اخبار ساختمانی

یک میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن پشت در بسته بانک‌ها

تلاقی آمار وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی نشان می‌دهد که تا کنون بیش از یک میلیون نفر واجد شرایط، موفق به دریافت وام ساخت مسکن نشده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق آمار وزارت راه و شهرسازی در راستای طرح نهضت ملی مسکن، در حال حاضر ۲.۵ میلیون واحد مسکونی در مراحل ساخت قرار دارند، که از این تعداد، ۱.۸ میلیون سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند و ۰.۷ میلیون متقاضی نیز در مراحل اولیه معرفی به نظام بانکی قرار دارند.

اما از بین ۱.۸ میلیون متقاضی که به بانک معرفی شده‌اند، کمتر از ۰.۸ میلیون نفر موفق به انعقاد قرارداد تسهیلات با بانک شده‌اند. به بیان دیگر، این آمار نشان می‌دهد که ۵۵ درصد از متقاضیان واجد شرایط که مراحل آماده‌سازی زمین و تسهیلات را در بانک طی کردند، موفق به انعقاد قرارداد با بانک نشده‌اند.

مهم است بدانیم که انعقاد قرارداد با نظام بانکی به معنای دریافت تسهیلات نیست و تا زمانیکه وام متقاضی به دست نیاید، راه طولانی وجود دارد.

طبق قانون جهش تولید مسکن، نظام بانکی مکلف است که سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن پرداخت کند، اما در طول ۳ سال گذشته عملکرد بانک‌ها با تعهدات قانونی فاصله داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا