تکنیک های آزمون نظام مهندسی ( تکنیک تست زنی آزمون نظام مهندسی)

تکنیک های آزمون نظام مهندسی ( تکنیک تست زنی آزمون نظام مهندسی)

 از سال ۱۳۷۴ با تاسیس سازمان نظام مهندسی که هدف آن تامین زمینه مشارکت وسیع‌تر مهندس‌ها برای پیشرفت امور حرفه‌ای در این آزمون شکل جدی‌تری را آغاز می‌کنند. باید این را در نظر گرفت که با شرایط کامل مسیری را طی کرد تا به راحتی بتوان به پروانه اشتغال رسید. به جز این ما با قبولی در آزمون نظام مهندسی مزایای زیاد دیگری را هم می توان به دست آورد که مهندسان می شود و فرصت‌های شغلی زیادی را برای آنها به وجود می آورد. اگر آزمون نوبت جدید را ثبت نام کرده اید، باید با تکنیک های آزمون نظام مهندسی آشنا شوید. در این پست به سراغ چندین تکنیک تست زنی آزمون نظام مهندسی رفته ایم.

 این را بخوبی باید بدانید که آزمون نظام مهندسی و قبولی در آن،تاثیر خیلی زیادی بر آینده شغلی مهندسان دارد برای همین برای قبول شدن در این آزمون منابع آن، شرایط شرکت در آزمون، مواد امتحانی آزمون و روش مطالعه برای قبولی بسیار حائز اهمیت است. پس تکنیک های آزمون نظام مهندسی را یاد بگیرید. روش های تست زنی را یادداشت کنید تا قبول شوید.

آشنایی با آزمون نظام مهندسی و تکنیک های آن

قبل از اینکه به سراغ تکنیک های آزمون نظام مهندسی برویم، بد نیست در مورد سازمان نظام مهندسی بیشتر بدانید. ببینید دوستان این سازمان، در  کشور هر سال خداقل در  دو تاریخ آزمون نظام مهندسی را در ۷ رشته عمران معماری مکانیک نقشه کشی برق ترافیک شهرسازی برگزار میکند. این آزمون با ۶۰ سوال تستی که معمولاً زمان ثبت نام آزمون مهندسی در ماه‌های مهر و اسفند و زمان برگزاری آن حدود ۲ ماه بعد از ثبت نام می‌باشد.

البته در سازمان نظام مهندسی،کمترین درجه پروانه اشتغال به کار،پایه ۳ است. مهندسانی که دارای این پروانه باشند طبق ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی،قادر خواهند بود پس از گذشت ۴ سال از پایه ۳ به پایه ۲ و بعد از طی شدن ۵ سال دیگر از پایه ۲ به پایه ۱ و در آخر ارشد ارتقا یابند. در مطلبی جداگانه به بررسی شرایط ارتقا پایه نظام مهندسی رفته ایم.

 

 

  دوره های طلایی با قیمت استثنایی برای قبولی در آزمون

آمادگی آزمون نظام مهندسی برق

آمادگی آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیک

 

تکنیک های آزمون نظام مهندسی

اگر شما هم جز داوطبین آزمون بعدی هستید و زمان کمی دارید  باید به جز زمینه‌های درسی و بودجه‌بندی اصلی آزمون نظام مهندسی در مهارت مطالعه خود تمرکز داشته باشید و و عادت‌های نادرست مطالعه و همچنین مواردی که منجر به این می‌شود که شما مطالعه مفیدی را تجربه نکنید پیدا کنید .    ما در ادامه چندین مورد را برای شما عنوان خواهیم کرد

به همراه داشتن منابع مهم از تکنیک های مهم آزمون نظام مهندسی

خوبی که آزمون نظام مهندسی دارد این است که کتاب باز است. برای بالا بردن سرعت کار خود منابع مهم ازمون را همراه خود داشته باشید. برای مثال کلیدواژه آزمون نظام مهندسی خیلی میتواند به شما در پاسخ سوالات سخت کمک کند.  شما میتوانید همین حالا از سودا، اقدام به دانلود کلیدواژه ها نمایید. آن هم رایگان 🙂

 

تکنیک آزمون نظام مهندسی

کلید واژه آزمون نظام مهندسی برق 

کلید واژه آزمون نظام مهندسی مکانیک

 

خلاصه نویسی، لیبل زنی، هایلایت کردن از تکنیک های آزمون

توصیه میکنیم که وقتی در حال مطالعه هستید، در هر فصل سرتیترها و نکات مهم  را با یک ماژیک هایلایت کنید که با یک نگاه مجدد مطالب را درک کنید و مباحث ملکه ذهن شما شود.  همچنین از خلاصه نویسی غافل نشوید،  خلاصه نویسی، فرایندی است که در آن تست‌زنان با تمرکز بر روی نقاط کلیدی و مهم نرم‌افزار، تست‌های خود را طراحی و اجرا می‌کنند. این تکنیک کمک می‌کند تا با کاهش حجم تست‌ها و تمرکز بر موارد حیاتی، زمان و منابع بهینه‌تری صرف شود.

 

تندخوانی در آزمون نظام مهندسی

 به خاطر بالا رفتن پایه‌ها،مهندسان باید دوره‌هایی را در مراکز معرفی شده از طرف سازمان نظام مهندسی، طی و همچنین بعد از گذراندن دوره پایه‌ها پیشرفت می‌کنند. برای قبولی در آزمون محاسبات نظام مهندسی ما در کنار روش‌های مطالعات اصولی و برای آزمون،به به دانش های متعددی احتیاج داریم. یک عدد از این دانش‌ها مهارت تندخوانی می‌باشد. تندخوانی را می‌توان این گونه معنا کرد که خواندن سریع و صحیح متون پیچیده می‌باشد. زمانی که در آزمون‌های نظام مهندسی زمان را در نظر بگیرید باید این را بدانید که زمان شما بسیار کم و محدود می‌باشد و شما باید به سوالات با دقت فراوان و با سرعت پیش از پیش پاسخ بدهید،تقویت کردن این مهارت بسیار حائز اهمیت است. برای همین ما در این مقاله سعی بر آن داریم شما را به اهمیت دانش تندخوانی و همچنین روش‌هایی که برای بهتر کردن این دانش است آشنا کنیم.

 تندخوانی یکی از توانایی‌هایی می‌باشد که با داشتنش انسانی می‌تواند در زندگی خود پیشرفت زیادی را در بازده کوتاهی به دست بیاورد،شما باید در نظر داشته باشید اگر با سرعت و تمرکز زیاد به مطالعه وقت خود را اختصاص دهید این موضوع  به خوبی می‌تواند کمک زیادی به شما بکند و و در بازده زمان کوتاهی می‌توانید به درجات عالی تحصیلی برسید البته این را باید مدنظر قرار بدهید که در متون عمرانی این کار کمی دشوار می‌باشد و متفاوت‌تر از کتاب‌های رمان و کتاب‌های داستان می‌باشد. به خاطر همین اگر شما در حالت عادی به سرعت خواندن ۷۰۰ یا ۸۰۰ کلمه تندخوانی گفته خواهد شد در متون زیاد مانند بعضی از قسمت‌های مباحث مقررات ملی این عدد به ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه کاهش پیدا خواهد کرد

باید این را در نظر بگیریم عدم تمرکز ‌های متعددی را دارد که یکی از این علت‌ها استرس و ترس است و جزو مهم‌ترین مشکلاتی می‌باشد که ما باعث درست خواندن متون مهم مثل مقررات ملی ساختمان می‌باشد برای همین داشتن اعتماد به نفس هنگام مطالعه یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که می‌توانم منجر به خواندن ما با کیفیت عالی شود.

خواندن با صدای بلند: حتماً شما افرادی را در زندگی مشاهده کردید که با بلندخوانی مطالب درسی را خیلی بهتر یاد می‌گیرند در صورتی که این نوع خواندن یکی از باورهای غلط در درست یادگیری است. و همچنین این عادت منجر به خستگی جسمی و کم شدن انرژی آن فرد می‌گردد همچنین این افراد نمی‌تواند در کتابخانه‌ها به مطالعه بپردازند اگر شما هم جزو این افراد می‌باشید در جلسه آزمون نظام مهندسی دچار مشکل می‌شوید و نمی‌توانید در سوال‌ها به خوبی تمرکز پیدا کنید.

مورد بعد زیر لب خوانی: زیر لب خوانی هم مانند بلند خواندن یکی از موانع برای تندخوانی است

 

بودجه بندی آزمون نظام مهندسی مخصوص رشته خود

اطلاع از بودجه بندی آزمون خیلی میتواند به شما کمک کند. اینکه بدانید قرار است از هر مبحث و منابع چند سوال بیاید، مهم است. برای مثال مبحث 13 مقررات ملی ساختمان و مبحث 14 مقررات ملی ساختمان از مهم ترین منابع آزمون برق و مکانیک است. تعداد سوالات از این بخش بیشتر از هر مبحث دیگری است.  در مطلبی جداگانه به سراغ بودجه بندی آزمون نظام مهندسی برق و بودجه بندی آزمون نظام مهندسی مکانیک رفته ایم.

داشتن تمرکز بالا در زمان مطالعه منابع آزمون

منابع آزمون، بسیار پیچیده و زیاد هستند. مثلا مبحث 14 یا 13 مقررات ملی ساختمان جزو منابع اصلی آزمون برق و مکانیک است. خواندن این مباحث نیاز به دقت و تمرکز بالا دارد. با داشتن تسلط بیشتر بر مباحث مرتبط با تست‌زنی، قابلیت شما برای پذیرفته شدن در آزمون نظام مهندسی بهبود می‌یابد. این تسلط به شما امکان می‌دهد تا بهترین روش‌ها و استراتژی‌ها را در اجرای تست‌ها و ارزیابی‌ها به‌کار ببرید. البته در مطلب «نکات مهم آزمون نظام مهندسی» به موضوعات مهمی در زمان آزمون و قبل از آن و مواردی که باید همراه خود داشته باشید و رعایت کنید نیز پرداخته ایم.

 

مصرف خوراکی های کافئین دار 3 ساعت قبل از آزمون و رفع خواب آلودگی در زمان مطالعه

 خیلی از مهندسین به دلیل مطالعه متون سنگین و مهم در دوره دانشگاه معمولاً این مشکل را دارند و در هنگام مطالعه احساس خستگی و خواب آلودگی را تجربه نمی‌کنند، ولی باید این را در نظر بگیریم افرادی هم می‌باشند که به خاطر مشغله سنگینی که در طول روز دارند زمانی که به سراغ مطالعه می‌روند احساس خستگی و خواب آلودگی شدیدی را تجربه کرده‌اند،شما نباید نگران این موضوع باشید،یکی از مزایای بسیار مورد توجه دیگر تندخوانی این می‌باشد که باعث می‌شود متمرکزتر،بدون خستگی و حتی بدون نیاز به محرک‌های دیگر مثل قهوه و کافئین به مطالعه خود مشغول شوید.

 

مدیریت زمان برای ایجاد مهارت در تست زنی آزمون

مدیریت زمان در فعالیت‌های تست‌زنی یک جنبه مهم و حیاتی است تا تست‌ها به صورت کارآمد و با کیفیت اجرا شوند. در زیر تعدادی از راهکارها و مواردی که در مدیریت زمان تست‌زنی مورد استفاده قرار می‌گیرند آورده شده است:

 برنامه‌ریزی محتوا:

تعیین و برنامه‌ریزی محتوای تست در زمان مشخصی اهمیت دارد. تست‌زنان باید به دقت تست‌ها را برنامه‌ریزی کنند و از زمان موجود به بهترین نحو استفاده کنند. اگر متوجه شدید که یک سوال زمان بیشتری میخواهد و چالش برانگیز است، پس از آن رد شوید و سراغ تست های آسان بروید. تا حدی تست ها را اولویت بندی کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید