اطلاع از آخرین اخبار نظام مهندسی در سودا مگ
۰

طراحی تاسیسات مکانیکی استخر یکی از خدماتی است که مرجع تاسیسات ساختمانی سودا، آن را توسط تیم مهندسی و کارشناسان ارشد طبق استاندارد های نوین برای کارفرمایان  ارائه میدهد. در واقع در گذشته تا همین چند سال پیش، طراحی و اجرای تاسیسات مکانیکی استخرها بسیار ساده بود و تنها به طراحی  لوله کشی‌های آب ورودی، پمپ و لوله‌ کشی تخلیه و فاضلاب‌ها خلاصه میشد. اما امروزه به دلیل اینکه استخرها از فناوری های نوین و مدرن مانند سیستم تصفیه، سیستم تنظیم دما و… استفاده استفاده میکنند؛ برای طراحی تاسیسات مکانیکی استخر و دیگر مجموعه های آبی حتما می بایست از  تیم مهندسی خبره  کمک گرفته شود.

حال اگر شما برای پروژه ساخت طراحی و اجرای استخر به دنبال بهترین مهندسین و کارشناسان ارشد میگردید؛ پس روی کمک مجموعه سودا حساب کنید. ما دقیقا طبق  بروزترین اصول طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان، امور محاسبه و طراحی استخر را در قالب نقشه اتوکدی و  فایل های محاسباتی مانند carrier hap  در کوتاه ترین زمان ممکن به کارفرمایان عزیز تحویل میدهیم.

 

برای سفارش خدمات طراحی تاسیسات مکانیکی استخر با ما تماس بگیرید. 

طراحی تاسیسات مکانیکی استخر

خدمات طراحی تاسیسات مکانیکی استخر را از  مهندسین کارآزموده سودا دریافت کنید

خدمات طراحی تاسیسات استخر، که زیرمجموعه خدمات طراحی تاسیسات مکانیک ساختمان است، از پیچیده ترین و سخت ترین خدمات ها و  طراحی ها در حوزه تاسیسات ساختمان محسوب میشود. به جرات میتوانیم بگوییم که ارائه خدمات طراحی تاسیسات استخر،  از پسِ هر مهندس تاسیساتی بر نمی آید. بدون شک تیم، طراح و مهندسی که مسئولیت پروژه طراحی این حوزه به شدت تخصصی را قبول میکند، باید خیلی خیلی حاذق و کاربلد باشد. اصلا نمیتوان به ۲، ۳ سال تجربه کاری برخی از مهندسین اکتفا کرد.

البته درست است که کار طراحی تاسیسات مکانیکی استخر، تجربه زیادی میطلبد، اما صادقانه بگوییم که اگر در دوره های آموزشی سودا شرکت کنید، چندین سال جلو می افتید.

 

به طور کلی شما چه دنبال تیم مهندسی برای طراحی میگردید چه قصد یادگیری این حوزه سودآور و رقابتی را دارید، همه جوره میتوانید روی مرجع تاسیسات ساختمان سودا، حساب کنید.

 

مراحل طراحی تاسیسات مکانیکی استخر  

زمانی که کارفرمایان، خدمات طراحی تاسیسات مکانیکی استخر، جکوزی و سونا  را از مجموعه سودا درخواست میدهند؛ مراحل زیر به طور کاملا استاندارد و هوشمندانه انجام میشود:

 

مرحله اول طراحی تاسیسات:  برگزاری یک جلسه کاری

اولین قدم برای طراحی تاسیسات مکانیکی استخر، توجه به خواسته های کارفرما و تجزیه و نیازسنجی هایی است که طی یک جلسه بین کارشناس ارشد طراحی و کارفرما یا پیمانکار به صورت حضوری انجام میشود. سپس برای تکمیل گزارش گیری و نیازسنجی ها، تیم مهندسی به محل پروژه رفته و همه چیز را با دقت بررسی میکند.

 

دوره طراحی تاسیسات مکانیکی استخر

مرحله دوم طراحی تاسیسات مکانیکی استخر: نیازسنجی

قبل از اینکه محاسبات و  طراحی تاسیسات مکانیکی توسط مهندسین انجام شود؛  باید نوع استخر، محل پروژه و نوع کاربری مشخص شود. چرا که طراحی و اجرای استخرها بنا به کاربرد و محل استفاده آن ها متفاوت است. به طور مثال تجهیزات، محاسبات و طراحی تاسیسات مکانیکی استخر های سرپوشیده با استخر های سرباز متفاوت میباشد. همچنین اجرا و طراحی استخر های خانگی با استخرهای صنعتی، استخرهای ورزشی و استخر های درمانی متفاوت است.

به طور مثال، استخر های سرباز  به سیستم های گرمایش و سرمایش محیط نیازی ندارند. در حالی  که استخرهاي سرپوشیده همچون پارک های آبی، استخرهای ورزشی و …  بی شک به سیستم هاي گرمایشی و سرمایشی محیط نیاز دارند.  

علاوه بر این در صورت سرپوشیده بودن استخر، در سالن به سیستم تهویه هم نیاز است تا درجه حرارت و رطوبت محیط متعادل شود. پس به طور کلی می توان گفت که در این مرحله، با توجه به نوع استخر و خواسته های کارفرما، نیازها، امکانات، تجهیزات و… شفاف سازی می‌شود.

 

مرحله سوم طراحی تاسیسات مکانیکی: محاسبه بارهای حرارتی و برودتی

یکی از مهمترین مراحل طراحی تاسیسات مکانیکی استخر، محاسبه بارهای حرارتی و برودتی استخر است که این کار توسط تیم مهندسی سودا با استفاده از نرم افزار Carrier HAP انجام میشود و کلیه محاسبات انجام شده در قالب اکسل تحویل کارفرمایان داده میشود.

 

مرحله چهارم طراحی تاسیسات مکانیکی استخر: طراحی موتورخانه استخر

مهمترین قسمت از طراحی تاسیسات مکانیکی استخرها، محاسبات و طراحی قسمت موتورخانه آن است. به جرات میتوان گفت که  قلب هر استخری، موتورخانه آن است و اگر کوچکترین مشکل و ایرادی داشته باشد و طراحی نقشه اتوکد موتورخانه استخر ضعیف باشد؛ بی شک کیفیت استخر کاهش یافته و به تبع نارضایتی استفاده کنندگان را به همراه می آورد.

 

محاسبه موتورخانه استخر1

 

از آنجایی که طراحی موتورخانه استخر حساس و تخصصی است؛ پس باید این کار، به دست تیمی کاربلد سپرده شود. تیمی که به تمامی جوانب، اصول، آیین نامه ها و استانداردهای ملی و جهانی آگاه باشد.  در حقیقت هر چقدر کیفیت طراحی و ساخت این واحد با حساسیت بیشتری انجام شود؛ قطع به یقین کیفیت تمامی بخش های استخر هم بالاتر خواهد رفت.

لازم است بگوییم که برای طراحی موتورخانه استخر، به طور کلی سه واحد مجزا در نظر گرفته می‌شود که در ادامه مطلب آن‌ها را توضیح داده ایم.

 

۱- واحد گرمایش:

اولین واحد هر موتورخانه ای، واحد گرمایش است. این واحد وظیفه تنظیم دمای آب و  را برعهده دارد. اگر واحد گرمایش استخر به درستی و صحیح انجام شود؛ آب قسمت های مختلف استخر دارای گرمایش مطلوبی پیدا میکند. اموری که مهندسین باید در نظر بگیرند و آن ها را به طور دقیق محاسبه و طراحی کنند؛ عبارتند از:

 

  •     محاسبات و طراحی دیگ آب گرم
  •     محاسبات و طراحی دیگ بخار
  •     محاسبات و طراحی مبدل حرارتی
  •     محاسبات و طراحی منبع کویل دار
  •     کنترل دما و رطوبت نسبی
  •     محاسبات و طراحی شیرآلات موتورخانه استخر
  •     محاسبات و طراحی اتصالات موتورخانه استخر

 

۲- واحد تصفیه آب:

سیستم تصفیه آب دومین واحد موتورخانه استخر است. این واحد وظیفه تصفیه و پاکسازی آب را برعهده دارد. در واقع این سیستم با از بین بردن سختی آب، افزودن کلر و دور کردن هر نوع آلودگی از آب استخر، آب مصرفی را برای شنا کردن ایده آل و باکیفیت میکند. بنابراین وظیفه تیم مهندسی برای طراحی تاسیسات مکانیکی این واحد از استخر، شامل:

محاسبات و طراحی سختی گیر

محاسبات و طراحی فیلتر شنی

محاسبات و طراحی موگیر

محاسبات و طراحی کلرزن

 

۳- واحد پمپاژ:

سومین واحد موتورخانه استخرها، پمپاژ است. این واحد وظیفه انتقال آب به بخش های مختلف استخر را بر عهده دارد. در واقع این قسمت یک حالت رفت و برگشتی دارد که باید توسط مهندسین به بهترین شکل ممکن طراحی شود. به طور کلی تیم مهندسی سودا برای طراحی واحد پمپاژ استخر باید امور زیر را طبق استانداردهای جهانی و آیین نامه های ملی انجام دهد.

 

  •     محاسبات و طراحی شیرآلات و اتصالات
  •     محاسبات و طراحی لوله‌های انتقال
  •     محاسبات و طراحی پمپ‌ها

 

مرحله پنجم طراحی تاسیسات مکانیکی استخر: ارائه فایل های محاسباتی و طراحی

در مرحله آخر، طراحی هایی که از سوی تیم مهندسی صورت گرفته است؛ در نرم افزار اتوکد اجرا شده و سپس فایل های نهایی به همراه اکسل محاسباتی به کارفرما ارائه میشود.

ویژگی های خدمات طراحی تاسیسات مکانیکی استخر سودا

 

  •     گردآوری تیم مهندسی کاربلد و برترین کارشناسان ارشد و مهندسین مشاور
  •     ارائه خدمات محاسبه و طراحی استخر طبق استانداردهای نظام مهندسی کشور
  •     ارائه خدمات محاسبات موتورخانه استخر، طبق بروزترین فناوری ها
  •     محاسبات سریع استخر و تحویل آن در کوتاه ترین زمان ممکن
  •     ارائه فایل های اتوکد بر اساس اصول طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان
  •     امکان آموزش تاسیسات مکانیکی استخر و آموزش طراحی استخر سونا جکوزی  در قالب دوره های آموزشی

 

خدمات مشاوره و طراحی تاسیسات مکانیکی استخر

سودا به عنوان یکی از بهترین مراجع تاسیسات ساختمان، آماده هرگونه همکاری با شما عزیزان است. برای طراحی تاسیسات استخر خانگی، ویلایی، آپارتمانی، ورزشی، عمومی و… میتوانید روی ما حساب کنید. البته اگر قبل از آن نیاز به مشاوره رایگان دارید؛ میتوانید از طریق چت آنلاین با کارشناسان سودا در ارتباط باشید. 

آبرسانی​

طراحی سیستم آبرسانی​

موتور خانه​

خدمات طراحی و محاسبات موتور خانه

فاضلاب

طراحی سیستم فاضلاب

تهویه مطبوع

طراحی سیستم تهویه مطبوع

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟