فواید استفاده از تجارب مهندسین با تجربه

فواید استفاده از تجارب مهندسین با تجربه

فواید استفاده از تجارب مهندسین با تجربه و کارکُشته

اگر نگاهی به شرایط استخدامی شرکت های فنی مهندسی بیندازید؛ متوجه میشوید که در اکثر موارد داشتن سابقه و تجربه کاری حرف اول را برای پذیرش میزند. کسب تجربه در هر زمینه ای واقعا مانند طلا، ارزشمند است. اکثر شرکت ها، مهندسینی باتجربه را روی سَرشان حلوا حلوا میکنند. اما از سویی  فردی که بدون تجربه و در عین حال مدرک به دست است را به سختی قبول میکنند.

اگر شما جزو مهندسین تازه کار هستید و به تازگی فارغ التحصیل شده اید و یا میخواهید در شرکت های گرید بالا مشغول به فعالیت شوید؛ در ادامه همراه ما باشید. ما میخواهیم در مطلب پیش رو از فواید استفاده از تجارب مهندسین باتجربه در پروژه ها و امور فنی بگوییم.

 

منظور از مهندسین باتجربه دقیقا چیست؟

تجربه تاثیری است که طی روندی خاص بر روی فرد میگذارد و در نهایت موجب یادگیری و کسب علم جدید میشود. منظورمان از مهندسین باتجربه دقیقا مهندسینی است که در حوزه فنی به صورت عملی فعالیت داشته و طی آن دانش هایی فراگرفته که با آموختن و مطالعه کسب نکرده. در پروژه های عمرانی، تاسیساتی، برق و… خیلی اوقات پیش می آید که مهندسین با چالش و مشکلات جدیدی روبرو میشوند و یا برای حل مسئله ای نسبتا پیچیده فراخوانده میشوند. تجربه ای که مهندسین طی حل مسئله و چالش به دست می آورد واقعا ارزشمند است.

بسیاری از شرکت های گرید بالا هم دقیقا دنبال چنین افرادی هستند. افرادی که کارکُشته و باتجربه هستند. البته سابقه با تجربه کمی فرق دارد. ممکن است فردی سال ها در یک شرکت معمولی فعالیت بدون پستی و بلندی، بدون چالش داشته باشد؛ اما فردی تنها با یک سال فعالیت در پروژه، تجربه هایی طلایی که به درد بخور است؛ کسب کند.

فن بیان روی درآمد مهندس

 

چرا شرکت ها به دنبال مهندسین باتجربه هستند؟ این افراد چه سودی برای شرکت ها دارد؟

اول از همه باید دوباره تاکیید کنیم که تجربه با سابقه تفاوت دارد. با جذب یک مهندس باتجربه و استفاده از تجارب ارزشمند آنان فوایدی نصیب شرکت ها میشود. اما دقیقا چه فوایدی؟

۱-شرکت از نظر سطح دانش چندین سال جلو میفتند. البته افراد به تنهایی میتوانند  از تجارب مهندس باتجربه استفاده کنند. برای مثال شرکت در دوره های آموزشی سودا، به دانش پژوهان این امکان را میدهد تا به طور مستقیم از تجربه اساتید، مدیرعاملان شرکت های بزرگ و مهندسین دفاتر فنی استفاده کنند. یعنی طی دوره از تجارب اساتید به دانش پژوه تزریق میشود که باعث میشود، فرد حداقل ۳ سال از نظر دانش به جلو بیفتند.

۲-شرکت، سازمان یا کارفرما میتواند به راحتی با چالش های به وجود آمده روبرو شود و آن را با کمک مهندسین باتجربه حل کند.

۳-سرعت حل مسائل و انجام مراحل پروژه های چالش برانگیز و پیچیده افزایش مییابد.

۴-رشد مجموعه از نظر سطح دانش و مهارت صعودی میشود.

۵-با ارائه ایده و حل مسائل به روش خلاقانه و جدید طبق نظر تجارب مهندسین، شرکت، توانمند میشود.

۶-با کمک استفاده از تجارت مهندسین باتجربه،  رشد و توسعه خدمات و محصولات و به ویژه رضایت مشتریان، کارفرمایان، پیمانکاران و… به ارمغان می آید.

۷- امکان پیاده‌سازی، تحلیل نتایج، کنترل وضعیت و ارائه راه‌حل های هوشمندانه فراهم میشود،

مطالب مرتبط:

 

برای کسب تجربه فنی مهندسی در دوره های آموزشی سودا شرکت کنید

اگر طالب پیشرفت، ارتقا جایگاه شغلی و رشد تخصصی هستید و میخواهید به یک مهندس واقعی و باتجربه تبدیل شوید؛ پیشنهاد میکنیم که در دوره های آموزشی سودا شرکت کنید. این مجموعه برای فارغ التحصیلان، دانشجویان و هنرستانی هایی که در رشته تاسیسات ساختمان تحصیل کرده اند؛ دوره و منابع آموزشی مفیدی در نظر دارد. دوره ها دقیقا زیر نظر مهندسین باتجربه ای که سال ها در شرکت های بزرگ مشغول به فعالیت بوده و هستند؛ برگزار میشود.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید