اطلاع از آخرین اخبار نظام مهندسی در سودا مگ
۰

جهت انجام پروژه های تاسیساتی برق ساختمان و نورپردازی، از جمله؛ طراحی سیستم روشنایی داخلی و خارجی ساختمان و  طراحی سیستم نورپردازی از نرم افزار دیالوکس استفاده میشود. با استفاده از نرم افزار دیالوکس، میتوان میزان روشنایی ساختمان های مسکونی، تجاری، درمانی، صنعتی و … را در کوتاه ترین زمان ممکن محاسبه کرد. از آنجایی که کار با نرم افزار دیالوکس به دانش و تجربه بالایی نیاز دارد؛ لذا لازم دانستیم این تیمی گردآوری کنیم تا خدمات پروژه دیالوکس را در بالاترین سطح دقت و کیفیت ارائه دهیم. 

اکنون اگر شما برای طراحی سیستم روشنایی داخلی و خارجی پروژه خود، نیاز به کمک دارید؛ میتوانید روی ما حساب کنید.

تیم مهندسی سودا با کمک نرم افزار دیالوکس، محاسبات سیستم روشنایی و نورپردازی پروژه ها را قیمتی مناسب ارائه میدهد. ما انواع پروژه های دیالوکس را  طبق الزامات و نکات ایمنی برق ساختمان، فناوری های نوین در حوزه برق و همچنین بر اساس  مقررات ملی ساختمان و آیین نامه های وزارت نیرو، به انجام میرسانیم.  پس همه جوره روی تیم مهندسی سودا حساب کنید.

مزیت های استفاده از نرم افزار دیالوکس

نرم‌افزار دیالوکس یکی از مطرح ترین و قدرتمندترین نرم افزارها در حوزه محاسبات روشنایی و نورپردازی است. به لطف این نرم افزار، سرعت پروژه های طراحی سیستم روشنایی افزایش یافته و پروژه بدون خطا و کمبودی به اتمام میرسد.

در گذشته برای محاسبه میزان نور و تعداد لامپ های مورد نیاز برای یک ساختمان باید زمان زیادی صرف می شد؛ اما امروزه، با وجود نرم افزار دیالوکس پروژه طراحی و اجرای سیستم های روشنایی داخلی و خارجی و طراحی سیستم نورپردازی انواع ساختمان ها در هر متراژ و طبقاتی بسیار هوشمندانه شده است.

 

کاربردهای نرم افزار دیالوکس

نرم‌افزار دیالوکس قادر به محاسبه و معماری سیستم های روشنایی و  نورپردازی  فضاهایی همچون فضای داخلی و خارجی ساختمان، نمای خارجی، معابر، فضای شهری، فضای سبز و … است. جالب است بدانید که این نرم‌افزار قدرتمند، در پیش فرض خود المان‌هایی مانند: لوازم منزل، پنجره، در، دیوارهای آجری، شیشه‌ای و … دارد که طراح به واسطه آن ها میتواند در یک فضای سه بعدی، سیستم روشنایی و نورپردازی یک فضای مشخص را شبیه سازی کند.

با شبیه سازی در نرم افزار دیالوکس، اجرا کنندگان و پیمانکاران به راحتی بدون هیچگونه ابهاماتی پروژه را به تکمیل کنند و درصد خطا را به صفر برسانند.

از دیگر کاربردهای نرم افزار دیالوکس این است که کاربر با وارد کردن پارامترهایی مانند  متراژ محیط، جنس دیوار، رنگ و بافت محیط، شرایط جفرافیایی و زاویه تابش نور خورشید و همچنین مشخص کردن نوع کاربری فضاهای میزان روشنایی مورد نیاز را محاسبه کند.

با استفاده از نرم افزار دیالوکس، میزان شدت نور، خلوص نور، خیرگی نور،  قدرت نور، میزان یکنواختی توزیع نور،  تعداد چراغ ها،  بهترین محل قرار دادن چراغ ها  را به طور استاندارد مشخص میشود.

 

خدمات پروژه دیالوکس را به حرفه ای ها بسپارید

کار با نرم افزار دیالوکس، دقت و مهارت خاصی میخواهد و تیمی که برای طراحی سیستم روشنایی به کار گرفته میشوند باید با این نرم افزار در سطح عالی آشنایی کامل داشته باشند و داده ها را به درستی وارد سیستم کند.

لازم است بگوییم که کوچکترین خطا در وارد کردن داده ها، کلیه محاسبات را به هم میزند و در آخر مشکلات زیادی را به وجود می آورد . به طور مثال ممکن است به دلیل سهل انگاری و حواس پرتی در زمان ورود اطلاعات فضا و یا عدم مهارت و دانش کافی در نحوه کار کردن با نرم افزار دیالوکس، شدت نور و میزان خیرگی نور اشتباه محاسبه شود و در آخر چشم ها را در خسته و اذیت کند و فضا را نامساعد نماید.

خوشبختانه تیم مهندسی سودا به دلیل دانش و مهارت بالایی که در حوزه  طراحی سیستم های روشنایی و محاسبات میزان روشنایی انواع ساختمان ها و فضا ها کسب کرده است، میتواند در این پروژه دیالوکس به شما کمک کند. مهندسین سودا، با توجه به نوع کاربری ساختمان و استانداردهای جهانی، خدمات محاسبات روشنایی را با کمک نرم افزار دیالوکس به پیمانکاران عزیز ارائه میدهد.

مراحل انجام پروژه های دیالوکس در سودا به چه صورت است؟

  • بررسی حضوری تیم مهندسی سودا از محل پروژه
  • گزارشگیری از وضعیت فضا
  • تجزیه و تحلیل گزارش ها
  • ورود اطلاعات و داده ها به نرم افزار دیالوکس
  • محاسبه شدت نور، خیرگی نور، میزان یکنواختی نور و… با استفاده از داده ها
  • مدل سازی و شبیه سازی محل پروژه با المان های نرم افزار دیالوکس
  • مشخص کردن موقعیت قرارگیری پلان ها همراه با جزئیات
  • ارسال فایل و توضیحات اجمالی به پیمانکاران

 

 

انواع خدمات پروژه دیالوکس

مرجع تاسیسات ساختمان سودا، کلیه امور مربوط به طراحی سیستم های روشنایی اعم از روشنایی نما، روشنایی فضای آزاد، روشنایی نمای ساختمان، روشنایی شرکت‌ها، روشنایی آفیس و دفتر کار، روشنایی هتل و رستوران ها، روشنایی کارگاه های صنعتی، روشنایی خانه، نورپردازی سقف کاذب ساختمان‌ها، نورپردازی ورودی ساختمان‌ها و… را با استفاده نرم افزار دیالوکس و سایر نرم افزارهای مرتبط و توسط مهندسین طراح مجرب به پیمانکاران عزیز ارائه میدهد.

 

 

زمان تحویل و هزینه پروژه دیالوکس به چه صورت است؟

زمان انجام پروژه های دیالوکس و هزینه این خدمات با توجه به عوامل متعددی از جمله میزان پیچیدگی پروژه، متراژ ساختمان، نوع کاربری ساختمان و…. تعیین میشود. اما به طور کلی با نرم افزار دیالوکس بی شک، سرعت روند اجرای پروژه افزایش یافته و  از سویی پیمانکار با پرداخت هزینه ای مناسب، با اطمینان بیشتری مراحل اجرای تاسیسات سیستم روشنایی ساختمان را به انجام میرساند.

 

سخن آخر با پیمانکاران

ما با توجه به تجربه چندین ساله در انجام پروژه های دیالوکس و داشتن ده ها کارشناس ارشد، مجری و استاد توانمند در این حوزه، میتوانیم به اطمینان کامل، به شما تضمین دهیم که کلیه پروژه های بزرگ و کوچک در حوزه نرم افزار دیالوکس را میتوانیم برایتان در سطح کیفیت بالایی به انجام برسانیم. پس برای اجرای درست و بی عیب و نقص سیستم های روشنایی و نورپردازی روی کمک ما همه جوره حساب کنید.

روشنایی

طراحی روشنایی داخلی و خارجی

تاسیسات برقی​

طراحی تاسیسات برقی ساختمان های متراژ پائین​

هوشمند سازی

خدمات هوشمندسازی ساختمان

اکسل

تنظیم اکسل دفتر فنی تاسیسات

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟