نکاتی که باید قبل از خرید سیستم اعلام حریق بدانید

نکاتی که باید قبل از خرید سیستم اعلام حریق بدانید

به منظور افزایش امنیت ساختمان اقدامات مختلفی می توان انجام داد که یکی از آن ها خرید و تهیه سیستم اعلام حریق است.

زیرا با استفاده از این سیستم ها در کوتاه ترین زمان ممکن به محض وقوع حریق می توانید مطلع شوید تا به تخلیه ساختمان و یا مهار آن بپردازید.

سیستم های اعلام حریق دارای انواع مختلفی هستند که هر یک ویژگی های خاص خودشان را دارند.

از این رو باید پیش از خرید این سیستم ها به مواردی توجه نمود تا بتوان مناسب ترین سیستم اعلام حریق را تهیه نمود.

اگر می خواهید با مهم ترین نکات پیش از خرید سیستم اعلام حریق بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

نکات خرید سیستم اعلام حریق

نکات خرید سیستم اعلام حریق – شناسایی نیاز

شناسایی نیاز مهم ترین اقدام و مرحله برای خرید سیستم اعلام حریق است. باید ابتدا بررسی کنید که ساختمان شما به چه تعداد دتکتور نیازمند است؟

همچنین توجه کنید که سیستم اعلام حریق انتخابی کاملا سازگار با سیستم امنیتی فعلی تان باشد. البته باید میزان بودجه خود را بدون فدا کردن کیفیت در نظر بگیرید.

برای انتخاب چنین سیستمی می توانید از کارشناسان و افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

قابلیت های سیستم اعلام حریق

از دیگر مواردی که در هنگام خرید این سیستم ها باید در نظر گرفت قابلیت ها و ویژگی های اضافی آن ها است. سعی کنید اولویت خود را ویژگی های اضافی مثل هشدار صوتی، دکمه سکوت، باتری پشتیبان و … قرار دهید.

در صورتی که در مورد یک ویژگی خاص و مجهز بودن سیستم به آن مطمئن نیستید بهتر است که با کارشناسان و یا فروشندگان چند فروشگاه تماس حاصل نمایید تا بتوانید با خیالی آسوده برای خرید اقدام کنید.

قابلیت های سیستم اعلام حریق

توجه به نظرات مشتریان فعلی و قبلی

در نظر گرفتن نظرات مشتریان قبلی و فعلی نیز می تواند راهکار مناسبی برای اطمینان حاصل نمودن از کیفیت سیستم های اعلام حریق است.

علاوه بر این می توانید از دوستان و آشنایان خود که دارای سیستم اعلام حریق مناسب هستند سوال کنید و آن فروشگاه ها را نیز به لیست فروشگاه هایی که می خواهید محصولات آن ها را با هم مقایسه کنید بیافزایید.

بهتر است که سیستم اعلام حریق انتخابی دارای قابلیت هشدار به آتش نشانی باشد، تا به محض وقوع حریق با سازمان تماس حاصل نماید و اطلاع رسانی کند تا نیروهای امدادی بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

البته لازم است که پیش از خرید با سازمان آتش نشانی نیز صحبت کنید و کاملا با قوانین و مقررات این سازمان آشنا شوید تا بتوانید مناسب ترین سیستم را انتخاب کنید.

 

توجه به تجهیزات سیستم اعلام حریق

تجهیزات سیستم اعلام حریق انتخابی نیز بسیار اهمیت دارد و باید شامل پنل اعلام حریق، دتکتور و پایه ها، شستی اعلام حریق، آژیر و فلاشرو لوازم جانبی منبع تغذیه باشد.

امروزه بیشتر سیستم های اعلام حریق بی سیم مجهز به بروز ترین وپیشرفته ترین فناوری های هوشمند هستند، از این رو محبوبیت خاصی دارند.

سیستم های اعلام حریق بی سیم را می توان در مکان های مختلف استفاده نمود و آن ها را با سایر سیستم های امنیتی ادغام نمود.

 

سیستم اعلام حریق

جدید ترین و پیشرفته ترین سیستم های موجود در بازار

سیستم های اعلام حریق متنوعی در بازار وجود دارد که از جدیدترین و پیشرفته ترین آن ها می توان به سیستم های بی سیم که دارای دستگاه های هوشمند جهت محافظت و مدیریت هستند اشاره نمود.

این سیستم های اعلام حریق امکانی را فراهم نموده اند که بتوان از راه دور و با اپلیکیشن های موبایلی خاص به مدیریت این سیستم ها پرداخت که این قابلیت می تواند بسیار کاربردی باشد.

این سیستم های هشدار هوشمند در مقایسه با سیستم های اعلام حریق کلاسیک و قدیمی دارای حساسیت و دقت بالاتری هستند.

از طرفی طراحی عالی این سیستم ها موجب شده دارای مقاومت بیشتری باشند. همچنین می توان آن ها را در محیط هایی که دسترسی به آن ها سخت است نصب نمود.

این سیستم ها هر چند که دارای قیمت بالاتری هستند. اما با توجه به قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی که دارند می توانند گزینه مناسب تری باشند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید