اطلاع از آخرین اخبار نظام مهندسی در سودا مگ
۰

آموزش طراحی سیستم تهویه مطبوع به طور جامع در سودا

 

یکی از خدمات تاسیساتی مجموعه سودا، طراحی سیستم تهویه مطبوع است. از آنجایی که هدف از نصب سیستم های تهویه مطبوع، کنترل دما، فشار، رطوبت، خلوص و حرکت هوا در یک فضای محصور است و این سیستم ها جز یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی و … به شمار می آید؛ بنابراین طراحی و نقشه کشی آنها باید  توسط مهندسینی خبره و کاربلد انجام شود تا  پروژه راه اندازی سیستم تهویه هوا، به شیوه درست و بدون نقص اجرا شود.

حال ما به عنوان یکی از مراجع تاسیساتی که سال‌هاست در زمینه  طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان از جمله طراحی سیستم تهویه مطبوع دانش، مهارت و تجربه بالایی دارد؛ می‌توانیم خدمات نقشه کشی سیستم‌های تهویه هوا را به نحوی ارائه دهیم؛ تا پیمانکاران به طور شفاف، بدون هیچگونه ابهاماتی آن را اجرا نمایند و پروژه را به طور استاندارد به اتمام برسانند.

طراحی سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع چیست؟

سیستم های تهویه مطبوع جزو سیستم هایی است که بدون آن، زندگی دچار مختل شده و عملا حضور در محیط دشوار میشود. مخصوصا در برخی از روزهای گرم یا سرد سال. در واقع در پروژه های ساخت و ساز و عمرانی، بلااستثنا، پروژه طراحی و اجرای سیستم تهویه مطبوع نیز در دستور کار قرار میگیرد.  به طور کلی منظور از اینکه سیستم تهویه مطبوع چیست این است که سیستم هایی پیاده سازی و نصب شود تا محیط و هوا در در طول سال بسته به شرایط دما، رطوبت، نوع ساختمان و نوع کاربری مطبوع و ایده آل کند. 

اگر بخواهیم خلاصه کنیم، باید بگوییم که تهویه مطبوع هوا یعنی تولید گرما (در روزهای سرد)، سرما (در روزهای گرم) و رطوبت کافی در کل روزهای سال  در هوای محیط داخل می باشد. بنابراین بهترین سیستم تهویه، سیستمی است که بتواند طبق استانداردها، هر سه فاکتور را برای محیط ایجاد و کنترل کند. 

به طور علمی تر، سیستم تهویه هوا، شامل سیستم گرمایش (Heating)، سیستم تهویه یا ونتیلاسیون (Ventilation) ,  تهویه مطبوع (Air Conditioning)  که به اختصار HVAC گفته می شود. البته در برخی منابع  بخش تبرید (Refrigeration) هم اضافه شده و به HVACR تغییر پیدا کرده است.   سیستم طراحی تهویه مطبوع، بر اساس اصول انتقال حرارت، ترمودینامیک و مکانیک سیالات توسط کارشناسان و مهندسین تاسیسات، انجام میشود.    طراحی این سیستم پیچیده بوده و نیاز به مهارت دارد. 

طراحی سیستم تهویه مطبوع

طراحی سیستم تهویه مطبوع با اتوکد

تیم مهندسی سودا برای طراحی سیستم تهویه مطبوع، از نرم افزار اتوکد بهره می‌برد.  بدون شک قدرتمندترین و دقیق‌ترین نرم افزار برای معماری و طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان، همین نرم افزار است.  مهندسین سودا با اتوکد می‌توانند نقشه‌های تاسیسات مکانیکی ساختمان همچون طراحی سیستم تهویه مطبوع را به صورت دو بعدی یا سه بعدی همراه با دیتیل، نقشه‌های گرافیکی، فلوچارت، دیاگرام و … ترسیم نمایند و در شفاف‌ترین حالت ممکن، تحویل پیمانکاران عزیز بدهند.

مراحل ارائه خدمات طراحی سیستم تهویه مطبوع

از خدمات پردرخواستی که در طول سال درخواست داده میشود، طراحی سیستم تهویه مطبوع است. برای اینکار فوق تخصصی و حساس، کارشناسان قبل از هر چیز پروژه کارفرمایان را با دیتیل بررسی کرده و همه چیز را زیر ذره بین خود میبرند و بعد از دیتا گرفتن از پروژه، تحلیل و نیازسنجی، طراحان دست به کار شده و به سراغ محاسبات سر انگشتی، محاسبات با نرم افزار، مدلسازی، شبیه سازی المان های پروژه، اندازه گیری، انتخاب تجهیزات مناسب و… میروند. در واقع خدمات طراحی سیستم تهویه مطبوع دارای چند فاز است که در ادامه به طور کاملتر شرح داده شده است.

کسب مشاوره رایگان قبل از درخواست خدمات طراحی سیستم تهویه مطبوع

دلازمه سفارش هر خدماتی یا حتی خرید محصولی، قطعا این است که از جزییات کار و یا جزییات محصول باخبر شد. قطعا این قائده برای خدمات طراحی سیستم تهویه مطبوع، مستثنی نیست.

شما قبل از اینکه بخواهید خدماتتان را نهایی کنید، میتوانید به طور رایگان و مستقیم با کارشناسان و طراحان سودا، برای طراحی و مدلسازی پروژه موردنظرتان در ارتباط باشید. رسالت سودا چه در بحث آموزش و چه در ارائه خدمات یا پکیج های آموزشی، هموار کردن مسیر دانش پژوهان، دانشجویان، فارغ النحصیلان، پیمانکاران، کارفرمایان و مهندسین حوزه تاسیسات ساختمان است.

 
 
کسب مشاوره رایگان قبل از درخواست خدمات طراحی سیستم تهویه مطبوع

طراحی سیستم تهویه مطبوع را به دست حرفه ای ها بسپارید

به گفته کارشناسان امور ساختمانی، تاسیسات مکانیکی همچون سیستم‌های تهویه مطبوع را می‌توان به عنوان قلب یک ساختمان معرفی کرد. اگر این بخش از ساختمان دچار مشکل شود؛ عواقب جبران ناپذیری رخ خواهد داد و به جرات می‌توان ادعا کرد که آرامش ساکنین ساختمان به دلیل وجود نقص در سیستم تهویه مطبوع سلب خواهد شد.

متاسفانه ما در این چند سال اخیر شاهد بروز ایرادات و مشکلات زیادی در پیمانکاری و اجرای  سیستم‌های تهویه مطبوع بودیم و هستیم. که با قطعیت می‌توان گفت که درصد زیادی از علت این مشکلات، ناشی رجوع به اشخاص غیر متخصص و طراحی ضعیف و غیر استاندارد میباشد.

پس توصیه می‌کنیم که برای عملکرد درست و تحویل پروژه‌های تاسیساتی در بهترین شکل ممکن، امور نقشه کشی و طراحی سیستم تهویه مطبوع با نرم افزار اتوکد را به دست یک تیم مهندسی خبره مانند تیم سودا بسپارید.

به جرات می‌توان گفت که مهم‌ترین قدم برای اجرای سیستم های تهویه هوا، داشتن یک نقشه و طرحی استاندارد است. چرا که برای نصب این دستگاه‌ها میتوان به سراغ دانلود رایگان کتاب سیستم های تهویه مطبوع،  آموزش نصب سیستم های تهویه مطبوع در قالب pdf، مطالب آموزشی برای نصب سیستم های تهویه مطبوع تمام هوا مندرج در سایت‌ها و … رفت. اما این نقشه اتوکدی است که به داد پیمانکاران می‌رسد و می‌تواند روند اجرا را ساده، شفاف و استاندارد کند.

خدمات طراحی سیستم تهویه مطبوع برای دستگاه های پیشرفته

امروزه در حوزه صنعت تاسیسات مکانیکی به ویژه صنعت تولید سیستم‌های تهویه مطبوع، با پیشرفت‌های چشمگیری روبرو هستیم. قطعا اگر سری به صنایع تولیدی بزنیم؛ دستگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای مشاهده خواهیم کرد. اما مسئله ای که بسیار اهمیت دارد؛ این است که برای راه اندازی سیستم‌های تهویه مطبوع پیشرفته، بی‌شک به طراحی‌های دقیق، جدید و مطابق با استانداردهای بروزی که تمامی ابعاد را را پوشش بدهد؛ نیاز است.

در واقع برای طراحی سیستم‌های بروز تهویه مطبوع، دیگر نمی‌توان به تجربه و دانش های قدیمی اکتفا کرد و متخصصانی که قصد دارند؛ نقشه اتوکد سیستم تهویه مطبوع را ترسیم کنند؛ باید از سطح دانش مهندسی بالایی برخوردار باشند و مطالعات و دانسته هایشان بروز باشد.

مهم ترین مسائل در طراحی سیستم تهویه مطبوع  

تیم مهندسی سودا، جهت ارائه نقشه کشی و طراحی سیستم های تهویه مطبوع مسائل مهمی همچون موارد زیر را مد نظر قرار می‌دهد و آن را را فاز بندی می‌کند. در ادامه به شرح کامل فاز ها و  برخی از مسائلی که در طراحی سیستم تهویه مطبوع اهمیت بالایی دارد می‌پردازیم.

فاز اول طراحی سیستم تهویه مطبوع

  •       بررسی نوع ساختمان و موقعیت قرارگیری پروژه
  •       بررسی شرایط جغرافیایی و آب و هوایی پروژه از جمله: میزان دما، رطوبت، شدت باد، تابش آفتاب و …
  •       بررسی نوع کاربری سیستم تهویه مطبوع
  •       بررسی انواع سیستم تهویه مطبوع و پیشنهاد مناسب‌ترین نوع آن  با شرایط پروژه
  •       مشخص کردن حداکثر و حداقل دما در تابستان و زمستان
  •       میزان بودجه

فاز دوم طراحی سیستم تهویه مطبوع

  •       بررسی سرانگشتی بار حرارتی و برودتی درون ساختمان شامل تعداد ساکنین، چراغ‌ها و سایر مولدها
  •       بررسی جنبه‌های فیزیکی فضا یا ساختمان همچون اندازه ارتفاع، دیوار، درها، پنجره ها، کف و…
  •       بررسی ابعاد موتورخانه و مشخص کردن تجهیزات وابسته به آن
  •       تشخیص و تعیین محل دقیق قرارگیری تجهیزات سرمایش و گرمایش در نقشه
  •       طراحی نقشه چیدمان کلیه تجهیزات و سیستم‌های تهویه مطبوع در بخش‌های مختلف ساختمان
  •       تعیین محل خروجی لوله‌ها و رایزرها
  •       تعیین مسیرهای لوله‌ها و کانال‌ها
  •       ترسیم نقشه‌ها اولیه بر اساس تک خطی

فاز سوم طراحی سیستم تهویه مطبوع

  •       محاسبه دقیق بار برودتی و حرارتی با کمک نرم افزار های محاسباتی قدرتمند مانند  carrier hap (با استفاده از این نرم افزار قدرتمند، محاسبه بار ساختمان، اندازه لوله‌های سیال و ظرفیت دستگاه های مورد نیاز در کمترین زمان ممکن بدست می‌آید).
  •       انتخاب کنترل کننده های مناسب سیستم
  •       مشخص کردن دقیق تجهیزات موتورخانه ، سرمایش و گرمایش و ابعاد موتورخانه
  •       تعیین محل تجهیزات سرمایش و گرمایش در پروژه
  •       مشخص کردن محل دقیق بازشوها و محل خروجی لوله ها و رایزرها
  •       طراحی بهترین ترین پلان برای مسیر کانال کشی سیستم تهویه
  •       طراحی پلان برای محل دریچه‌های هوا در کانال کشی
  •       محاسبه دقیق افت فشار در کل کانال کشی
  •       محاسبه و تعیین دقیق اندازه کانال و طول کانال کشی
  •       مشخص کردن سایز دقیق لوله‌ها و کانال‌ها
  •       رسم کامل و دقیق نقشه‌ها همراه با دیتیل های اجرایی شفاف و غیر مبهم با اتوکد

فاز چهارم طراحی سیستم تهویه مطبوع

  •       ایجاد یک دفترچه محاسباتی در قالب اکسل
  •       ارائه کلیه محاسبات انجام شده به طور دقیق و شفاف در قالب نرم افزار  carrier hap
  •       ارائه نقشه‌های کامل با تشریح و دیتیل تمامی پلان ها در قالب نرم افزار
  •       برگزاری یک جلسه کاری برای گزارش دهی، تشریح و توضیحات اجمالی و کاربردی

در مراحل طراحی سیستم تهویه مطبوع از چندین نرم افزار قدرتمند من جمله نرم افزار کریر هپ و نرم افزار اتوکد نیز استفاده میشود. همانطور که در بطن محتوا هم گفته شد، برای انتخاب مناسبترین نوع سیستم تهویه مطبوع در پروژه، نیاز به محاسبات بار برودتی و حرارتی داریم. برای محاسبه بار محیط، باید از نرم افزار کریر هپ استفاده کرد. ما در محتوایی جداگانه به سراغ آموزش نرم افزار کریر هپ رفته ایم. 

بعد از محاسبات بار محیط پروژه، برای  شبیه سازی پروژه، جانمایی المان های پروژه در نقشه نیاز به نرم افزارهای مدلسازی داریم. با کمک نرم افزارهای مهندسی، پروژه بدون کوچکترین خطا، در مدت زمان کوتاه و کاملا مهندسی و بهینه شده به مرحله اجرایی میرسد.

طبق ضرب المثل « خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا میرود دیوار کج» این دقیقا مصداق پروژه هایی است که از همان ابتدا با خطا، مشکل و ایراداتی زیادی به مرحله اجرایی میرسد و بدون شک، در پایان پروژه خسارت های مختلف و عجیبی خودشان را نشان میدهند. پروژه هایی مثل طراحی و اجرای سیستم تهویه مطبوع، قطع به یقین نیاز به مهندسانی کاربلد و کارکشته دارد. 

نرم-افزار-کریر-هپ

محصول، خدمات و مطالب مرتبط:

مرجع تاسیسات سودا، فکر همه جا را کرده و مسیر شمایی که با هر هدفی وارد صفحه طراحی سیستم تهویه مطبوع شده اید، شفاف میکند. شما توسط سودا، میتوانید علاوه بر درخواست خدمات طراحی سیستم های تهویه مطبوع، در کلاس های حضوری، آنلاین، وبینار شرکت کنید و یا به سراغ پکیج ها، PDF، رفرنس های آموزشی بروید. 

 

نوع منطقه جغرافیایی و آب و هوایی محل پروژه برای طراحی سیستم تهویه مطبوع

طراحی سیستم تهویه مطبوع ساختمان به دلیل حساسیت بالا باید توسط متخصصانی با مهارت بالا و کاربلد انجام شود. متخصصانی که از سوی مرجع تاسیساتی سودا، امور مربوط به نقشه کشی سیستم‌های تهویه مطبوع را انجام می‌دهند؛ همگی با تمامی شرایط بومی و آب و هوایی مناطق مختلف آشنایی کامل دارند.

در واقع توجه به شرایط منطقه کاری، باعث افزایش بازده با کمترین هزینه می‌شود و خوشبختانه تیم مهندسی ما به دلیل داشتن دید وسیع و تجربه بالا، به طور کامل بر این موضوع واقف هستند و در طراحی سیستم تهویه مطبوع، به آن ها توجه میکند.


میزان مصرف انرژی سیستم تهویه مطبوع

یکی از ویژگی‌های مهمی که امروزه در طراحی سیستم تهویه مطبوع ساختمان ها اهمیت زیادی دارد، میزان صرفه جویی در مصرف انرژی برق و آب است. اگر طراح مسائلی مانند شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منطقه و دیگر مسائل مانند استفاده از مبدل‌های اینورتر و … را به خوبی درک کرده باشد؛ می‌تواند در نقشه کشی، راهکارهای مهندسی و جالبی را ارائه دهد.

لازم به ذکر است که تیم مهندسی سودا، به پشتوانه  دانش و مهارت بالایی که دارد؛ می‌تواند با ارائه راهکارهای موثر مهندسی، مصرف انرژی را کاهش دهد و به تبع باعث هزینه‌های جاری و کاهش بار، کاهش فشار به شبکه و افزایش عمر دستگاه شود.

نوع کاربری سیستم تهویه مطبوع 

انواع سیستم‌ تهویه مطبوع به سه دسته زیر تقسیم بندی می‌شود:

1-   سیستم تهویه مطبوع تمام هوا

2-   سیستم‌های آب و هوا – آب

3-   سیستم تهویه مطبوع تمام آب

هر یک از این سیستم‌ها، دارای انواع مختلفی می‌باشند که انتخاب آن‌ها به نوع کاربریشان بستگی دارد؛ به طور مثال: نوع سیستم سرمایشی و گرمایشی برای ساختمان‌های مسکونی با ساختمان های صنعتی، درمانی و … متفاوت است که انتخاب مناسب‌ترین نوع سیستم تهویه مطبوع کاملا به نظر و دانش طراح نقشه و تیم مهندسی مربوط می‌شود.

 به طور کلی انواع سیستم تهویه مطبوع عبارتند از:

1-   سیستم چیلر، بویلر و هواساز

2-   دستگاه پکیج یونیت

3-   دستگاه اکونوپک

4-   کویل‌ها

5-   فن و هواکش‌ها

6-   اسپلیت و کولرهای گازی

7-   کولر های آبی


از آنجایی که نحوه عملکرد سیستم های تهویه مطبوع با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین، نقشه‌های اتوکدی هر یک از آن‌ها مجزا و  مطابق با نوع عملکرد و ویژگی‌های هر یک از سیستم‌ها است. پس طراحی سیستم های تهویه مطبوع را باید به دست کسی سپرد که با انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی آشنایی کامل دارد و طبق نیاز سنجی‌هایی که صورت می‌گیرد؛ مناسبترین مدل سیستم تهویه هوا را انتخاب نماید.

مثالی از طراحی شماتیک سیستم گرمایشی

تیم مهندسی سودا، می‌تواند طراحی هر یک از انواع سیستم‌های تهویه مطبوع را طبق استانداردها، آیین نامه های ملی و قوانین مهندسی جهانی در مدت زمان کوتاه و قیمت مناسبی انجام دهد. اکنون اگر می‌خواهید پروژه اجرا و نصب سیستم های تهویه مطبوع ساختمان ها را بدون هیچ مشکلی در سطح کیفیت بالایی به انجام برسانید؛ پس برای طراحی و نقشه کشی آن روی تیم ما همه جوره حساب کنید.

موارد مندرج در دفترچه محاسبات تأسیساتی

۱-  آنالیز دقیق ضریب انتقال بار حرارتی  (u factor) برای هر یک از بخش‌های مختلف ساختمان مانند دیوارها، پنجره‌ها، کف، سقف از روی نقشه های معماری


۲-  محاسبات بار سرمایشی و گرمایشی تمامی فضاهای ساختمان، مانند فضای داخلی واحد ها اتاق‌ها، هال و پذیرایی، آشپزخانه،لابی ها و …


۳- محاسبات دقیق منابع آب مصرفی


۴- محاسبات دقیق اندازه لوله های آب مصرفی بر اساس نوع کاربری، ساختمان و حداکثر مصرف لحظه ای آب (S.F.U)

۵- محاسبات آب گرم مصرفی بر اساس نوع کاربری، ساختمان و حداکثر مصرف آب گرم  (G P H) دقیقا  متناسب با میزان استاندارد موجود در کشور ایران.


۶-  محاسبه اندازه لوله کشی و هواکشی بر اساس مبحث ۱۶ مقررات ملی.


۷- توضیح مختصر و مفید تمامی فرمول‌ها، اعداد و مراجع استفاده شده.


انواع سیستم های تهویه مطبوع از نظر کاربری ساختمان

سیستم های تهویه مطبوع از نظر موارد استفاده  و کاربری ساختمان به دو دسته کلی تقسیم میشوند.

  • سیستم های تهویه مطبوع صنعتی
  • سیستم های خانگی تهویه مطبوع

هر یک از سیستم های تهویه مطبوع خانگی یا صنعتی ویژگی هایی دارد که بنابر نوع محیط، انتخاب میشوند. وظیفه کارشناس تاسیسات و طراح سیستم، این است که دقیقا نیازسنجی کند و متناسب با نوع کاربری ساختمان، سیستمی ایده آل با ظرفیت مناسب انتخاب کند و به درستی و استاندارد در نقشه جانمایی کند. برای مثال قطعا طراحی سیستم های تهویه مطبوع بیمارستان ها با ساختمان های مسکونی تفاوت دارد. به طور کلی توجه به شرایط محیطی، نوع پروژه، نوع ساختمان، حداکثر تعداد نفراتی در محیط، میزان بار برودتی و حرارتی، نوع تجهیزات و دستگاه های تهویه مطبوع انتخاب و با کمک نرم افزار مدلسازی میشود. 

از جمله دستگاه ها و سیستم های تهویه مطبوع میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیگ ها (دیگ آب گرم” دیگ بخار”دیگ آب گرم )، کوره هوای گرم و سیستم گرمایش تابشی در حوزه سیستم های گرمایشی
  • سیستم های برودتی و سرد کننده، مانند چیلر، کولرهای گازی و اسپیلیت
  • سیستم های دو فصلی با دو کارکرد، ( سیستم هم حرارتی است و هم برودتی)

ارائه خدمات طراحی سیستم تهویه مطبوع برای انواع ساختمان ها

تیم مهندسی سودا، با پشتوانه تجربه، دانش و مهارت بالایی که کسب کرده است؛ قادر به طراحی انواع سیستم های تهویه مطبوع برای انواع ساختمان ها از جمله ساختمان‌های مسکونی، تجاری، ادارات، برج‌ها، سالن های اجتماعات، فضاهای ورزشی و باشگاه‌ها،  بیمارستان‌ها، کارگاه‌های صنعتی، مراکز آموزشی، سینماها و … است.

نقشه ای که خدمت پیمانکاران عزیز تحویل داده میشود؛ شامل:

  •       جدول علائم
  •       پلان جانمایی داکت های تأسیساتی
  •       پلان موقعیت قرارگیری ملک و ملک های مجاور
  •       ترسیم جزئیات اجرایی
  •       نقشه  برق و آب مصرفی
  •       نقشه دستگاه گرمایش
  •       نقشه دستگاه سرمایش
  •       رایزرها
  •       فلودیاگرام موتورخانه
  •       و بسیاری از دیتیل ها و موارد مورد نیاز است.

شرکت در کلاس های آموزشی و پروژه محور طراحی سیستم های تهویه مطبوع

 اینجا مرجع تاسیسات ساختمان است. این یعنی اینکه سودا، علاوه بر ارائه خدمات طراحی سیستم تهویه مطبوع که به شدت، پردرخواست است، از طریق برگزاری دوره ها و کلاس های حضوری و آنلاین و همچنین آفلاین (در قالب ویدیوهای آموزشی) بستری عالی و استاندارد برای یادگیری دانش پژوهان خوش فکر و مستعد، در تمامی حوزه های تاسیسات مکانیکی از جمله طراحی سیستم تهویه مطبوع ایجاد کرده است. 

نمونه پکیج و محصولات مرتبط برای یادگیری طراحی سیستم های تهویه مطبوع

پکیج طراحی سیستم تهویه مطبوع

سخن آخر مرجع تاسیسات ساختمانی سودا با کارفرمایان

گروه تاسیسات ساختمانی سودا، با بهره‌گیری از متخصصین، مهندسین و کارشناسان خبره و مجرب در زمینه تاسیسات مکانیکی ساختمان، به شما این اطمینان را می‌دهد که با بهره گیری  بروزترین نرم افزارها  و ارائه طرح های مهندسی،  راه اندازی سیستم‌های تهویه مطبوع در بهترین حالت ممکن به انجام برسد.  تیم سودا  سالیانه تعداد زیادی نقشه برای نصب و اجرای سیستم‌های تهویه مطبوع انواع ساختمان ها، تولید و در اختیار کارفرمایان محترم قرار می‌دهد.

اکنون اگر شما برای طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان مانند طراحی سیستم تهویه مطبوع به دنبال گروهی حرفه‌ای هستید، مرجع تاسیسات ساختمانی سودا با ایجاد دپارتمان طراحی برق و مکانیک مجزا و با گردآوری تیمی مجرب می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

اطفا حریق

طراحی و محاسبات سیستم اطفا حریق

چیلر

خدمات نصب و راه اندازی چیلر

استخر

طراحی تاسیسات مکانیکی استخر

موتور خانه​

خدمات طراحی و محاسبات موتور خانه

5/5 - (1 امتیاز)