مقایسه سانترال با ویپ

مقایسه سانترال با ویپ

با مقایسه سیستم های سانترال و ویپ با یکدیگر شرکت ها و مجموعه ها راحت تر می توانند تصمیم گیری نمایند که کدام سیستم را خریداری کنند. با استفاده از این سیستم ها می توان ارتباطات داخلی پرسنل و همچنین ارتباط با مشتریان را بهبود بخشید و به خوبی مدیریت نمود. سیستم های سانترال و ویپ هر کدام ویژگی ها، قابلیت ها و کاربردهای منحصر به فردی دارند که موجب تمایز آن ها از یکدیگر شده است. در ادامه بیشتر به مقایسه سیستم های سانترال و ویپ می پردازیم.

پیش از آنکه به مقایسه این سیستم ها با یکدیگر بپردازیم بهتر است که به معرفی هر کدام به صورت جداگانه بپردازیم.

سیستم ویپ

سیستم ویپ چیست؟

ویپ یکی از بی نظیر ترین پیشرفت هایی است که در حوزه مخابرات صورت گرفته است. در این تکنولوژی تمامی صداها و مکالمات به صورت آنالوگ از طریق خطوط مسی و سیمی به آن سمت خط منتقل می نماید، دیتا نیز بر روی شبکه IP و به شکل دیجیتال انتقال می یابد. به بیانی دیگر می توان گفت که در این سیستم ازشبکه های کامپیوتری به منظور انتقال صدا و صوت استفاده می شود. تلفن های ویپ یا تلفن های دیجیتال با شکستن سیگنال های ناشی از امواج صوت آن را به اعداد صفر و یک تبدیل می نمایند. چنین ساختاری موجب می شود هیچگونه خطایی در زمان ارسال و دریافت وجود نداشته باشد و کیفیت صدا به مقدار قابل توجهی افزایش یابد.

سیستم سانترال چیست؟

پیش از ورود ویپ تکنولوژی و سیستم سانترال را پیشرفته ترین امکانات ارتباطی و مخابراتی می دانستند. این سیستم ها دقیقا عملکردی مانند مرکز مخابراطی دارند. خطوط سانترال را در جهت مدیریت خطوط تلفن های داخلی و خارجی مراکز و سازمان ها استفاده می نمایند. این سیستم ها معمولا از طریق کامپیوتر برنامه ریزی می شوند.

مهم ترین تفاوت های سیستم سانترال و ویپ

مهم ترین تفاوت های سیستم سانترال و ویپ

کاهش هزینه های ماهیانه تلفن

سیستم های تلفن تحت شبکه توسط سرویس دهندگان ویپ شرایط برقراری تماس ها بین المللی ارزان قیمت و مقرون به صرفه را فراهم نموده اند و سازمان هایی که دارای شعبی در داخل و خارج کشور هستند می توانند به صورت رایگان با تمامی پرسنل خود در ارتباط باشند. اما در سیستم های سانترال برقراری تماس های بین المللی بر اساس تعرفه های مخابرات صورت می گیرد و خیلی پر هزینه است.

کابل کشی شبکه

سیستم های تلفنی VOIP دارای مزایای بسیاری هستند که اتصال به شبکه یکی از آن ها است. از این رو دیگر در سازمان به کابل کشی جداگانه برای تلفن های سانترال نیازی نیست و از این کابل ها می توان برای کامپیوتر و تلفن همزمان استفاده نمود. به این ترتیب هزینه کابل کشی برای تلفن به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.

جابجایی آسان داخلی ها

اگر سازمانی مجهز به سیستم های سانترال باشد و پرسنل بخواهند جابجا شوند، باید شماره داخلی برای آن فرد مجددا نصب شود. این امری زمان بر است. اما در سیستم های ویپ چنین مشکلی وجود ندارد و بدون نیاز به هیچگونه تغییری کارمند می تواند تنها با برداشتن تلفن و قرار دادن آن بر روی میز کار جدید خود فعالیت اش را از سر گیرد.

سیستم سانترال

امکان افزایش نامحدود ظرفیت

در سیستم های ویپ در صورتی که بخواهید تعداد خطوط تلفن و شماره های داخلی را بیشتر کنید این پروسه به صورت نرم افزاری و بدون هیچگونه هزینه ای انجام می شود. اما سیستم های سانترال دارای چنین امکانی نیستند و برای افزایش تعداد  خطوط حتما باید ماژول هایی را خریداری نمود که بسیار گران قیمت هستند.

تلفن های نرم افزاری ویندوزی

فناوری ویپ بسیار پیشرفته است به طوری که امکاناتی را برای سازمان هایی که قصد ندارند از همان آغاز فعالیت خود به خرید تعداد زیادی گوشی بپردازند فراهم کرده است. بدین صورت که پرسنل این سازمان ها می توانند نرم افزارهایی را به صورت کاملا رایگان بر روی سیستم خود نصب نمایند. همچنین با استفاده از هدفون با مشتریان خود در ارتباط باشند. این روش هیچگونه محدودیتی ندارد و دارای تمامی قابلیت های است که در گوشی های تلفن وجود دارد.

کلام آخر در مورد مقایسه سانترال با ویپ

تفاوت های بسیاری میان فناوری ویپ و سیستم های سانترال وجود دارد که سازمان ها با در نظر گرفتن این تفاوت ها و قابلیت های هر کدام و همچنین نیاز خود می توانند بهترین سیستم را جهت مدیریت بهتر ارتباطات و کسب و کار خود انتخاب و تهیه نمایند.

لینک های مفید:

آلبوم نقشه های اتوکد سیستم تلفن سانترال

نحوه نصب تلفن سانترال

مزایا و معایب تلفن سانترال

نقشه سیستم تلفن ساختمان مسکونی 8 طبقه تیپ 2

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید