اطلاع از آخرین اخبار نظام مهندسی در سودا مگ
۰

یکی از مهم ترین بخش های ساختمان، سیستم آبرسانی و لوله کشی آب مصرفی است. در بیشتر موارد پیمانکاران کار طراحی سیستم آبرسانی را به دست مهندسین و کارشناسان میسپارند تا خیال خود را بابت اجرای صحیح پروژه راحت نمایند. در واقع از آنجایی که طراحی سیستم آبرسانی ساختمان، جزئیات زیادی دارد و باید طبق استاندارد ها و نظام مهندسی انجام شود؛ لذا توصیه میکنیم که اگر در طراحی سیستم آبرسانی تجربه بالایی ندارید؛ پس از یک تیم مهندسی کمک بگیرید.

طراحی سیستم آبرسانی

ویژگی های یک طراحی سیستم آبرسانی مناسب در تاسیسات ساختمانی

 یکی از نیازهای اساسی ساختمان های مسکونی، برخورداری از سیستم آبرسانی صحیح و استاندارد است. بروز کوچک‌ترین خطا در طراحی این سیستم، بی شک خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به همراه می‌آورد. لذا طراحان و مهندسین باید یک سیستم آبرسانی مناسب را طراحی نمایند.

به طور کلی یک سیستم آبرسانی مناسب باید از آلودگی آب جلوگیری کند و آب را در فشار و سرعت مناسب به جریان بیندازد.  به جرات میتوان گفت که فشار آب قوی، یکی از اهداف اصلی طراحی سیستم آبرسانی تاسیسات ساختمانی است. بی شک فشار کم آب برای مصرف کنندگان ناخوشایند است. به طور مثال در زمان استحمام کردن عدم فشار مناسب آب می توان کاربر را کلافه کند.

جالب است بدانید؛ زمانی که جریان و فشار آب ضعیف است؛ علاوه بر زمان، هزینه بیشتری صرف میشود. البته از سویی هم اگر فشار آب، بیش از حد زیاد استاندارد باشد، قطع به یقین شاهد اتلاف آب خواهیم شد. همچنین به دلیل فشار زیاد،  سرعت تخریب یا فرسودگی لوله ها بیشتر خواهد شد. لازم است اشاره کنیم که در بسیاری از مواقع نیز فشار آب گرم و سرد،  نابرابر خواهد بود که مهندسین به دلیل ابرسانی با فشار مناسب صحیح از یک سیستم کنترل فشار استفاده میکنند.

از دیگر ویژگی های یک سیستم آبرسانی مناسب، داشتن دوام و ماندگاری بالا است. علاوه بر این عدم ایجاد صدا ناشی از انتقال آب، عدم قطع و وصل شدن آب و استفاده از آب با بازدهی بالا از دیگر ویژگی های یک سیستم آبرسانی استاندارد است.

سیستم آبرسانی تاسیسات ساختمانی، شامل چه مواردی می شود؟

 یک سیستم‌ آبرسانی از محل های ورود و خروج آب، لوله‌ها و دریچه‌ها تشکیل شده‌ است. البته آپارتمان ها و برج ها، برای رساندن آب به طبقات بالا، از مخازن و پمپ های پرفشار، بوستر پمپ، کنترل کننده و … استفاده میکنند. این بخش ها در کنار هم میتواند آب شرب مناسب، با دمای تنظیم شده توسط کاربر، تامین شود.

مناسبترین لوله ها برای طراحی سیستم آبرسانی

مهندسین برای طراحی سیستم آبرسانی تاسیسات ساختمان باید به انواع لوله های مناسب لوله کشی آب به طور کامل آشنایی داشته باشد؛ یعنی اینکه باید دقیقا بدانند که چه لوله ای با چه ابعاد و چه قطری مناسب ساختمان ها است. در واقع هرچه قطر داخلی لوله‌های سیستم آبرسانی ساختمان کمتر باشد، میزان  فشار و جریان آب کمتر نیز خواهد شد. بنابراین باید لوله ای با قطر مناسب و استاندارد تهیه شود.  به طور کلی، توصیه می‌شود که قطر لوله‌های انتقال دهنده آب، بین ۱۰ تا ۱۸ میلی‌متر باشند که بسته به نوع کاربری ساختمان مناسب ترین قطر، انتخاب میشود.

تقسیم بندی شبکه توزیع از نظر سیستم تأمین فشار

انواع سیستم آبرسانی ساختمان از نظر تامین فشار عبارتند از:

  • سیستم آبرسانی ساختمان با استفاده از بوستر پمپ
  • سیستم آبرسانی ساختمان با استفاده از مخزن تحت فشار
  • سیستم آبرسانی ساختمان با استفاده از مخزن ثقلی

شبکه ها و مخزن های ثقلی با توجه به سادگی طرح آنها و داشتن یک نیروی ثقل مناسب، در زمان بهره برداری از اطمینان بیشتری برخوردار می باشند.

چرا طراحی سیستم آبرسانی را به تیم مهندسی سودا بسپاریم؟

 با توجه به بحران کم آبی و نیاز مصرف آب بیشتر در فصول گرما مناسب ترین سیستم آبرسانی را طراحی میکنیم.

  • بر روی تلفات آب شهری و مدیریت انرژی  مطالعات زیادی داشته و به همین دلیل  در صرفه جویی مصرف آب نقش موثری داریم.
  • با توجه به نوع کاربری ساختمان، مناسب ترین نوع تاسیسات از جمله مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ را انتخاب میکنیم.
  • سودا با توجه به تجربه و دانش بالایی که دارند؛ نوع و محل کارگزاری شیرآلات بهداشتی را به درستی تعیین میکنند.  
  • برای داشتن یک سیستم آبرسانی صحیح و مناسب ترین نوع لوله ها با ابعاد استاندارد انتخاب میکنیم. ( بهترین لوله های آبرسانی، شامل  لوله های آهنی گالوانیزه، لوله های پلاستیکی جوشی، لوله های پلی اتیلن و لوله های چند لایه است).
  • با توجه به منطقه جغرافیایی و آب و هوایی و تحلیل مسائل خاص هر شهر، مناسبترین سیستم توزیع آبرسانی را طراحی میکنیم.
  • نیازهای آبی و ظرفیت شبکه در نقاط و زمانهای مختلف  را تعیین میکنیم.
  • میزان بار وارد به شبکه های مجاور و تعدیل بار را بررسی میکنیم.
  • سیستم آب ورودی و درین آشپزخانه را به شیوه صحیح طراحی میکنیم.
  • یونیت های فیلتراسیون تصفیه آب را بررسی کرده و بهترین نوع آن را انتخاب میکنیم.
  • سیستم آبرسانی گرم را با مناسبترین سیستم گرمایشی آب طراحی میکنیم.
  • نقشه خطوط و لوله کشی انتقال آب ورودی به پمپ ها در موتورخانه را ترسیم میکنیم.
  • متناسب با بودجه مالی کارفرما بهترین سیستم آبرسانی را طراحی میکنیم.
  • بهترین و کوتاه ترین مسیر لوله کشی به منظور کاهش مصرف انرژی انتخاب میکنیم.
  • بهترین پمپ ساختمان را با توجه به ارتفاع آخرین واحد مصرف کننده تعیین میکنیم.

برای طراحی سیستم آبرسانی، روی ما حساب کنید

ما به عنوان یکی از بهترین مراجع تاسیسات ساختمانی، جهت طراحی سیستم های آبرسانی، تیمی منسجم و کاربلدی را گردآوری کرده ایم. این ویژگی سبب شده تا خدمات طراحی تاسیسات آبرسانی ساختمان را با در نظر گرفتن بهینه سازی مصرف انرژی، افزایش طول عمر، بالا رفتن سطح کارایی و بازدهی به انجام برسانیم. تخصص و مهارت تمامی اعضا تیم مهندسی سودا سبب شده که ما با طیف وسیعی ای از پیمانکاران در سطح استان تهران همکاری به عمل آوریم و با قیمتی مناسب و بهترین کیفیت، نقشه های سیستم آبرسانی ساختمان ها را در زمان تعیین شده تحویل دهیم.

اکنون اگر قبل از دریافت خدمات طراحی سیستم آبرسانی ساختمان، به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؛ می توانید همین حالا از طریق چت آنلاین از ما مشاوره رایگان دریافت کنید و سپس بعد از ثبت نام در وب سایت سودا، از طریق پنل کاربری خود، به ما تیک بزنید و خدمات مورد نظرتان را به ما اعلام نمایید. ما در هر زمانی آماده همکاری با شما هستیم پس روی ما همه جوره حساب کنید.

فاضلاب

طراحی سیستم فاضلاب

موتور خانه​

خدمات طراحی و محاسبات موتور خانه

استخر

طراحی تاسیسات مکانیکی استخر

تهویه مطبوع

طراحی سیستم تهویه مطبوع

1/5 - (1 امتیاز)