منابع آزمون نظام مهندسی برق (مرجع نظام مهندسی برق سال 1403)

منابع آزمون نظام مهندسی برق (مرجع نظام مهندسی برق سال 1403)

اگر در حال خواندن این صفحه هستید، به احتمال زیاد در آزمون ثبت نام کردید و می‌خواهید کتاب ها و منابع آزمون نظام مهندسی برق را پیدا کنید تا آماده شوید. اگر چنین است، به منبع درستی آماده‌اید. اینجا هر فایل و جزوه آزمون نظام مهندسی برق که نیاز دارید، در دسترس شماست.آن هم رایگان. خیلی از سایت‌ها منابع و کتاب آزمون نظام مهندسی برق حتی به صورت PDF، به صورت رایگان نمیگذارند، اما سِودا رسالتش فرق دارد. در اینجا تمامی فایل‌ها، جزوه‌ها، کتاب‌ها رایگان در اختیار شماست. اکنون چرخی در این صفحه و وب سایت بزنید و اقدام به دانلود کتاب نظام مهندسی برق نظارت، اجرا و طراحی کرده، و در کنارش میتوانید دوره آمادگی آزمون نظام مهندسی برق نیز تهیه نمایید. 

 

منبع اصلی منابع آزمون نظام مهندسی برق کجاست؟

 برای ورود به حوزه مهندسی برق در سازمان نظام مهندسی، هر ساله چندین نوبت آزمون نظام مهندسی برق برگزار می­گردد. این آزمون به جهت شناسایی افراد دارای شرایط و صلاحیت در امور طراحی، نظارت و اجرا تشکیل می­‌شود. داوطلبان با مطالعه منابع و کتاب های آزمون نظام مهندسی برق در این آزمون شرکت کرده و نسبت به اخذ پروانه اشتغال به کار اقدام نمایند. هنگام آزمون این منابع توسط سایت وزرات راه و شهرسازی به اطلاع عموم خواهد رسید. از آنجایی که برای قبولی و شرکت در آزمون باید جزوه های آزمون نظام مهندسی برق را خواند و تسلط پیدا کرد، بنابراین، لازم دانستیم محتوایی جامع در مورد منابع آزمون نظام مهندسی برق تولید کنید. شما میتوانید از اینجا اقدام به دانلود منابع ازمون نظام مهندسی رشته برق (طراحی-اجرا و نظارت) نمایید. در ادامه جدول منابع آزمون نظام مهندسی برق درج شده است.

منابع آزمون نظام مهندسی برق (مرجع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی)

 

سوالات آزمون نظام مهندسی برق از ۱۴۰۲ به قبل

 

دانلود رایگان منابع آزمون نظام مهندسی برق 1403

متقاضیان برای شرکت در آزمون باید آمادگی­‌های لازم را داشته باشند. هر داوطلب باید اطلاعات درست و کافی از منابع آزمون­‌های مهندسی داشته باشد، زیرا این منابع می­توانند دستخوش تغییر شده و در هر دوره متمایز از دوره­های قبلی باشد. کتاب آزمون نظام مهندسی برق در سه بخش صلاحیت طراحی، نظارت و اجرا در زیر آورده شده است.

منابع آزمون نظام مهندسی برق صلاحیت طراحی: برای تهیه و دانلود منابع نظام مهندسی برق طراحی، ابتدا به درگاه‌­های ملی مراجعه کرده و از منابع آزمون آگاهی کسب کنید. منابع آزمون مهندسی تاسیسات برق در صلاحیت طراحی توسط وزارت و شهرسازی و معاونت مسکن به داوطلبان معرفی می­شود. قالب منابع آزمون نظام مهندسی برق pdf 1403 است. رایگان میتوانید تک تک پی‌دی‌اف‌ها را دانلود کنید.

منابع آزمون نظام مهندسی رشته برق 1403 در صلاحیت طراحی

مبحث تاریخ
مبحث سوم در مورد حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حریق ۱۳۹۵ – غلطنامه
مبحث سیزدهم موضوع طرح و اجرای تاسیسات برقی ساختمان‌ها ۱۳۹۵ – غلطنامه
مبحث پانزدهم در مورد آسانسورها و پلکان برقی ۱۳۹۲
مبحث نوزدهم صرفه‌جویی در مصرف انرژی ۱۳۹۹
مبحث بیست‌و‌یکم پدافند غیرعامل ۱۳۹۵
مبحث بیست‌ودوم موضوع مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها ۱۳۹۲
کتاب‌های راهنمای مباحث مقررات ملی ساختمان
فهرست بهای رشته تاسیسات‌برقی 1403
اطلاعات عمومی مهندسی مرتبط با تاسیسات برقی و الزامات آن در مراجع علمی و فنی معتبر بین‌المللی
مسائل مربوط به طراحی تاسیسات‌برقی در ساختمان‌ها

 

منابع نام برده شده، طبق اطلاعیه درگاه ملی سازمان وزارت راه و شهرسازی انتشار یافته، گردآوری شده است. قابل توجه فارغ­التحصیلان رشته برق و متقاضیان، ممکن است این منابع در هر دوره نام­نویسی تغییر می­کند. بنابراین توجه و اطلاع از اطلاعیه منابع از درگاه­های مربوطه الزامی می­باشد.

  • منابع آزمون نظام مهندسی برق صلاحیت نظارت: این منابع از طریق دفتر مقرارت ملی ساختمان که یکی از زیر مجموعه‌­های وزرات مسکن و شهرسازی است اعلام می­گردد. داوطلبان می­توانند با مطالعه و دانلود کتاب آزمون نظام مهندسی برق نظارت به سوالات آزمون پاسخ دهند.

منابع آزمون نظام مهندسی رشته برق 1403 در صلاحیت نظارت

مبحث تاریخ
مبحث دوم – نظامات اداری ۱۳۸۴
مبحث سوم در مورد حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حریق ۱۳۹۵ – غلطنامه
مبحث دوازدهم موضوع ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا ۱۳۹۲
مبحث سیزدهم در مورد طرح و اجرای تاسیسات برقی ساختمان‌ها ۱۳۹۵ – غلطنامه
مبحث پانزدهم – آسانسورها و پلکان برقی ۱۳۹۲
مبحث نوزدهم – صرفه‌جویی در مصرف انرژی ۱۳۹۹
مبحث بیست‌و‌ یکم – پدافند غیرعامل ۱۳۹۵
مبحث بیست‌و دوم – مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها ۱۳۹۲
کتاب‌های راهنمای مباحث مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان
فهرست بهای واحد رشته تاسیسات‌ برقی 1403
اطلاعات عمومی مهندسی مرتبط با تاسیسات برقی و الزامات آن در مراجع علمی و فنی معتبر بین‌المللی
مسائل مربوط به اجرا و نظارت تاسیسات برقی در ساختمان‌ها

 

  • منابع نظام مهندسی برق در صلاحیت اجرا: این منابع نیز توسط وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن اعلام شده است.

منابع آزمون نظام مهندسی رشته برق 1403 در صلاحیت اجرا

مبحث تاریخ
مبحث دوم – نظامات اداری ۱۳۸۴
مبحث سوم – حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حریق ۱۳۹۵
مبحث دوازدهم – ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا ۱۳۹۲
مبحث سیزدهم – طرح و اجرای تاسیسات برقی ساختمان‌ها ۱۳۹۵
مبحث پانزدهم – آسانسورها و پلکان برقی ۱۳۹۲
مبحث نوزدهم – صرفه‌جویی در مصرف انرژی ۱۳۹۹
مبحث بیست ‌و ‌یکم – پدافند غیرعامل ۱۳۹۵
مبحث بیست ‌و ‌دوم – مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها ۱۳۹۲
کتاب‌های راهنمای مباحث مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان
نشریه شماره ۳۹۳– نقشه‌های جزئیات اجرایی تیپ تاسیسات الکتریکی ساختمان
فهرست بهای واحد پایه رشته تاسیسات‌برقی
آئین‌نامه حفاظتی تاسیسات الکتریکی در کارگاه‌ها مصوب شورای عالی حفاظت فنی
آئین‌نامه تکمیلی تعرفه برق و ضوابط واگذاری انشعاب برق
اطلاعات عمومی مهندسی مرتبط با تاسیسات برقی و الزامات آن در مراجع علمی و فنی معتبر بین‌المللی
مسائل مربوط به اجرا و نظارت تاسیسات برقی در ساختمان‌ها
قراردادها و شرايط عمومي و خصوصی مرتبط با انواع قراردادها و پیمان‌ها
قوانين مرتبط با صنعت بيمه، ماليات و کار
مديريت ساخت و نظام برنامه‌ريزی و كنترل پروژه
ماشین­ آلات ساختمانی و آشنایی با نحوه عملکرد، بهره ­برداری و نگهداری آنها
مقررات، قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت و سازها و امور قراردادها

این منابع، از سایت اصلی سازمان نظام مهندسی برگرفته شده است.

پکیج آمادگی

لینک دوره های مهم برای مهندسین برق

پکیج آموزش آزمون نظام مهندسی برق 

سوالات آزمون نظام مهندسی برق


بهترین کتاب برای آزمون نظام مهندسی برق

از مهم ترین منابع آزمون نظام مهندسی برق1403، مباحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان است. شما میتوانید کتاب مبحث سیزدهم را از همینجا دانلود کنید، آن هم به طور رایگان😊 . مبحث ۱۳ مقررات، جزو اصلی ترین کتاب آزمون نظام مهندسی برق است. مباحث این فصل از مقررات ۲۲ گانه آنچنان سخت نیست که به دلیل عدم آگاهی سوالات آزمون را حل نکنید. مباحث نظام مهندسی برق در این سایت به طور کامل در دسترس شماست. مبحث ۱۳ که جزو اصلی‌ترین کتاب های آزمون نظام مهندسی برق است، در مورد طراحی و اجرای تاسیسات برقی ساختمان می‌باشد، در واقع هدف این مبحث طراحی و نصب تاسیسات برقی به بهترین نحو است تا ایمنی لازم را برای ساختمان ایجاد نماید

 

مدت زمان پاسخگویی و تعداد سوالات آزمون 

طراحان آزمون نظام مهندسی برق تعداد سوالات در هر سه بخش صلاحیت طراحی، نظارت و اجرا 60 در نظر گرفته اند. مدت زمان پاسخگویی به بخش طراحی 195 دقیقه، بخش نظارت 150 دقیقه و بخش اجرا نیز 150 دقیقه پیش بینی و تعیین شده است.

 

لیست فایل و جزوه آزمون نظام مهندسی برق

 

نشریه 110، از مهم‌ترین منابع آزمون نظام مهندسی برق سال های پیشین

علاوه بر مباحث مقررات، نشریه 110 جلد اول و دوم، جزو مهم‌ترین منابع آزمون نظام مهندسی برق سال های پیشین بود که سال 1402 دیگر این نشریه جزو منابع آزمون نظام مهندسی نیست. البته مفاهیم و کلیات این نشریه پایه است و باید خوانده شود. در دوره‌های قبل، برای اینکه به درصد بیشتری از سوالات پاسخ درست بدهید،باید نشریه 110 که از اصلی ترین منابع آزمون برق بود را چندین بار مطالعه میکردید. ولی برای دوره جدید، نشریه 110 جزو منابع برق نیست. شما برای این آزمون 120 دقیقه بیشتر وقت ندارید. پس با مطالعه دقیق منابع آزمون، به سوالات در مدت زمان ایده آل پاسخ بدهید. به طور میانگین هر سوال 2 دقیقه برایش وقت تعیین کرده اند که با مطالعه مباحث و کتاب های دیگر میتوانید هوشمندانه جلو بروید. البته نیاز است که هر مهندس برقی به نشریه 110 رجوع کند و برای پیمانکاری از آن استفاده کند.


مبحث 13، مهم ترین منابع آزمون نظام مهندسی برق

مبحث 13 مقررات ملی ساختمان به طرح و اجرای تأسیسات برقی ساختمان‌ها می‌پردازد که طبق بودجه بندی منابع، جزو مهم ترین کتاب آزمون برق است. این مبحث شامل الزامات و ضوابط مربوط به طراحی، اجرا، بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات الکتریکی ساختمان‌ها است. هدف از این مبحث، تأمین ایمنی و عملکرد صحیح تأسیسات الکتریکی و همچنین حفظ جان و مال افراد ساکن در ساختمان‌ها است.

 

مبحث 3 از مهم ترین منابع برق

یکی از مهم‌ترین منابع آآزمون نظام مهندسی برق، مبحث “حفاظت از ساختمان‌ها در مقابل حریق” است. این مبحث یک مفهوم مهم در حوزه مهندسی برق، عمران و معماری است. در این مبحث، روش‌ها و استراتژی‌ها برای پیشگیری از شروع و گسترش حریق در ساختمان‌ها، محافظت از ساختمان در صورت بروز حریق و حفظ امنیت افراد در معرض خطر حریق بررسی می‌شوند. درصدی از سوالات برق، از مبحث 3 می آید.

 

کتاب‌های آزمون نظام مهندسی برق چه کتاب‌هایی است؟

منظور از کتاب‌های آزمون نظام مهندسی برق، همان منابع است. زمانی که می‌خواهید برای هر آزمونی ثبت نام شوید، نیاز به یک کتاب برای آمادگی دارید. آزمون برق هم جدا از این مستثنی نیست. تعداد کتاب و جزوه آزمون نظام مهندسی برق کم نیستند و شما باید تمامی آن را دانلود کنید و برای آزمون تک‌به‌تک بخوانید. در زیر لیست کتاب‌های آزمون برق معرفی کرده ایم. شما میتوانید به صورت رایگان PDF را دانلود نمایید. برای دانلود کتاب‌های مهندس ی برق لازم نیست هزینه کنید. همین پی دی اف‌ها را دانلود کرده و شروع به خواندن نمایید. البته یک سری جزوه آزمون نظام مهندسی برق نیز در اختیار شما قرار داده‌ایم.  اکنون اقدام به دانلود رایگان منابع آزمون نظام مهندسی برق 1403نمایید.

 

برای قبولی، فایل‌ها و کتاب‌های آزمون نظام مهندسی برق را دانلود کنید

همانطور که گفته شد، کتاب‌های آزمون نظام مهندسی برق، منابعی هستند که برای آمادگی و یا مرور مطالب مربوط به آزمون‌های مرتبط با رشته مهندسی برق تدوین شده‌اند. از مهم‌ترین کتاب‌های آزمون برق، مباحث مقررات است. برای مثال، بیش از 40 درصد سوالات آزمون نظام مهندسی برق مربوط به مبحث 13 مقررات ملی ساختمان است. چندین نفر از دانش پژوهان سِودا برای اینکه قبولی خود را به طور صددرصد تضمین کند، هم اقدام به دانلود دوره آمادگی کرده هم پکیج آموزش مبحث 13 را تهیه کرده است. در صورتی که شما هم با خیالی راحت، می‌خواهید از آزمون نتیجه بگیرید، در کنار دانلود کتاب‌های آزمون نظام مهندسی برق و جزوه‌ها، تهیه دوره های آموزشی نیز پیشنهاد می‌دهیم. .

سوالات متداول در مورد منابع آزمون برق

آیا دانلود منابع آزمون نظام مهندسی برق رایگان است؟

بله شما میتوانید تمامی کتاب های آزمون نظام مهندسی برق را از سودا به طور رایگان دانلود کنید. چه کتاب مقررات ملی و چه نشریه های برق مانند نشریه 110 همگی رایگان در اختیار شما قرار داده ایم.

 

علاوه بر منابع آزمون نظام مهندسی برق چه کتاب یا جزوه ای بخوانیم؟

در این پست تمام آنچه که برای آزمون برق باید بخوانید، معرفی کردیم. اما میتوانید در کنار دانلود منابع نظام مهندسی برق، اقدام به دانلود کلیدواژه برق هم کنید. البته این pdf به صورت پرینت شده، سر حلسه امتحان به دردتان میخورد.

کلیدواژه آزمون نظام مهندسی برق

 

چند درصد از سوالات از هر منابع ازمون می‌آید؟

بیش از 40 درصد سوالات از مبحث 13 است. مبحث 13 مهم ترین و اصلی ترین منبع آزمون برق است. شما باید وقت بیشتری برای خواندن این کتاب از منابع آزمون نظام مهندسی برق کنار بگذارید. برای مثال طبق بودجه بندی، 46 درصد از سوالات 1402، مربوط به همین مبحث و 12 درصد مربوط به مبحث 15 و 9 درصد مربوط به مبحث 19 و بقیه به مراتب کمتر است.

 

مهم ترین منبع آزمون نظام مهندسی برق کدام کتاب است؟

در کنار تمام منابع آزمون نظام مهندسی برق، کتاب مبحث 13 مقررات ملی ساختمان، از همه مباحث و نشریه های برق مهم تر است. درصد زیادی از سوالات، از مبحث 13 می‌آید. پس چند دور از این مبحث بخوانید تا نمره قبولیتان بیشتر از 50 درصد شود.


 

منظور از فهرست بها رشته تاسیسات برقی چیست؟ 

یکی از منابع آزمون نظام مهندسی برق، فهرست بها رشته تاسیسات برقی است. در سایت سودا، جدیدترین فهرست بها نیز به صورت پی دی اف در دسترس شماست. در فهرست بها برق، شما با اعداد و ارقام روبه رو هستید. مهندسین برق برای امور پیمانکاری به فهرست بها نیاز دارند.


 

منظور از قراردادها و شرايط عمومی و خصوصي مرتبط با انواع قراردادها و پیمان‌ها در منابع برق چیست؟

همانطور که در جدول مشاهده کردید، یکی از منابع نظام مهندسی برق اجرا، فایل قراردادها و شرايط عمومي و خصوصي مرتبط با انواع قراردادها و پیمان‌ها است. این فایل از سوی سازمان منتشر شده و شامل یک سری قوانین کاری بین کارفرما و پیمانکار است. قطعا برای انجام امور پیمانکاری برق در نظام مهندسی باید بر نشریه 4311 اشراف کامل داشته باشید.


 

منظور از کتاب مقررات، قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت و سازها و امور قراردادها به عنوان منبع آمزون برق چیست؟

منبعی که به عنوان یکی از اساسی‌ترین منابع آزمون‌های نظام مهندسی برق در زمینه‌های اجرا و همچنین برای رشته های عمران و معماری محسوب میشود،، این کتاب است. این اثر با بررسی و تدوین بر اساس آخرین تغییرات، اصلاحیه‌ها و مقررات مرتبط با صنعت ساخت و سازها، شامل قوانین، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، و سایر مقررات مربوطه، آماده شده است.


 

چرا از منابع نظام مهندسی برق اجرا، قوانين مرتبط با صنعت بيمه، ماليات و کار است؟ 

این کتاب به عنوان یکی از منابع برجسته مورد استفاده در آزمون‌های نظام مهندسی برق و حتی عمران، معماری و تاسیسات مکانیک در صلاحیت اجرا است. این قوانین و مقررات به منظور تنظیم روابط بین افراد، شرکت‌ها، و دولت در این زمینه‌ها ایجاد شده‌اند و معمولاً شامل مواردی مانند حقوق و تعهدات مالی، مسائل مالیاتی و مالی، پوشش بیمه‌ای، حقوق کارگران، شرایط کاری، اجازه‌ها و مجوزها، و دیگر موارد مرتبط است.

 

آیا میتوان سرجلسه آزمون، منابع آزمون برق به همراه داشته باشیم؟

بله. آزمون نظام مهندسی کتاب باز  (Open Book Exam است.) یک نوع آزمون است که در آن شرکت‌کنندگان مجاز به استفاده از منابع مرجع، مانند کتاب‌ها، جزوه‌ها، یادداشت‌ها و سایر منابع در طول آزمون هستند.  شما میتوانید مهم ترین منابع نظام مهندسی برق مانند مبحث 13 را پرینت بگیرید و سرجلسه ببرید. اینکه منابع و کتاب های زیادی ببرید، شما را بیشتر گیج میکند.  چرا که در این نوع آزمون، پاسخ‌های صحیح بیشتر بر پایه فهم عمیق مفاهیم و استفاده مناسب از منابع مرجع توسط شرکت‌کنندگان تعیین می‌شود.

 


برای اطلاعات بیشتر در خصوص منابع نظام مهندسی می‌توانید به وب‌سایت‌های زیر مراجعه کنید:

سخن پایانی در مورد منابع آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون در درگاه وزرات راه و شهرسازی و معاونت مسکن بارگذاری و مهلت نام­نویسی آزمون اعلام می­گردد. توجه داشته باشید که منابع صلاحیت­های نظام مهندسی با یک دیگر تفاوت دارند. و همانطور که ذکر شد امکان ایجاد تغییرات در منابع در هر دوره وجود دارد. تا اینجا با جزوه، کتاب و منابع آزمون نظام مهندسی برق آشنا شدید و متوجه شدید که مهم‌ترین منابع این آزمون چه مباحث و چه کتاب‌هایی هستند. حال اگر سوالی درباره جزوه، منابع و کتاب های آزمون برق دارید، از ما بپرسید.

 

 

5/5 - (4 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۳۸
ارسال دیدگاه جدید