اخبار نظام مهندسی

شرکت ۲ هزار و ۵۰۵ نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسی استان زنجان

زنجان- رئیس اداره مهندسی سیستم ها و مقررات ملی و نظارت راهسازی و شهرسازی زنجان گفت: ۲ هزار و ۵۰۵ نفر در آزمون ورودی حرفه مهندسی این منطقه شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان ذبیحان از برگزاری مرحله سوم کنکور مهندسی در استان زنجان خبر داد و گفت: این آزمون ۱۷ و ۱۸ اسفندماه با سراسر کشور در دانشگاه زنجان و دانشکده های علوم انسانی و اجتماعی در دو  شیفت صبح و عصر خواهد بود.

رئیس اداره مهندسی سیستم و مقررات ملی و نظارت بر راهسازی و شهرسازی استان زنجان افزود: ثبت نام داوطلبان ورود به رشته مهندسی در دی ماه سال جاری از طریق سایت دفتر مقررات ملی ساختمان ملی انجام شد.
وی تصریح کرد: آزمون ورودی برای مهندسین در ۱۶ حوزه گواهینامه، برای کاردانی در ۶ حوزه گواهینامه و برای سازندگان هواپیما در یک حوزه گواهینامه است.
ذبیحیان تعداد شرکت کنندگان این آزمون در استان زنجان را دو هزار و ۵۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به لزوم رعایت قوانین آزمون از شرکت کنندگان تقاضا داریم به موقع در محل برگزاری آزمون حضور یابند.
سازمان نظام و قانون کشوری ساختمان استان زنجان و اداره کل راه و شهرسازی اداره کل کنترل راه و شهرسازی تاکید کرد: یکی از وظایف مهم وزارت ساختمان و قانون و کنترل ملی ساخت و ساز، اشاعه، بهبود و توسعه است. ۱۶ نوع. گواهی کار برای مهندسان، نجاران و آزمایش کنندگان ساختمان. .
وی با اشاره به اینکه پروانه کار در رشته ها و صلاحیت های مختلف صادر می شود، گفت: همچنین در هفت رشته عمرانی، معماری، مکانیک، برق، ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری به اشخاص حقیقی و حقوقی مجوز اعطا می شود. و با توجه به صلاحیت ها بر طراحی، محاسبات و اجرای نویسنده نظارت وجود داشت.

منبع خبر: خبرگزاری مهر شماره خبر ۶۰۴۶۱۱۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا