چرا اکثر شرکت‌ها به جای بروزرسانی نفرات، نیروی جدید استخدام میکنند؟

چرا اکثر شرکت‌ها به جای بروزرسانی نفرات، نیروی جدید استخدام میکنند؟

چرا اکثر شرکت‌ها به جای بروز رسانی نفرات نسبت به استخدام نیروی جدید اقدام میکنند؟

در این مقاله از سایت سودا میخواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا چرا اکثر شرکت ها به جای بروزرسانی نیرو نسبت به استخدام نیروی جدید اقدام میکنند؟ چرا شرکت های کوچک و بزرگ مدام در حال تعدیل و از سویی جذب نیرو هستند؟ در ادامه همراه ما باشید تا علت آن را بدانید.

بروزرسانی خود را جدی بگیرید تا در لیست تعدیلی های یک شرکت قرار نگیرید

در مقاله ای جداگانه به طور کامل در مورد اینکه چرا مهندسین از بروزرسانی خود دریغ میکنند؛ صحبت کردیم. در اینجا هم میخواهیم به موضوع تعدیل و جذب نیرو به جای بروزرسانی مهارت نیروها بپردازیم.

ببینید دوستان عزیز، در بسیاری از شرکت ها به ویژه شرکت های بزرگ و رو به پیشرفت، کارفرما و سرپرست تیم های کاری قطعا دیده اید که نیروهای انسانی سابق تعدیل شده و نیروی جدید استخدام میکنند. این رخداد دلایل زیادی دارد که شایع ترین آن عدم بروزرسانی نیروهای انسانی است. یعنی اینکه افراد، از اینکه مهارت و دانش خود را بروز کنند و همپای دانش های جدید جلو بروند؛ امتناع میکنند. علت امتناع کردن از آن هم ممکن است به دلیل عدم اعتماد به نفس و عادت کردن به حقوق کارمندی  و ترس از خرج کردن باشد.

بسیاری از افراد در شرکت های گرید بالا میبینیم که متاسفانه هنوز به دانش های قبلی اکتفا میکنند. اما در این دوره زمونه همه چیز در حال تغییر است. برای مثال یک مهندس در یک شرکت تاسیساتی باید مدام پیگیر باشد که چه نرم افزارهایی برای حیطه کاری اش به وجود آمده، آخرین مقاله در مورد تاسیسات ساختمان چه زمانی منتشر شده و چه مطالبی در آن گفته شده یا برای پیشرفت کاری اش چه مهارت های جدیدی باید کسب نماید.

متاسفانه نه تنها خود نیروهای انسانی، مانند قشر مهندسین تاسیسات ساختمان، عمران، برق و… نسبت به بروزرسانی مهارت خود دست نمیجنبانند؛ بلکه خود کارفرمایان شرکت ها هم هیچ برنامه ای برای آموزش ندارند. البته هستند شرکت هایی که دوره های ویژه برای کسب مهارت جهت بروزرسانی نفرات برگزار میکنند. اما به طور کلی تعداد آن ها کم بوده و آنچنان به موضوع بروزرسانی نفرات توجهی ندارند و بر عکس خوب بلدن که نیروی جدید استخدام کنند.

چرا اکثر شرکت‌ها نیروهای خود را از نظر مهارت بروزرسانی نمیکنند؟

دلیل عدم بروزرسانی نیروهای انسانی از نظر مهارت به چند دلیل برمیگردد:

۱-نبود برنامه ای ویژه به دلیل نداشتن تایم آزاد کاری

۲-ترس از هزینه برای برگزاری هزینه دوره های مهارت آموزشی

۳-عدم قبول نیروهای انسانی به شرکت در دوره های آموزشی و ترس از خرج کردن

۴-درخواست افزایش حقوق از سمت نیروهای انسانی

۵-داشتن استراتژی غلط در استخدام جذب نیرو

از شایع ترین علت جذب نیرو جدید به جای بروزرسانی نیروهای انسانی از نظر مهارت بیشتر به دلیل ترس از خرج کردن برمیگردد. در بعضی از شرکت ها هزینه دوره  های برگزار، بر دوش خود کارفرمایان بوده و در برخی دیگر، نیروهای انسانی باید هزینه را بپردازند. در هر حالت ترس از هزینه کردن چه از سوی شرکت و چه نفرات باعث میشود تا کارفرمایان نیروهای جدید استخدام کنند.

لازم به ذکر است که جذب نیروی جدید از یک جنبه ای، برای شرکت خودش ممکن است کمی تبعات و مشکل ایجاد کند.  برای مثال ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا مهندس جدید نسبت به شرایط شرکت و پروژه های عمرانی، تاسیساتی، برق و… وفق و با پروژه آشنا شود. ممکن است بعد از گذشت زمان،نسبت به مهارت هایش ناتوان باشد. در این صورت قطع به یقین در روند اجرای فعالیت ها اختلال ایجاد میشود. پس چه بهتر است که شرکت ها برنامه ای برای بروزرسانی نفرات تنظیم کنند و فعالیت و پروژه خود را بدون اختلال، وقفه و مشکل به اتمام برسانند.

مطالب مرتبط:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید