دانلود نشریه های سازمان برنامه و بودجه (نشریات نظام فنی و اجرایی)

دانلود نشریه های سازمان برنامه و بودجه (نشریات نظام فنی و اجرایی)

این صفحه گنجینه ای از نشریه های سازمان برنامه و بودجه است. شما به دنبال هر نشریه سازمان برنامه و بودجه باشید، اینجا  موجود است. تمام  نشریات سازمان برنامه و بودجه (شماره های ۵۵،۹۲،۱۰۱ ، ۲۳۴، 167 و…) به طور رایگان اینجا قابل دسترسی است. امکان دانلود تمام نشریه های عمران، مهم ترین نشریات نظام فنی و اجرایی كشور، تک تک نشریه مقررات ملی ساختمان و… آورده شده است.

 

نشریه های سازمان برنامه و بودجه چیست؟

نشریه های سازمان برنامه و بودجه جهت ایجاد هماهنگی در طراحی تاسیسات و همچنین نظارت و اجرای این تاسیسات در ساختمان‌های مختلف تدوین شده اند، تا با رعایت ضوابط و مقرراتی که در این نشریه ها بیان شده است، کیفیت و ایمنی لازم در این تاسیسات ایجاد شود و همچنین با کاربرد مصالح و تجهیزات استاندارد بر عمر این تاسیسات افزوده شود و در واقع رعایت این ضوابط سبب صرفه جویی اقتصادی می‌شود.

نشریه های سازمان برنامه و بودجه چیست؟

 

در ادامه امکان دانلود نشریه‌های سازمان برنامه و بودجه وجود دارد. علاوه بر این، بخشنامه های سازمان برنامه و بودجه نیز به طور رایگان در دسترس شما است.

بخشنامه های سازمان برنامه و بودجه

 نشریات سازمان برنامه و بودجه

 

معرفی نشریه‌های سازمان برنامه و بودجه

در این مطلب توضیح بسیار مختصر در مورد نشریه های برنامه و بودجه داده می‌شود، شما می توانید فایل‌های مربوط را به هر نشریه را دانلود نمایید و اطلاعات لازم را در مورد این نشریات به دست آورید.

 

نشریه های ۱۱۰ جلد اول و دوم از مهم ترین نشریات سازمان برنامه و بودجه 

نشریه ۱۱۰ جلد اول و دوم در واقع ویژگی‌های فنی و اجرایی تاسیسات برقی را بیان می کند، سرفصل‌های این نشریه شامل لوله گذاری برق، سیم، کابل فشار ضعیف، کابل های فشار متوسط، کلید و پریز،  سیستم روشنایی، تابلوهای فشار ضعیف، ترانسفورماتورهای توزیع، مولدهای برق، جبران سازی توان راکتیو و ادوات کیفیت توان، اتصال زمین سیستم نیرو و حفاظت در برابر برق گرفتگی و غیره می‌باشد، ما در این صفحه فایل نشریه ۱۱۰ را به صورت رایگان جهت دانلود در دسترس شما قرار داده ایم.

نشریه های ۱۱۰ جلد اول و دوم از مهم ترین نشریات سازمان برنامه و بودجه 

 

دانلود نشریه ۱۱۰ جلد دوم

دانلود نشریه ۱۱۰ جلد اول  

 

نشریه 110 از مهمترین منابع آزمون نظام مهندسی برق است. برای کسب آمادگی، دوره زیر را پیشنهاد میدهیم.

دوره آمادگی آزمون نظام مهندسی برق 

 

نشریه 128 تاسیسات مکانیکی سازمان برنامه و بودجه

نشریه ۱۲۸ که جزو مهم ترین نشریه های سازمان برنامه و بودجه کشور است، در شش جلد انتشار یافته است و موضوع آن در مورد مشخصات عمومی تاسیسات مکانیکی ساختمان می‌باشد و رعایت کلیه مفاد آن الزامی است، دستگاه‌های اجرایی، پیمانکاران و مهندسان مشاور ملزم به رعایت قوانین و مقررات نشریه ۱۲۸ در طرح‌های عمرانی هستند، در این نشریه به طراحی تاسیسات مکانیکی و نکات اجرایی اشاره شده است.

آموزش نشریه 128

نشریه 128 از مهم ترین منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک است. برای کسب آمادگی، دوره زیر را پیشنهاد میدهیم.

دوره آمادگی آزمون نظام مهندسی مکانیک

سوالات متداول دانش پژوهان در مورد دوره‌ها (کلیک کنید)

 

 

نشریه ۳۹۳  از دیگر نشریات سازمان برنامه و بودجه

نشریه ۳۹۳  نقشه‌ی جزئیات اجرائی تیپ تاسیسات الکتریکی در ساختمان را بیان می‌کند و شامل سرفصل‌های مختلف مانند لوله کشی برق، توزیع برق داخلی ساختمان، چراغ‌های روشنایی، تابلوهای فشار ضعیف، تابلوهای فشار متوسط، کابل های فشار متوسط و فشار ضعیف، ترانسفورماتورهای قدرت فشار متوسط، مولدهای برق، سیستم اصلاح ضریب قدرت، شبکه هوایی، حفاظت ساختمان‌ها در برابر آذرخش و اتصال زمین می باشد.

 


نشریه 460 یکی از مهم ترین نشریات نظام فنی و اجرایی كشور

نشریه 460 جهت نگهداری  مناسب از تاسیسات مکانیکی ساختمان تدوین شده است و در این نشریه برنامه ریزی لازم  انجام می‌گیرد تا به صورت مطلوب از این تاسیسات نگهداری شود. هدف نشریه ۴۶۰ در واقع بازدهی بیشتر و بهتر تاسیسات، مصرف انرژی کمتر و همچنین کاهش استهلاک و افزایش طول عمر تاسیسات مکانیکی است.

دانلود نشریه 460 

 

نشریه های ۱۱۰ جلد اول و دوم از مهم ترین نشریات سازمان برنامه و بودجه 

 

معرفی دیگر نشریات سازمان برنامه و بودجه

هدف از انتشار نشریه ۴۳۱۱  برطرف کردن مشکلات قرار دادها در هنگام اجرای کار می‌باشد، نشریه ۷۳۱ در مورد طراحی، اجرا و نگهداری روسازی بتنی در راه‌ها می‌باشد و در واقع جایگزین نشریه ۳۴۵ است و رعایت کلیه مفاد آن الزامی می‌باشد، در اینجا ذکر این نکته را لازم می‌دانیم که نشریه ۷۳۱ تغییراتی داشته است و این تغییرات به عنوان پیوست به نشریه اضافه شده اند.

دانلود نشریه 4311

آموزش تفسیر حقوقی نشریه 4311  

 

دانلود نشریه 347 از مهم ترین نشریه های سازمان نظام فنی و اجرایی کشور

یکی از مهم ترین نشریه های عمران، نشریه 347 است. در این نشریه گفته شده که طراحی تلمبه خانه‌های فاضلاب بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله نوع سیستم فاضلاب شهری یا غیرشهری، میزان جریان فاضلاب، محل قرارگیری تلمبه و نیازهای محیطی.

برای مثال مکان قرارگیری تلمبه باید در نزدیکی خانه و در محلی با دسترسی آسان قرار گیرد. همچنین باید از منابع آب آشامیدنی و منابع طبیعی محافظت شود. همچنین اندازه تلمبه باید بر اساس میزان جریان فاضلاب و تعداد ساکنین در خانه تعیین شود. برای این منظور، می‌توانید از استانداردها و راهنمایی‌های مربوطه استفاده کنید

 راهنمای طراحی تلمبه خانه های فاضلاب نشریه 347 

 

نشریه ۶۸۴ از مهم ترین نشریه های عمران

عنوان نشریه ۶۸۴ در واقع راهنمای طراحی و اجرای پوشش داخلی تونل های راهها و راه آهن می‌باشد، ناشر این نشریه سازمان برنامه و بودجه است و در سال ۱۳۹۴ ویرایش یافته است،  این نشریه شامل ۱۵ فصل می‌باشد، فایل این نشریه به صورت پی‌دی اف در دسترس شما می‌باشد.

نشریه ۱۳۹ با عنوان آیین نامه بارگذاری پل‌ها  توسط سازمان برنامه و بودجه انتشار یافته است، این نشریه  در سال ۱۳۷۹ ویرایش داشته و دارای ۱۰۲ صفحه می‌باشد، شما می‌توانید به صورت رایگان پی‌دی اف این نشریه را از سایت ما دانلود نمایید.

نشریه  ۳۲۷ با عنوان دستورالعمل ساخت و اجرای بتن  در گارگاه‌ها انتشار یافته است و دارای ۱۷ فصل می‌باشد، این نشریه در سال ۱۳۸۵ ویرایش داشته است و ناشر آن سازمان برنامه و بودجه می‌باشد، فایل نشریه ۳۲۷ به صورت رایگان در دسترس شما قرار گرفته است.

 

دانلود نشریه 800

 فایل و دوره های پیشنهادی ویژه مهندس + فایل نشریه 128  

دانلود جلد نشریه ۱۲۸ جلد اول

دانلود نشریه ۱۲۸ جلد دوم

دانلود نشریه 128 جلد سوم

دانلود نشریات ۱۲۸ جلد چهارم

دانلود نشریه 128 جلد پنجم

دانلود نشریه ۱۲۸ جلد ششم 

دانلود نشریه ۱۲۸ جلد ششم  قسمت دومدانلود نشریه ۱۲۸ جلد ششم  قسمت دوم

نشریه های 360 سازمان برنامه و بودجه

هدف از تدوین و انتشار نشریه ۳۶۰ سازمان برنامه و بودجه در واقع مقاوم سازی سازه‌ها در مقابل زمین لرزه می‌باشد، این نشریه توسط سازمان برنامه و بودجه و با عنوان دستورالعمل بهسازی لرزه ای ساختمان های موجود انتشار یافته است، شما می‌توانید جهت آشنایی با این نشریه به راحتی فایل آن را از سایت ما دانلود نمایید، نکته بسیار مهمی که در مورد این نشریه باید به آن توجه شود این است که این نشریه تنها برای ساختمان‌های موجود می‌باشد و  برای  ساختمان‌هایی که در حال اجرا هستند و یا بعدا ساخته می‌شوند مناسب نیست. جهت دانلود نشریه ۳۶۰ برای روی قسمت دانلود نشریه ۳۶۰ کلیک نمایید.

نشریه ۵۴۳ با عنوان دستورالعمل طراحی و اجرای سقف های تیرچه و بلوک انتشار یافته است و در واقع این نشریه از به روزرسانی سه نشریه ۸۲، ۹۴ و ۱۵۱ حاصل شده است، این نشریه متناسب با امکانات و شرایط اقلیمی کشور تدوین گردیده است.

ما در این مطلب جهت آگاهی برخی از نشریه های سازمان برنامه و بودجه را به شما معرفی کردیم، شما می‌توانید نشریه های مختلف سازمان برنامه و بودجه را به صورت رایگان و به راحتی دانلود نمایید. دانلود نشریات سازمان برنامه و بودجه در این صفحه امکان پذیر است.

 

سخن آخر در مورد نشریه های سازمان برنامه و بودجه کشور

این صفحه گنجینه ای از نشریه های سازمان برنامه و بودجه است. شما به دنبال هر نشریه سازمان برنامه و بودجه باشید، اینجا  موجود است. تمام  نشریات سازمان برنامه و بودجه (شماره های ۵۵،۹۲،۱۰۱ ، ۲۳۴، 167 و…) به طور رایگان اینجا قابل دسترسی است. امکان دانلود تمام نشریه‌های عمران، مهم‌ترین نشریات نظام فنی و اجرایی كشور، تک تک نشریه مقررات ملی ساختمان و… آورده شده است. از جمله نشریه‌های مهم سازمان برنامه و بودجه که هر ساله در هر دوره جزو سوالات آزمون نظام مهندسی در تمامی رشته ها آمده میتوان به نشریه ۱۲۸، نشریه ۱۱۰، نشریه ۱۰۱ و… اشاره کرد. یک نشریه جامع تحت عنوان نشریه 4311، در مورد شرایط عمومی پیمان ها بین پیمانکار و کارفرما گفته شده است. شما میتوانید اسم و یا شماره هر نشریه ای که از سوی سازمان برنامه و بودجه بیرون آمده را سرچ و دانلود کنید.

به طور کلی نشریه‌های سازمان برنامه و بودجه مجله ای علمی است که به صورت دوره‌ای و منظم منتشر می‌شود.  نشریات سازمان برنامه و بودجه نقش مهمی در انتقال اطلاعات، پژوهش‌ها و دانش در جوامع دارند و به عنوان یک رسانه نوعی می‌توانند به ترویج چشم‌اندازها و ایده‌ها، تبادل نظرها و پیشرفت در زمینه‌های مختلف کمک کنند.

در این مطلب توضیح بسیار مختصر در مورد نشریه های برنامه و بودجه داده شد ، شما می توانید فایل‌های مربوط را به هر نشریه را دانلود نمایید و اطلاعات لازم را در مورد این نشریات به دست آورید. فایل دانلودی نشریات نظام فنی و اجرایی در این سایت، کاملا رایگان قرار داده شده است.

 

5/5 - (3 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید