اخبار ساختمانی

چین به مرکز هوش مصنوعی جهان تبدیل می‌شود

چین از طریق تقویت فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و گسترش استفاده از آن، قصد دارد خود را به مرکز جهانی هوش مصنوعی در آینده تبدیل کند.

به گزارش ایسنا، چین در سال‌های اخیر بسیاری به توسعه هوش مصنوعی اهمیت داده است، تا بتواند خود را به عنوان یک مرکز برجسته جهانی در زمینه نوآوری هوش مصنوعی معرفی کند.

به نقل از تکنولوژی نیوز چاینا، فناوری‌هایی مانند تشخیص چهره، تشخیص صدا، ربات‌های هوشمند، واقعیت مجازی و وسایل نقلیه بدون راننده در چین به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌اند و در زمینه‌هایی از جمله آموزش، مراقبت‌های پزشکی، علم و فناوری، لجستیک، کشاورزی و سرگرمی کاربرد دارند.

براساس یک برنامه‌ریزی توسعه برای نسل جدید هوش مصنوعی، چین قصد دارد تا تا سال ۲۰۳۰ به مرکز اصلی نوآوری هوش مصنوعی در جهان تبدیل شود.

چین سیاست‌هایی را در زمینه پژوهش و توسعه علمی و فناوری معرفی کرده است که برنامه کاربردی و توسعه صنعتی را برای حل مشکلات و صنعتی‌سازی هوش مصنوعی ارتقا می‌دهند. همچنین، بسیاری از دولت‌های محلی نیز در حال ادغام منابع نوآوری هستند تا توسعه فناوری هوش مصنوعی و صنایع مرتبط را تسریع بخشند.

شهر پکن دارای منابع فراوانی از استعداد هوش مصنوعی، توانایی‌های تحقیق و توسعه قوی و نوآوری و تکرار محصول فعال در زمینه هوش مصنوعی است. گزارشی که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد نشان می‌دهد که پکن حدود ۲۸ درصد از کل شرکت‌های هوش مصنوعی چین را دارد و در رتبه اول این کشور قرار دارد.

پکن طرح مفصلی را برای ترویج توسعه هوش مصنوعی در سال‌های آینده منتشر کرده است. براساس این طرح، ارزش صنعت هوش مصنوعی پکن تا سال ۲۰۲۵ به ۳۰۰ میلیارد یوان خواهد رسید. در حال حاضر، پکن به فعالیت‌های سرعت بخشیدن به طرح‌های تئوری پایه هوش مصنوعی و فناوری‌های اصلی می‌پردازد.

مناطق دیگری از چین نیز مانند گوانگدونگ، شانگهای، جیانگسو، آنهویی و سیچوان از فرصت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا