منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری 1403

منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری 1403

اگر آزمون نقشه برداری در سال 1403 در پیش دارید، باید به سراغ خواندن منابع نیز بروید.  درصد قبولی در آزمون نظام مهندسی، داوطلبان با دانلود رایگان منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری  بیشتر میشود. به شرط آنکه داوطلب آزمون، مو به مو منابع را بخواند. لازم است اشاره کنیم که منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری 1403 با 1402 و سال های قبل کمی تفاوت دارد.  بیشتر است. در واقع هر ساله منابع از سوی سازمان نظام مهندسی تغییر کرده و داوطلبین مجبور میشوند که حتما از منابع جدید مطلع شوند. ما در ادامه لیست کامل منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری 1403 را همراه با آخرین ویرایش درج کرده ایم.


منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری چیست؟

مهندسین نقشه برداری، طبق ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برای فعالیت در حیطه نقشه برداری باید پروانه اشتغال به کار را داشته باشند، یکی از پیش نیازهای دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسین نقشه برداری، گواهی قبولی در آزمون نظام مهندسی هست. برای شرکت و قبولی در آزمون نظام مهندسی نقشه برداری نه تنها مراحل ثبت نام را به درستی انجام داده باید با منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری نیز آشنایی کافی داشته باشند. از مزایای درآمد نظام مهندسی نقشه برداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت رتبه بندی شرکت مهندسی
  • مجوز کار و فعالیت
  • کارشناس نظام مهندسی و فعالیت در پروژه ها
  • حق امضاء به شرکت‌های معتبر

سازمان نظام مهندسی، چند روز قبل از اعلام مهلت ثبت نام آزمون،  منابع مورد نیاز برای آزمون نظام مهندسی نقشه برداری برای سال جاری را اعلام می‌کنند. البته جمع آوری این منابع کار زمانبر و هزینه بری برای داوطلب خواهد بود، ما در مبحث پیشرو برای مشاوره بهتر دانشجویان، منابع آزمون نظام مهندسی رشته نقشه کشی را رائه می‌دهیم. از شرایط قبولی در آزمون نظام مهندسی نقشه برداری و دیگر رشته ها این است که داوطلب منابع آزمون نقشه برداری را به قول معروف قورت بدهد. 🙂

  1. منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری 14031

شرایط آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

در ادامه شرایط آزمون نظام مهندسی نقشه برداری را به طور کامل به داوطلبان آزمون توضیح می‌دهیم:

  • داوطلبان آزمون نظام مهندسی رشته نقشه برداری، مانند سایر رشته‌ها تنها با جواب دادن به ۵۰ درصد از سوالات کل آزمون می‌توانند نمره قبولی را دریافت کنند.
  • منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری ۱۴۰۲ به هنگام ثبت نام در سایت درج می‌شود.
  • اعتبار قبولی در آزمون مهندسی نقشه کشی به مدت ۴ سال است، داوطلب مووطف هست در بازه زمانی ۴ ساله پروانه اشتغال به کار خود را دریافت کند.
  • سازمان نظام مهندسی کل کشور با همکاری دفتر مقررات ملی مسئول برگزاری آزمون نظام مهندسی نقشه کشی هست.
  • ثبت نام آزمون نظام مهندسی به صورت مجازی و اینترنتی توسط سایت نظام مهندسی نقشه برداری انجام می‌شود .
  • آزمون نقشه کشی ۶۰ سوال ۴ گزینه‌ای دارد.

دانلود رایگان منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

برای دانلود رایگان منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری می‌توانید منابع زیر را اولویت خود قرار دهید:

  1. قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان سال چاپ 1390 و محتوای موارد زیر هست:
    1. آئين نامه اجرايي مصوب 1375
    2. – آيين نامه ماده 4 مصوب 1374
    3. – آيين نامه ماده 27 مصوب 1379
    4. – آيين نامه ماده 28 مصوب 1379
    5. – آئين نامه اجرائي ماده 33 مصوب
  2. مقررات ملی ساختمان ايران _ مبحث دوم _ نظامات اداري _ مجموع شيوه نامه هاي مصوب ارديبهشت ماه _  1384 ( دانلود مبحث دوم)
  3. مبحث بيست و يکم ( پدافند غير عامل ) 1395 (دانلود مبحث 21)
  4. مبحث دوازدهم ( ايمنی و حفاظت كار در حين اجرا ) 1392 (دانلود مبحث 12)
  5. نقشه برداری مسیر و محاسبات احجام خاکی
  6. فتوگرامتری و سنجش از دور
  7. از دیگر منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری، می توان به دستورالعمل های تیپ و تعرفه خدمات نقشه برداری ( ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور ) اشاره کرد که شامل تعرفه خدمات نقشه برداری بوده و ۱۵ صفحه دارد.
  8. نقشه برداری عمومی شامل مفاهیم پایه و موارد زیر هست:
    1. ارتفاعات و فرم زمین
    2. روش های و ابزارهای فاصله یابی، ترازیابی و تعیین موقعیت جغرافیایی
    3. خطوط لوله، جاده‌ها و ساختمان‌ها
    4. ساختار زیربنایی
  9. نقشه برداری و پیاده سازی املاک و معابر
  10. نقشه برداری ساختمانی و ثبتی و کاداستر
  11. کارتوگرافی و سامانه های اطلاعات مکانی
  12. ژئودزی و تعیین موقعیت ماهواره ای

به هنگام دانلود رایگان منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری توجه داشته باشید که آخرین اصلاحات را دانلود کنید. همچنین در صورت تغییر در منابع آزمون آخرین اخبار در سایت نظام مهندسی درج خواهد شد.

 

منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری 1403

 


دانلود سوالات+ دانلود منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

 یکی از منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری، از نظر مشاوران دریافت نمونه سوالات آزمون در ۱۰ الی ۱۵ سال اخیر هست. اگر شما نمونه سوالات چندین سال را مقایسه کنید، متوجه سوالات مسترم زیادی در آنها خواهید شد و برخی از سوال‌ها پرتکرار هستند. دریافت سوالات سال های پیشین (1402 به قبل) آزمون نظام مهندسی نقشه برداری به دلایل زیر مهم و ضروری است:

  • آشنایی با ساختار آزمون: با مطالعه نمونه سوالات سال‌های گذشته، داوطلبان قادر خواهند بود با ساختار و الگوهای آزمون، نحوه تنظیم سوالات، نوع پاسخ‌ها و زمانبندی، آشنا شده و برای آزمون بهتر آماده شوند تا استرس آزمون را کاهش دهند. در کنار دانلود و خواندن منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری 1403 میبایست سوالات سال های پیشین را دانلود کنید و یک روز تعیین کنید که از صبح تا ظهر، به سوالات پاسخ بدهید. درست مانند یک آزمون.
  • شناخت موضوعات مهم: با مطالعه نمونه سوالات در سال‌های گذشته، داوطلبان  موضوعات و مهارت‌هایی که در آزمون مورد تاکید هست را شناسایی کرده و بر روی موضوعات مرتبط تمرکز و منابع مناسب را جستجو می‌کنند.
  • تمرین و آموزش: با حل سوالات گذشته، داوطلبان مهارت‌های خود را در زمینه نقشه کشی و مهندسی بهبود می‌دهند. حل سوالات گذشته به داوطلبان کمک می‌کند تا ضعف‌ها و نقاط قوت خود را شناسایی کرده و طبقه‌بندی و برنامه‌ریزی درستی برای آزمون داشته باشند.

 با حل سوالات گذشته و دستیابی به نتایج قابل قبول، داوطلبان اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهند. علاوه بر منابع ذکر شده و دانلود نمونه سوالات بهتر است دانشجویان با کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری آشنا باشند، چون منبع مناسبی برای آنها خواهد بود.

 

سوالات آزمون نظام مهندسی نقشه برداری مهر 1402

سوالات آزمون نظام مهندسی نقشه برداری اردیبهشت 1402


کتاب 1100 نکته آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

از منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری، باید به کتاب 1100 نکته آزمون نظام مهندسی نقشه برداری اشاره کنیم، نویسنده این کتاب مهندس عبدالحسین حاجی زاده، مهندس مهدی پاک نهاد و مهندس حسین ارمشی بوده و شامل مباحث زیر هست

  • خلاصه‌ای از دستورالعمل‌های همسان نقشه برداری از جمله  نقشه برداری هوایی (کلیات) هست.
  • سیستم اطلاعات مکانی (کلیات)
  • کارتوگرافی و  میکروژئودز و داده‌های شبکه‌ای و تصویری
  • هیدروگرافی و  خلاصه‌ای از مبانی نقشه برداری و نقشه برداری مسیر
  • خلاصه‌ای از سیستم‌های تصویر
  • خلاصه‌ای از سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) و خلاصه‌ای از سیستم تعیین موقعیت جهانی (GPS)
  • خلاصه‌ای از ژئودزی 1و2 و خلاصه‌ای از فتوگرامتر
  • خلاصه‌ای از سنجش از دور (RS)
  • سوالات غیر محاسباتی کنکورهای نظام مهندسی
  • در فصل شانزدهم، آخرین فصل این کتاب، نمونه سوالات تالیفی درج شده است.

کلام آخر در مورد منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

 در بودجه بندی آزمون نظام مهندسی نقشه برداری توضیحات کاملی درباره منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری درج‌ شده است. اگر احتیاج به راهنمایی و مشاوره بیشتر هستید می‌توانید به سایت مراجعه کرده و با کارشناسان به صورت تلفنی و یا به صورت آنلاین در تماس باشید تا بهتر شما را راهنمایی کنند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید