چرا مهندسین از وقت گذاشتن برای بروز رسانی خود دریغ میکنند؟

چرا مهندسین از وقت گذاشتن برای بروز رسانی خود دریغ میکنند؟

چرا مهندسین از وقت گذاشتن برای بروز رسانی خود دریغ میکنند؟

یکی از مشکلات جامعه مهندسی در ایران این است که، قشر مهندس پس از فارغ التحصیلی و کسب مهارت دیگر به سراغ بروزرسانی مهارت و اطلاعات خود نمیروند. بسیاری از مهندسین در ایران، بروزرسانی خود را میبوسند و کنار میگذارند و از وقت گذاشتن برای اپدیت خود امتناع میکنند. اما برویم ببینیم علت این مشکل چیست و چه راه حلی برای ان وجود دارد؟

بروزرسانی دانش و مهارت، لازمه پیشرفت مهندسین

اهل یادگیری و بروز بودن در جامعه امروزی حرف اول میزند. متاسفانه هنوز هستند افرادی که به  دانش چند سال پیششان هنوز امیدوارند. به جرات میتوان گفت که امتناع بر کسب دانش و مهارت جدید و بروزرسانی اطلاعات، بر قشر و جامعه تبر به ریشه میزند. ارزش یک مهندس بروز و اهل یادگیری، چند برابر بیشتر از مهندسی است که از بروزرسانی خود دریغ میکنند.

اگر شما چندین سال است که فارغ التحصیل شده اید پس باید به عنوان یک مهندس حرفه ای عمل کنید. یعنی اینکه اطلاعات و مهارت های خود را بازنگری کنید و در صورتی که نیاز به بروز رسانی دارند، به سراغ مطالب و مقاله جدید و بروید و مهارت های نوینی کسب کنید. امکان دارد حتی دانشی که چند سال پیش کسب کرده اید، منسوخ و اکسپایر شده شده باشد و در آینده به قول معروف به هیچ دردی نخورد.

 

بروزرسانی اطلاعات، لازمه موفقیت مهندسین دهه ۵۰، ۶۰ و حتی ۷۰

لازمه ادامه دادن در مسیر مهندسی و موفقیت، کسب دانش و مهارت‌های نوین است. روند توسعه رشته‌های مهندسی آچنان سرعت دارد که رشته‌های مهندسی نیز در حال  مهندسی تر شدن هستند.

 به طور مثال در حوزه مهندسی عمران و ساخت و ساز، سالانه از نرم افزارهای پیشرفته ای رونمایی میشود. نرم افزارهایی که مهندسین دهه ۶۰ و یا حتی ۷۰ نیز از آن بی‌اطلاع هستند. همچنین با آپدیت سالانه نرم افزار اکسل، آپشن‌های پرکابرد و جدید اضافه میشود که کاربران، از آن بی‌خبر هستند. با توجه به این گفته شما در هر نرم افزار یا حرفه ای که مهارت دارید، باید مدام در حال توسعه و بروزرسانی آن باشید.

 برای مثال در حوزه مهندسی عمران ده‌ها نرم افزار مانند: اتوکد AutoCAD، اسکچ‌آپ SketchUp، سیویل تری‌دی Civil 3D، تکلا استراکچرز Tekla Structures، رِویت Revit، تری‌دی‌اس مکس 3ds Max، اتودسک مایا Autodesk Maya و… به طور سالانه مدام در هر حال اپدیت هستند.

 

مهارت یادگیری مهندسین

چرا مهندسین از بروزرسانی خود امتناع دارند؟

علت امتناع از بروزرسانی اطلاعات، اعتماد به نفس کاذب یا برعکس بسیار پایین و همچنین ترس از هزینه کردن است. بسیاری از مهندسین به دلیل اعتماد به نفس پایین و عدم نداشتن ریسک  هنوز حقوق کارمندی کمی میگیرند. عده ای هم به دلیل اعتماد به نفس کاذب به اطلاعات و مهارت سابق و منسوخ شده خود  تکیه میکنند. از سویی هم هستند مهندسینی که از خرج کردن برای کسب مهارت ترس دارند.

 اما باید به تمام این افراد گفت که بخش عظیمی از موفقیت و کسب درآمد بیشتر، بی شک هم سو شدن با دانش بروز، فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌های جهانی است. اگر میخواهید چرختان همیشه بچرخد، باید به صورت دوره ای فکری به حال دانش خود کنید و آن ها را بروز کنید. در غیر این صورت به بن بست میخورید.

در اینجا لازم است که بگوییم، مرکز آموزشی سودا با داشتن چندین سال سابقه در عرصه آموزش رشته‌های مهندسی برق و مکانیک ساختمان، دوره‌های ویژه ای برای دانشجویان و مهندسین عزیز برگزار میکند. شما از طریق سودا، میتوانید سواد و مهارتتان را بروز دهید و ارتقا ببخشید. اگر نمیخواهید حتی ذره ای از مباحث رشته مهندسی ساختمان خود غافل شوید  و از مسیرتان منحرف شوید، پیشنهاد میکنیم که در دوره های مهندسی مکانیک و برق سودا شرکت کنید.

مطالب مرتبط:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید