اطلاع از آخرین اخبار نظام مهندسی در سودا مگ
۰

تخصصی ترین مرکز برای اجرا، نصب و راه اندازی چیلر، مرجع تاسیسات ساختمان سودا است. این مرکز به پشتوانه تیم مهندسی خبره و تجربه هایی که در این سال ها در حوزه تاسیسات ساختمانی کسب کرده است؛ میتواند خدمات طراحی، نصب و راه اندازی چیلر را به شیوه استاندارد و باکیفیت ارائه دهد. از آنجایی که سیستم چیلر، انواع مختلفی دارد و نصب آن به تجربه و مهارت بالایی نیازمند است؛ لذا توصیه میکنیم که کار راه اندازی چیلر را به متخصصان کاربلد بسپارید.

قیمت خرید چیلر نسبت به قیمت خرید دیگر سیستم های تهویه مطبوع، بیشتر است. لذا نصب و راه اندازی درست چیلر از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر راه اندازی چیلر به درستی انجام نشود؛ بی شک مشکلات زیادی در قطعات به وجود می آید و در نهایت شما را متحمل پرداخت هزینه های اضافه خواهد کرد.

خدمات نصب و راه اندازی چیلر را به حرفه ای ها بسپارید.

خدمات نصب و راه اندازی چیلر

قیمت خرید چیلر نسبت به قیمت خرید دیگر سیستم های تهویه مطبوع، بیشتر است. لذا نصب و راه اندازی درست چیلر از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر راه اندازی چیلر به درستی انجام نشود؛ بی شک مشکلات زیادی در قطعات به وجود می آید و در نهایت شما را متحمل پرداخت هزینه های اضافه خواهد کرد.

همچنین اگر محل نصب چیلر به درستی طراحی نشود و الزامات مهمی اعمال نگردد؛ قطعات چیلر در دراز مدت از کار می افتند و در نهایت هزینه های زیادی را روی دست شما میگذارد. پس با این حساب، توصیه میکنیم که برای نصب و راه اندازی چیلر حتما به سراغ یک مرکز معتبر تاسیساتی بروید تا از بروز مشکل در نگهداری چیلر و پرداخت هزینه های گزاف جلوگیری کنید و با نصب درست این سیستم، از هوای مطبوع محیط کمال لذت را ببرید.

 

نصب و راه اندازی انواع چیلرها

دستگاه های چیلر از نظر نوع عملکرد و اندازه دارای انواع مختلفی است. از جمله چیلرهایی که در صنعت سیستم های تهویه مطبوع طراحی و تولید میشود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  •   چیلر جذبی
  •   چیلر تراکمی آب خنک
  •   چیلر تراکمی هوا خنک
  •   چیلر صنعتی
  •   مینی چیلر
  •   چیلرهای دارای انواع مختلف کمپرسورهای اسکرال، اسکرو و…

انتخاب یکی از آن ها، به نوع کاربری ساختمان، محل پروژه و بودجه کارفرما بستگی دارد. به طور مثال نوع چیلری که برای ساختمان های آموزشی یا اداری انتخاب میشود؛ بی شک با نوع چیلر ساختمان های صنعتی و تجاری  متفاوت است. البته برای انتخاب مناسبترین چیلر، بهتر است از دانش و تجربه نصاب چیلر استفاده کنید و از یک طراح سیستم چیلر و یا متخصصانی که در این حوزه تجربه دارند؛ مشورت بگیرید.

اگر خدمات طراحی، نصب و راه اندازی چیلر را به ما بسپارید؛ ما طبق بودجه تان، مناسبترین نوع چیلر را برای شما انتخاب میکنیم.

 

مراحل نصب و راه اندازی چیلر توسط تیم مهندسی سودا

خدمات راه اندازی و نصب چیلر شامل مراحلی همچون؛ طراحی اولیه، بررسی و بازبینی نقشه، نصب و پیاده کردن طرح مورد نظر و در نهایت اجرا و راه اندازی است. از آنجایی که این سیستم دارای پیچیدگی های زیادی است و در ساخت و تولید این دستگاه از قطعات تخصصی متعددی استفاده می شود؛ لذا تنها افراد فنی و متخصص قادر به طراحی نقشه و پیاده سازی طرح خواهند بود.

میتوان به جرات گفت که طراحی نقشه اولیه مهم ترین مرحله نصب چیلر است. چرا که در این مرحله ابتدا طبق مساحت و فضا مورد نظر، نقشه ای طراحی می شود که موقعیت قرار گیری هر یک از پلان ها به طور شفاف مشخص باشد.

مرحله بعدی، باز بینی کارشناسان از نقشه است. در این مرحله، جزییات نقشه زیر ذره بین قرار میگیرد؛ تا از نصب درست چیلر اطمینان حاصل شود.

مرحله سوم، حمل و انتقال چیلر به داخل محیط موتورخانه است. از آنجایی که این دستگاه نسبتا بزرگ و حساس است؛ پس جابجایی آن باید به درستی انجام شود.

مرحله چهارم،  پیاده سازی طرح ارائه شده است. برای نصب چیلر متخصصان دقیقا باید بر اساس نقشه ای که توسط تکنسین ها و تیم مهندسی طراحی شده است؛ پیش بروند.

قدم نهایی تست و اجرای دستگاه است که توسط کارشناسان سودا صورت میگیرد. اگر کوچکترین مشکلی در اجرای چیلر مشاهده شود؛ تیم مهندسی موظف با اصلاح و رفع آن هستند.

انتخاب مناسبترین محل برای نصب چیلر

اولین و مهمترین قدم برای طراحی، نصب و راه اندازی چیلرها، مشخص کردن یک محل مناسب است. محل نصب چیلر، کاملا به نوع و مدل این سیستم بستگی دارد. به طور مثال مکان نصب چیلرهای تراکمی آب خنک با مدل هوا خنک، متفاوت است. چیلرهای تراکمی هوا خنک  در مکانی که هوای آزاد جریان دارد؛ نصب میشود. مثلا پشت بام بهترین محل نصبی برای چیلرهای هوا خنک است. اما بهترین محل نصبی برای چیلرهای آب خنک، مکانی سربسته است. مثلا محیط موتورخانه بهترین مکان برای نصب چیلر آب خنک است.  

 

تامین برق مورد نیاز چیلر و ایجاد ایمنی

از دیگر اصولی که در نصب و راه اندازی انواع چیلر بسیار اهمیت دارد، تامین برق مورد نیاز دستگاه جهت عملکرد صحیح و مناسب است. برای محقق ساختن این امر باید  طبق نقشه، کابل برق اصلی چیلر را به تابلوی برق متصل کرد. علاوه بر این، به جهت افزایش ضریب ایمنی و امنیت، باید بر روی تابلوی برق این سیستم از آمپرسنج و ولت متر استفاده نمود. همچنین برای افزایش هر چه بیشتر ایمنی دستگاه، بهتر است از کلیدهای مخصوص قطع و وصل کردن جریان و فیوزهای محافظ استفاده کرد. 

راه اندازی پمپ چیلر

راه اندازی درست پمپ های مربوط به اواپراتور و کندانسور در نصب و راه اندازی چیلر حائز اهمیت است. برای کارکرد مناسب و استاندارد و بهینه سازی مصرف انرژی چیلر باید به طور اصولی پمپ های کندانسور چیلر را راه اندازی کرد و بعد از آن به سراغ پمپ های مربوط به بخش اواپراتور رفت.

 

چرا نصب و راه اندازی چیلر را به سودا بسپاریم؟

متخصصان مجموعه سودا به منظور نصب درست چیلر، ابتدا از نرم افزارهای شبیه سازی کمک میگیرند و این سیستم را طبق نقشه ترسیم شده، راه اندازی میکنند. این دقیقا تفاوت اصلی ما با دیگر مراکز تاسیساتی است.

متخصصین سودا با رجوع به نقشه های لوله کشی ساختمان و نقشه سیستم چیلر، این خدمات را به طور استاندارد به کارفرمایان عزیز ارائه میدهند. با طراحی سیستم چیلر با کمک نرم افزار های معماری مانند اتوکد، میتوان از اجرای درست کار اطمینان خاطر پیدا کرد.

تیم مهندسی سودا برای اجرای درست و بی عیب و نقص چیلر و همچنین به جهت جلوگیری از ایجاد لرزش و آلودگی صوتی  از تجهیزات بروز و موثری استفاده میکند. لازم به ذکر است که موقعیت قرار گیری تجهیزاتی مانند لرزه گیر، در طرح اولیه مشخص میشود.

از آنجایی که در اجزای سازنده چیلرها از قطعات پیچیده و حساسی استفاده شده است، بنابراین تیم مهندسی سودا با نهایت دقت، مناسبترین مکان را انتخاب می‌کنند.

لوله کشی مسیر ارتباطی بین تجهیزات سیستم چیلر یعنی  برج خنک کن، الکتروپمپ و سایر تجهیزات طبق قواعد و اصول استاندارد انجام می‌شود.

تیم مهندسی سودا، خدمات نصب و راه اندازی چیلر را در کوتاه ترین زمان ممکن با قیمتی مناسب به کارفرمایان عزیز ارائه می‌دهد.

تیم سودا برای افزایش سطح ایمنی چیلر، از همان ابتدا پلان تجهیزات امنیتی را بر روی نقشه ترسیم میکند و آن را به طور استاندارد پیاده سازی میکند.

 

هزینه نصب چیلر چقدر است؟

قیمت نصب و راه اندازی چیلر به عوامل متعددی از جمله نوع چیلر، نوع ساختمان و میزان پیچیدگی کار بستگی دارد. به همین دلیل قیمت این خدمات متغیر است. اما شما میتوانید همین حالا برای اطلاع از قیمت تخمینی، با ما ارتباط برقرار کنید.

اگر قصد درخواست خدمات طراحی، نصب و راه اندازی چیلر را دارید؛ شما به راحتی میتواند از طریق چت آنلاین از کارشناسان سودا مشاوره رایگان دریافت کنید تا در مورد این خدمات بیشتر آشنا شوید و سوالات و مشکلات خود را با مهندسین در میان بگذارید. فراموش نکنید که  ما در هر صورت همراه شما خواهیم بود.

آبرسانی​

طراحی سیستم آبرسانی​

موتور خانه​

خدمات طراحی و محاسبات موتور خانه

استخر

طراحی تاسیسات مکانیکی استخر

تهویه مطبوع

طراحی سیستم تهویه مطبوع

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟