معروف ترین کتاب های دنیا در حوزه خودیاری، مدیریت، کسب و کار

این نویسنده در یکی از کتاب هایش به اسم «قروباغه‌ات را قورت بده میگوید»:

«آینده متعلق به افرادی خواهد بود که مهارت های بیشتری یاد می گیرند و آنها را با روش‌های خلاقانه می آمیزند.»

 

 

 به مدارک تحصیلی و دانشگاهی نباید دلخوش باشید

خیلی رک و پوست کنده بگوییم که اگر شما چندین سال درگیر درس خواندن شوید و بالاترین سطح مدرک را هم بگیرید؛ بدون کسب مهارت و دانش عملی، بدون شک دست خالی وارد میدان شده و بازنده خواهید شد.  به طور کلی این مهارت است که ارزش دارد نه صرفا مدارک تحصیلی و دانشگاهی.

اگر سری به سایت های استخدامی بزنید، متوجه میشوید که در اکثر تبلیغات شرکت های خصوصی و دولتی برای جذب نیرو، داشتن مهارت را شرط اول دانسته اند. به همین دلیل نباید به مدرک تحصیلی و دانشگاهی دلخوش باشید و به امید داشتن آن و رسیدن به شغلی مطمئن و پرسود، دست روی دست بگذارید. جالب است بدانید که در حال حاضر در بسیاری از شرکت های خصوصی، افرادی که تحصیلات عالی و دانشگاهی ندارد، مشغول به کار شده اند و فقط با ارتقا مهارت، جایگاه شغلی خود را هم ارتقا داده اند. و از سویی فارغ التحصیلان بیکار یا در اسنپ و مشاغل دیگری که هیچ ربطی به حوزه کاریشان ندارند؛ فعالیت میکنند.

 

به زمان مانند پولی نگاه کنید که در حال خرج شدن است

تا به اینجا قطعا قانع شده اید که، سرمایه گذاری روی خود و کسب مهارت، مانند پلی می ماند که شما را به آنچه میخواهید میرساند. حال باید اشاره کنیم که برای رسیدن به این قله، نیازی نیست همه چیز را خودتان بشینید و یاد بگیرید. نیازی نیست همه چیز را با سعی خطا به آن برسید.

هوشمندانه ترین روش این است که در زمان و انرژیتان صرفه جویی کنید. یعنی اینکه به جای خود خوان و خودآموز بودن که خیلی ها متاسفانه به آن افتخار میکنند؛ شرکت در دوره ها آموزشی است. فراموش نکنید شما باید از زمانی که در اختیار دارید، عاقلانه استفاده کنید.

از خرج کردن برای کسب مهارت نترسید و روی خودتان برای رسیدن به آنچه همیشه آرزویش را داشته اید سرمایه گذاری کنید. برای اینکه در حوزه ای بدرخشید و متخصص شوید باید مهارت کسب کنید.

باور کنید که برای کسی که مهارت دارد، همیشه کار پیدا میشود. پس پیشنهاد میکنیم که از این به بعد پولی که در راه کسب مهارت کنار میگذارید را به عنوان یک سرمایه گذاری تلقی کنید.

به خاطر بسپارید که زمان باارزشترین دارایی شما است. فراموش نکنید که ما روزانه  کلا 24 ساعت وقت داریم. خبر خوشحال کننده هم این است که همه افراد موفق هم دقیقا همین اندازه، وقت داشتند و دارند.

 

مطالب مرتبط:

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید