اخبار ساختمانی

شناسایی ۱۵۳ ساختمان بلندمرتبه در زنجان جهت پایش ایمنی در برابر زلزله

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، اشاره کرد به شناسایی ۱۵۳ ساختمان بلندمرتبه در استان که در اولویت ارزیابی و پایش ایمنی در برابر زلزله قرار گرفته‌اند.

او در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد که با جمع‌آوری اطلاعات اولیه بیش از ۶۵۰ ساختمان با بیش از هفت طبقه، از شهرداری زنجان و سازمان نظام مهندسی ساختمان و داده‌ها تحلیل شده و براساس دستورالعمل مربوطه ۱۵۳ ساختمان در اولویت ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری با شهرداری زنجان مکاتبه شده تا اطلاعات دقیق‌تری از مشخصات فنی این ساختمان‌ها جمع‌آوری شود.

ذبیحیان تاکید کرد که همکاری و تعامل بیشتر شهرداری در زمینه ارایه اطلاعات مشخصات ساختمان‌ها در تسریع پایش ایمنی ساختمان‌ها بسیار موثر است.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش بازدید بازرسان، تخلفات ساختمان‌های بازدید شده به شهرداری اعلام شده و موارد تخلف توسط عوامل فنی به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی شده است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان اظهار کرد: عمده ترین تخلفات گزارش شده مربوط به عدم رعایت ضوابط شهرسازی به دلیل «اضافه زیربنا و سطح اشغال» ایجاد شده و همچنین مغایرت «جنس دیوارهای پیرامونی» اجرا شده با الزامات مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان است.

او افزود: متاسفانه نحوه اجرای مهار دیوارهای غیرسازه‌ای نیز اغلب ناصحیح بوده و جزئیات اجرایی ابلاغ شده توسط دفتر مقررات ملی ساختمان رعایت نشده است.

این مسئول بیان کرد: بازرسان نظارت عالیه اداره‌کل از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن نیز بازدید کرده و برخی ایرادات گزارش شده در تعدادی از ساختمان‌های در حال احداث، به عوامل فنی پروژه‌ها ابلاغ شده است و گزارش اصلاحات انجام شده نیز اخذ شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا