معماریفنگ شویی

وسایلی که به خونتون بدشانسی و انرژی منفی میارن

وقتی به دنبال راحتی و آرامش در زندگی خود هستید، باید به اطرافیان و فضای اطرافتان توجه کرده و وسایلی که به خونتون بدشانسی و انرژی منفی میارن را بشناسید. برخی از وسایل و اشیاء در خانه یا محیط کارتان وجود دارند که به جای ایجاد انرژی مثبت، انرژی منفی و بدشانسی را به شما منتقل می‌کنند. در ادامه مطلب انرژی مثبت در خانه را معرفی کرده و خواهیم گفت انرژی منفی چیست؟

چیز بدشگونی که نباید در خانه نگه دارید!

باید توجه داشت که ساطع شدن انرژی منفی از وسایل، باور عمومی و اعتقادات فردی هستند و از نظر علمی ثابت شده نیست. در جدول زیر ۱۰ چیز بدشگونی که نباید در خانه نگه دارید! را معرفی کرده ایم:

 

وسایل توضیحات
آینه شکسته در باورهای مختلف، آینه‌های شکسته به عنوان نشانه‌ای از شکست و بدشانسی مطرح شده‌اند.

چیز بدشگونی که نباید در خانه نگه دارید!

عکس‌هایی از افراد یا خاطرات ناخوشایند تصاویری که خاطرات ناخوشایند یا افرادی را نشان می‌دهند می‌توانند انرژی منفی ایجاد کنند.
ساعت‌های خراب یا تعمیر نشده ساعت‌هایی که نشانگر زمان نادرستی هستند به عنوان نمادی از عدم پیوستگی و بدشانسی در نظر گرفته می‌شوند.

 

ساعت‌های خراب یا تعمیر نشده انرژی منفی دارند

گلدان‌های خالی یا پژمرده گلدان‌های خالی یا گل‌هایی که نیاز به مراقبت دارند اگر در وضعیت نامناسبی باشند، انرژی منفی به خانه می‌اورند.

چیز بدشگونی که نباید در خانه نگه دارید!

شمع‌های خاموش در باورهای مختلف، شمع‌های خاموش به عنوان نشانه‌ای از نقطه‌ای تاریک یا بدشانسی در نظر گرفته می‌شوند.

انرژی مثبت در خانه چیست؟

قفس حیوانات خانگی خالی در باورهای مختلف، سنگ‌های ترک خورده یا شکسته به عنوان نمادی از شکست و بدشانسی معرفی شده‌اند.
سمعک‌های قدیمی سمعک‌هایی قدیمی و از کار افتاده به عنوان نمادی از بدشانسی در نظر گرفته می‌شوند.
سنگ‌های ترک خورده یا شکسته در باورهای مختلف، سنگ‌های ترک خورده یا شکسته به عنوان نمادی از شکست و بدشانسی معرفی شده‌اند.
تابلوهای تیره و تاریک تابلوهایی با رنگ‌های تیره و تاریک احساس بدی را به فضای خانه منتقل می‌کنند.
وسایل یادآور کارهای ناموفق اشیاء یا وسایلی که به یاد کارهای ناموفق یا خاطرات ناخوشایند می‌آورند می‌توانند انرژی منفی ایجاد کنند.

 

انرژی مثبت در خانه چیست؟

انرژی مثبت در خانه به وضعیتی اشاره دارد که احساس رضایت، آرامش و انرژی مثبت را در فضای خانه به ارمغان می‌آورد. برای افزایش انرژی مثبت در خانه می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • استفاده از شمع های روشن: شمع روشن در گوشه های خانه و جلو آینه بسیار انرژی مثبت است.

استفاده از شمع های روشن: شمع روشن در گوشه های خانه و جلو آینه بسیار انرژی مثبت است. 

  • دعا کردن: دعا کردن در هر دین و مذهبی به عنوان اعتقاد قلبی باعث ساطع شدن انرژی مثبت و تلقین دیدگاه مثبت به فرد شده و عامل خوشبختی و پیشرفت او در زندگی فردی و اجتماعی او است.
  • پاکسازی و مرتب کردن: از بین بردن اشیاء اضافی و نامرتبی‌ها و ایجاد یک فضای تمیز و مرتب، به پاکسازی خانه از انرژی منفی کمک می‌کند.
  • رنگ‌های زنده و طبیعی: رنگ‌های زنده و طبیعی مانند سبز، آبی و زرد در دکوراسیون خانه، احساس انرژی و خوشبختی را افزایش می‌دهد.
  • ایجاد نورپردازی مناسب: نور طبیعی و مصنوعی به میزان مناسب برای ایجاد یک فضای روشن و دلنشین در خانه کمک می‌کند.
  • افزایش اتصال به طبیعت: برای افزایش انرژی مثبت در خانه، از گلدان‌های سرسبز که تصفیه هوای خانه را بر عهده دارند استفاده کنید. گلدان‌هایی مانند بابا آدم، سانسوریا و برگ انجیر گزینه مناسبی هستند.
  • مدیتیشن و یوگا: فضایی برای مدیتیشن و یوگا در خانه در نظر بگیرید، چون به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش و تمرکز بیشتری را تجربه کنید.
  • استفاده از عطرهای طبیعی: عطرهای طبیعی مانند رایحه‌های گل‌ها یا اسانس‌های طبیعی، احساس آرامش و شادابی را در خانه افزایش می‌دهد.

اتاقی را برای تأمل، نماز یا روتین‌های روحانی دیگر انتخاب کنید. البته علم روانشناسی معتقد است، انجام فعالیت‌هایی مانند کمک به دیگران، آموزش یا گردش در طبیعت، احساس رضایت و ارتباط مثبت را تقویت کرده و انرژی مثبت را در خانه افزایش می‌دهد.

از بین بردن انرژی منفی با سرکه یکی از روش‌های معمولی در فولکلور مردمی بوده و برای پاکسازی خانه از انرژی منفی استفاده می‌شود.

از بین بردن انرژی منفی با سرکه 

از بین بردن انرژی منفی با سرکه یکی از روش‌های معمولی در فولکلور مردمی بوده و برای پاکسازی خانه از انرژی منفی استفاده می‌شود. ایده سرکه اغلب در فرهنگ‌های مختلف به وجود آمده و معتقدند که سرکه، به عنوان یک ماده قوی ضدعفونی کننده، قادر است انرژی منفی و ناخوشایند را از محیط پاک کند. تاریخچه طولانی در فرهنگ‌های مختلف برای از بین بردن انرژی منفی با سرکه وجود دارد، ولی از نظر علمی، هیچ شواهد قوی برای اثبات ادعا وجود ندارد. سرکه به عنوان یک ماده شیمیایی قادر به اثرگذاری بر انرژی محیط نبودن و ادعاهای مرتبط با پاکسازی انرژی منفی اساس علمی ندارد.

انرژی منفی چیست؟

واقعا انرژی منفی چیست؟ انرژی منفی یک مفهوم فراگیر بوده و به احساسات منفی، افکار تاریک و انرژی ناخوشایند در محیطی اشاره می‌کند. انرژی منفی به دلایل مختلفی از جمله تنش، ناراحتی، خشونت یا حتی فعالیت‌های منفی افراد به وجود می‌آید. پاکسازی خانه از انرژی منفی یک فرایند معمولی در فرهنگ‌های مختلف بوده و به طور عمده بر اساس باورهای مردمی و اسطوره‌ها صورت می‌گیرد.

  • پاکسازی و مرتب‌سازی اتاق‌ها و فضاهای مختلف، حذف اشیاء اضافی، تمیز کردن سطوح و دور انداختن چیزهایی که به یادآوری احساسات منفی می‌شوند، می‌تواند به بهبود انرژی مثبت در خانه کمک کنند.
  • مواد طبیعی مانند سرکه، سیب، خلال پرتقال یا اسانس‌های گیاهی جزئی از مراسم پاکسازی خانه شناخته می‌شود.
  • برخی از افراد‌ها از ریتوال‌ها و آیین‌های معنوی مانند مدیتیشن، دعا یا زمزمه آیات مقدس برای پاکسازی انرژی منفی در خانه استفاده می‌کنند.
  • برخی از افراد معتقدند که کریستال‌ها و سنگ‌ها می‌توانند انرژی منفی را جذب کرده و محیط پاکسازی کنند. استفاده از سنگ‌هایی مانند آمتیست، سیترین، یا تورمالین، ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.

منظور از پاکسازی انرژی منفی چاکراها چیست؟

همانطور که پاکسازی انرژی منفی در محیط زندگی و کار مهم است، افراد باید به پاکسازی انرژی منفی در بدن خود نیز بیندیشند. پاکسازی انرژی منفی چاکراها برای بهبود جریان انرژی در بدن و رفع انرژی‌های منفی است. چاکراها مراکز انرژی هستند و بر اساس باورهای هندو و یوگا، در سراسر بدن قرار داشته و نقش مهمی در حفظ تعادل فیزیکی و احساسی دارند. اگر چاکراها مسدود یا ناپایدار شوند باعث مشکلات جسمی یا روانی خواهد شد.

  • مدیتیشن
  • حرکات یوگا
  • سنگ‌های کریستالی
  • صدا درمانی
  • رنگ‌درمانی

کلام آخر در مورد وسایلی که انرژی منفی دارند

اگر به دنبال افزایش انرژی مثبت در خانه خود هستید، اقداماتی مانند پاکسازی و مرتب‌سازی، استفاده از رنگ‌های زنده و طبیعی، مدیتیشن، ایجاد اتصال به طبیعت، و مشارکت در فعالیت‌های مثبت مفید خواهند بود. وسایلی که به خونتون بدشانسی و انرژی منفی میارن را حذف کنید چون به طور مستقیم بر احساسات و انرژی شما تاثیر گذاشته و به بهبود روحیه و انرژی شما کمک می‌کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا