چگونه پروژه ساختمانی بگیریم؟ 

چگونه پروژه ساختمانی بگیریم؟ 

چگونه پروژه ساختمانی بگیریم؟ چگونه پروژه های ساختمانی را پیدا کنیم؟ از کجا پروژه بگیرم؟ آیا استخدام در پروژه های ساختمانی بهتر است یا انجام پروژه های شخصی؟  چگونه کار بازسازی بگیریم؟ از کجا پروژه ساختمانی بگیریم و پیمانکارش شویم؟

ساخت و ساز یکی از کارهای پر ریسک است که توسط مهندسان برتر عمران انجام می‌شود. پیدا کردن پروژه‌های ساختمانی از مهم‌ترین چالش‌های رشته مهندسی عمران است. کسانی در این عرصه تازه کار هستند، با روش‌های جذب پروژه و چگونگی آن آشنا نیستند. بر اساس آمارهای اعلام شده بیش از 60 درصد شرکت‌های مهندسی ساختمان به علت عدم دانش و تجربه یا ناآگاهی مهندسان و مسئولین پروژه با شکست مواجه شده است. در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که  چگونه پروژه ساختمانی بگیریم؟ . اگر قصد دارید اطلاعاتی در مورد کسب و کارتان به دست آورید ما را همراهی کنید.

چگونه پروژه ساختمانی بگیریم؟

 

نحوه پیدا کردن پروژه ساختمانی

برای دریافت پیمانکاری پروژه ساختمانی باید همه شرایط فراهم باشد. مهندس عمران، زمانی می‌تواند به این حوزه به طور حرفه‌ای ورود کند که دارای تحصیلات آکادمیک، مهارت مدیریت پروژه و کنترل، منابع مالی کافی، برنامه ریزی و مدیریت بازار باشد. این عوامل در پیشرفت کاری مهندس تاثیر داشته و موجب ایجاد رزومه خوبی شده که خود یکی از دلایل اخذ پروژه ساختمانی می‌باشد.
به منظور اخذ پروژه یک مهندس موفق باید درباره بازار و فعالیت‌های ساختمانی تحقیق کرده و با فعالان حوزه خود ارتباط بگیرد. بسیاری از کسب و کارهای ساختمانی و پروژ‌های پیمانکاری توسط آشنایان معرفی می‌شود. از افراد موفق در حوزه خود کمک گرفته و با دریافت مشاوره از آنها برنامه تجاری آتی را نوشته و برای دریافت پروژه ساختمانی اقدام کند.

 

روش‌های گرفتن پروژه ساختمانی

اولین اقدام که یک مهندس می‌تواند برای گسترش کسب و کار خود و پیدا کردن پروژه ساختمانی انجام دهد، استخدام بازاریاب‌ها برای ارتباط گیری با صاحبان ملک و اخذ پروژه است. این کار مهندس و شرکت را به سرمایه گذاران معرفی کرده و از راه‌های تقویت ارتباطات مالی و حرفه‌ای در این زمینه است. ملاقات حضوری با کارفرماها شانس موفقیت در گرفتن پروژه‌های ساختمانی را افزایش می‌دهد. همانطور که در پست «چگونه پیمانکار ساختمان شویم» گفتیم، ارتباط گیری با افراد بزرگ باعث پیشرفت شما خواهد شد.

لازم است بدانید که مهندس باید مهارت‌های گفتاری، تخصصی، مدیریتی، پیش‌بینی قیمت و برآورد دقیق خود را ارتقا دهد. با ارائه نمونه‌های کار تاثیرگذار به کارفرمایان احتمال پذیریش پروژه بیشتر می‌شود. ملاقات اشخاص موثر و سرمایه گذاران سبب شناخت بیشتر نسبت به مهندس معمار، کادر و اکیپ اجرایی، خدمات ارائه شده و سابقه فعالیت شده و ایجاد همکاری پیمانکاری میان کارفرما و مهندس ساختمان سازی می‌شود.
روش دیگری که مهندسان می‌توانند از این طریق برای اخذ پروژه استفاده کنند، به کار گیری سایت‌های کاریابی است. سایت‌های فراوان معتبری هستند که با واسطه‌گری میان مهندسان و کارفرمایان پروژه‌های عمرانی را واگذار می‌کنند. همچنین با شرکت در مناقصه‌های پروژه‌های معماری و حضور یافتن در این جلسات، ممکن است مهندس و شرکت برنده شده و پیمانکاری به او محول شود.

برای مثال سایت فوری کار، خدمت از ما و… سایت هایی هستند که پروژه های ساده در حوزه ساختمان را میتوانید بگیرید اما باید ثبت نام کنید. برای اینکه پروژه های بزرگ بگیرید، باید از آخرین مناقصات باخبر شوید. ما مطلبی در مورد اینکه چگونه از مناقصات باخبر شویم منتشر کرده ایم. یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای معرفی کسب و کار خود و لینک شدن با افراد بزرگ،لینکدین (LinkedIn) است.

 

پیدا کردن آگهی‌ها در روزنامه رسمی، از روش های هوشمندانه برای گرفتن پروژه های ساختمانی 

برای پیدا کردن پروژه های ساختمانی ، نخستین گام این است که یک روزنامه‌خوان ماهر باشید. بر اساس قوانین، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی برای انجام معاملات به شکل مزایده یا مناقصه ملزم به انتشار آگهی در روزنامه‌های گوناگون هستند. همچنین، شرکت‌های خصوصی نیز می‌توانند آگهی بدهند و شرایط شرکت در آن را اعلام کنند. برای اطلاع از آگهی‌ها، بهتر است صفحات مختلف روزنامه‌ها را به دقت مطالعه کنید.

ثبت نام در سایت اداره مناقصات کشور روشی برای پیدا کردن پروژه ساختمانی:

در صورت تمایل به شرکت در مناقصات، یک راه دیگر نیز وجود دارد. می‌توانید در سایت اداره مناقصات کشور به آدرس https://www.rrk.ir/  ثبت نام کرده و از آگهی‌های مناقصه در تمام روزنامه‌های کشور مطلع شوید. این روش به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی آگهی‌های مناسب را انتخاب کرده و در مناقصات شرکت نمایید.

 

پیمانکارانی که مهندس تاسیسات هستند و میخواهند پروژه بگیرن

اگر شما یک مهندس با تخصص در رشته‌های تاسیسات مکانیک ساختمان یا برق هستید و حداقل 4 سال در این حوزه مشغول به فعالیت بودید،  توصیه می‌شود که در دوره‌های آمادگی برای آزمون نظام مهندسی مکانیک و برق شرکت نمایید. این دوره‌ها به شما کمک می‌کنند تا در آزمون مورد نظر قبول شده و پس از آن، مجوز مهندسی را اخذ کرده و فرصت‌های پروژه‌های ساختمانی بسیاری را به دست آورید. به عبارت دیگر، با شرکت در این دوره‌ها، می‌توانید یک بار برای آمادگی در آزمون نظام مهندسی هزینه کنید و سپس به دست آوردن چندین برابر آن را انتظار داشته باشید. این راهی موثر برای ارتقاء مهارت‌ها و تسریع در پیشرفت حرفه‌ی شماست. با شرکت در این دوره‌ها، شما دیگر نیازی به جستجوی پروژه‌های ساختمانی ندارید، بلکه پروژه‌ها به دنبال شما خواهند آمد. 🙂

دوره آمادگی آزمون نظام مهندسی مکانیک

دوره آمادگی آزمون نظام مهندسی برق

سودا

برخی از دوره های عملی در خصوص دانش دفتر فنی  و  مقررات ملی ساختمان 

دستورالعمل شرکت در مناقصه 

صورت وضعیت نویسی پیمانکاری

آموزش جامع محاسبه تعدیل و تهیه صورت وضعیت تعدیل 

دوره جامع تحلیل و بررسی فهرست بها ابنیه 

تفسیر حقوقی شرایط عمومی پیمان

پکیج آموزشی مباحث حقوقی نظارت و گزارش نویسی – مباحث حقوقی مهندس ناظر

آموزش صورت وضعیت نویسی راهسازی – راه و راه آهن 

 

عوامل موثر در جذب پروژه ساختمانی

بازار هدف خود را شناخته و یک برنامه بیزینسی ساخت و ساز تهیه کند. همه مجوزها و گواهینامه‌های کسب و کار ساختمانی خود را اخذ کرده و به صورت رسمی تجارت خود را به همه بشناساند. با به‌روز رسانی اطلاعات در زمینه شغلی خود رفتار حرفه‌ای را به نمایش بگذارد. با بهترین‌های ساخت و ساز معاشرت کرده و در پی جمع‌آوری سرمایه برای افتتاح پروژه‌های ساختمانی اختصاصی باشد.

چگونه پروژه ساختمانی بگیریم؟
تشکیل یک تیم موفق و گردآوری مجرب‌ترین کارکنان از اصلی‌ترین مراحل آغاز کار پروژه ساختمانی به شمار می‌رود. با تمرکز بر روی تبلیغات افراد مهم و سرمایه گذاران را به همکاری و مشارکت دعوت نماید. با استفاده از شبکه سازی و اضافه کردن زیرمجموعه، پروژه پیمانکاری بیشتری را به دست آورد. سطح کیفیت خدمات ارائه شده را افزایش دهید تا کارفرمایان بیش‌تری بر روی کسب و کارتان سرمایه گذاری کند.
تصمیمات هوشمندانه از عوامل موثر در جذب پروژه ساختمانی است. این که بتوان از موقعیت و امکانات در دسترس به نحوه احسنت استفاده کرد نشان دهنده تجربه مهندس است که در اقناع کارفرما نقش بسزایی دارد. خود به فکر توسعه فعالیت‌هایش باشد. ارتباط کاری خود را با معماران نامی، پیمانکاران، سرمایه داران و صاحبان املاک حفظ کرده و تغییرات را در جهت مثبت اعمال کند.

 

برای اینکه در پروژه های ساختمانی موفق شوید، فایل های زیر را دانلود کنید

مبحث اول مقررات ملی ساختمان

مبحث دوم مقررات 

مبحث پنجم 

مبحث نهم مقررات ساختمان (طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه)

مبحث دهم مقررات ساختمان (طرح و اجرای ساختمان های فولادی)

مبحث هشتم مقررات  ساختمان (  مصالح بنایی )

مقررات ملی ساختمان (تمامی فایل ها)

 

لیست فایل های مهم در خصوص شاخص های تعدیل برای افرادی که میخواهند وارد بازار کار ساختمانی شوند

 

چگونه در پروژه های ساختمانی که میگیریم، موفق شویم؟

اینکه چگونه در پروژه های ساختمانی که میگیریم موفق شویم، به میزان مهارت و دانش و صد البته به تجربه ما برمیگردد. مثلا یک مهندس تاسیسات برای استارت پروژه های تاسیساتی باید به نرم افزارهای زیادی مانند نرم افزار کریر هپ، نرم افزار اتوکد، نرم افزار رویت مپ تاسیسات مکانیکی و… مسلط باشد و بتواند نقشه های تاسیسات ساختمان را ترسیم کند و بخواند. اگر شما در این حوزه قدم برداشته اید، سودا را به قول معروف ول نکنید، چرا که در موفق شدن پروژه هایتان کمک میکند. شما با سودا نه تنها مهارت خودتان را بالا میبرید بلکه، با افراد دیگر در صنعت ساختمان نیز می‌توانید ارتباط برقرار کنید. حضور در رویدادها، کنفرانس‌ها، و جلسات صنعتی به شما فرصت می‌دهد تا با کارفرماها و افراد دیگر این حوزه آشنا شوید.

 

کلام آخر در مورد اینکه چگونه پروژه ساختمانی بگیریم؟

زمانی یک پیمانکار می‌تواند به صورت حرفه‌ای وارد عمل شده و پروژه‌های ساختمانی را اخذ کند، که توانایی انجام امور و کنترل مراحل آماده سازی پروژه را داشته باشد. از روش‌های نوین و پیشرفته برای تبلیغات شرکت و مجموعه استفاده کرده تا دایره شغلی خود را گسترش دهد. ما در این مقاله سعی کردیم به چگونه پروژه ساختمانی بگیریم؟ پرداخته و موضوعات مرتبط با آن را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم از این محتوا لذت برده باشید.

4.6/5 - (5 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید