اخبار ساختمانی

شعار مشارکت مردم در تولید مسکن تحقق می یابد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: یکی از مصادیق شعار سال جدید مشارکت مردم در تولید مسکن است که با واگذاری زمین به متقاضیان و ساخت توسط خودشان، این امر تحقق و سرعت می یابد.

شعار مشارکت مردم در تولید مسکن تحقق می یابد
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن قم بیش از ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند که بخشی از این واحدها توسط دولت و بخشی توسط مشارکت مردم ساخته می شود.

وی افزود: در سایت های نهضت ملی مسکن استان مانند پرنیان و قنوات، که خانه ها به صورت یک طبقه حیاط دار احداث می شود،برای مشارکت بیشتر مردم در فرآیند ساخت مسکن، به افراد زمین واگذار می شود تا متقاضی اقدام به ساخت نماید.

زنجیرانی گفت: در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود.

وی با اشاره به سیاست نوسازی بافت فرسوده و مشارکت مردم در اجرای این هدف توضیح داد: همچنین ساکنان بافت فرسوده قم با دریافت مشوق های شهرسازانه و تسهیلات کم بهره بانکی، می توانند اقدام به نوسازی واحد فرسوده خود نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: خط مشی این اداره کل در سال جدید، همچون سال قبل حضور و مشارکت فعالانه مردم در امر ساخت مسکن است و حذف یا کاهش موانع نیل به این هدف، در دستور کار خواهد بود.

منبع خبر: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به شماره خبر   ۱۶۱۶۲۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا