نحوه اعتراض به آزمون نظام مهندسی

نحوه اعتراض به آزمون نظام مهندسی

پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی، عده‌ی زیادی از مهندسین، به نتایج اعتراض دارند و فکر میکنند که قبول میشدند اما قطعا سهل انگاری، اشتباه و تقلبی پیش آمده است. در این مقاله میخواهیم به این موضوع بپردازیم که نحوه اعتراض به آزمون نظام مهندسی چگونه است، آیا اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی نتیجه ای دارد یا نه؟ علاوه بر این با هم متن اعتراض به آزمون نظام مهندسی را با هم بررسی میکنیم و نحوه اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی 1402 را توضیح داده ایم. پس همراه ما بیایید.

لیست عناوین مطرح شده در این پست پنهان

 

زمان اعتراض به آزمون نظام مهندسی اردیبهشت 1402

اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی به طور کلی معمولا 2 الی 3 ماه پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد که زمان اعتراض به نتایج ، حداکثر تا 3 هفته است  و آن دسته از داوطلبانی که نسبت به سوالات آزمون و پاسخنامه آن معترض هستند و یا متقاضیانی که حدنصاب نمره قبولی در امتحان مذکور را کسب نکرده اند   از طریق سایت رسمی inbr.ir  میتوانند اعتراضات خود را ثبت کنند. بعد از آن برای رسیدگی به اعتراض هیچ ترتیب اثری داده نخواهد شد..

 

مدت زمان اعتراض برای اولین دوره برگزاری آزمون در اردیبهشت سال 1402، 31 تیر تا 3 مرداد بوده و نتایج اعتراض تا پایان مرداد اعمال میشود.  اما رشته هایی مانند معماری، که در تیرماه برگزار شد، هنوز جای اعتراض دارند.  برای درخواست اعتراض به سایت https://srv3.sanjeshserv.ir/objectionexam140112 رجوع کنید. 

 

نحوه ثبت اعتراض برای آزمون طراحی اردبیهشت 1402

برای اعتراض به آزمون اردیبهشت ماه چند مرحله ساده باید بگذرانید. سازمان نظام مهندسی و سازمان مقررات ملی ساختمان هر دو طرف، موظف به بررسی اعتراض شما هستند. یعنی دوبار اعتراض شما بررسی میشود.  پس برای ثبت اعتراض مراحل زیر را بگذرانید. برای ثتب اعتراض به سایت https://srv3.sanjeshserv.ir/objectionexam140112 رجوع کنید. (طبق تصویر زیر، روی لینک کلیک کنید)

 

نتایج اعتراض آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ بخش معماری

بر اساس اطلاعیه سامانه سازمان نظام مهندسی ( سایت inbr)  زمان اعتراض نتایج آزمون نظام مهندسی معماری (طراحی)  تیر ماه 1402 از روز یکشنبه هجدهم دی ماه،  1402/10/18 شروع می شود و کلیه داوطلبان این رشته،  می توانند تا نهایتا روز چهارشنبه 1402/10/21 بیست و یکم دی ماه سال جاری، اعتراض خود از نتیجه آخرین آزمونشان را با مراجعه به سامانه آزمون نظام مهندسی inbr.ir اعلام نمایند.  پیشنهاد میکنیم که برای اعتراض به آزمون نظام مهندسی 1402 رشته معماری در روزهای ابتدایی این بازه زمانی اعتراض خود را در سامانه ثبت نمایید و آن را به روزهای پایانی موکول نکنید.

زمان اعتراض نتایج آزمون نظام مهندسی رشته معماری (طراحی)
آغاز زمان اعتراض : 18 دی 1402 پایان زمان اعتراض : 21 دی 1402

نحوه ارسال و شرایط اعتراض به آزمون نظام مهندسی 1402

اما اگر با تمام توضیحات قصد ثبت اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی را دارید نحوه اعتراض به سوالات آزمون نظام مهندسی 1402 به ترتیب ذیل می باشد.

شرکت کنندگان محترم فایل اعتراض نمونه را به pdf تبدیل و سپس ارسال نمایید.
چنانچه به چند سؤال اعتراض داشتید آن را صرفا در قالب یک فایل pdf ارسال نمایید.
اسم فایل pdf را با شماره موبایل خود نامگذاری نمایید.

فرم اعتراض به نتایح آزمون نظام مهندسي شامل موارد زیر باید باشد.

شماره داوطلب
نمره آزمون
نام خانوادگی
رشته امتحانی
شماره شناسنامه
سال تولد
استان محل آزمون
شهرستان محل آزمون
کد ملی
آدرس محل اقامت
تلفن همراه
تلفن ثابت
موضوع و يا درخواست

ادرس ایمیل برای اعتراض به سوالات آزمون نظام مهندسی

داوطلبانی که به سوالات آزمون نظام مهندسی در رشته خود اعتراض دارند ، باید درخواست اعتراض خود را به آدرس ایمیل زیر ارسال کنند :

ادرس ایمیل برای اعلام اعتراض رشته‌ های مهندسی و کاردانی عمران : omran@inbr.ir
ادرس ایمیل برای اعلام اعتراض رشته‌ های مهندسی و کاردانی معماری و شهرسازی و معماران تجربی : memari@inbr.ir
ادرس ایمیل برای اعلام اعتراض رشته‌ های مهندسی و کاردانی تاسیسات‌ مکانیکی و تاسیسات‌ برقی : tasisat@inbr.ir
ادرس ایمیل برای اعلام اعتراض رشته‌ های مهندسی و کاردانی نقشه‌ برداری و ترافیک : naghshe@inbr.ir

 

 آدرس الکترونیکی مربوط به اعتراضات

 آدرس الکترونیکی مربوط به اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی
نوع رشته آدرس الکترونیکی
رشته‌ های مهندسی و کاردانی عمران omran@inbr.ir
رشته‌ های مهندسی و کاردانی تاسیسات‌ مکانیکی و تاسیسات‌ برقی tasisat@inbr.ir
رشته‌ های مهندسی و کاردانی نقشه‌ برداری و ترافیک naghshe@inbr.ir
رشته‌ های مهندسی و کاردانی معماری و شهرسازی و معماران تجربی memari@inbr.ir

آیا اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی نتیجه دارد؟

اساسا امکان اعتراض به تمامی آزمون ها امکان دارد و ممکن است که نتیجه بخش باشد اما طبق گفته سازمان مقررات ملی ساختمان، احتمال اشتباه در نتایج آزمون نظام مهندسی خیلی کم است. اما به هر حال ممکن است برای شما نتیجه بخش باشد. تجربه نشان داده است هرچند که اکثریت قریب به اتفاق اعتراضات فاقد وجاهت علمی و تخصصی و بعضا ناشی برداشت ناصحیح یا متفاوت از ضوابط و مقررات است ممکن است که واقعا یک درصد خطا در رسیدگی به آزمونتان رخ داده باشد.   پس از طریق لینک درج شده، اگر نسبت به نتیجه آزمون اعتراضی دارید، درخواست رسیدگی مجددتان را اعلام کنید.

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و سازمان نظام مهندسی  به عنوان برگزارکننده این  آزمون، وظیفه دارند  تمامی اعتراض‌ها را مورد بررسی قرار بدهند و نتایج را با شفافیت کامل به داوطلب ارائه دهد. در واقع بعد از اعتراض،  جزئیات نتایج آزمون، همراه با کلید سوالات   با شفافیت کامل باید در اختیار شما قرار بگیرد.

نحوه اعتراض به نتیجه آزمون نظام مهندسی به صورت ارسال درخواست کتبی به سازمان

روشی که میتوانید برای اعتراض به نتایج آزمون نظام مهندسی پیش بگیرید این است که پس از اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی در سال 1402 درخواست بازنگری نتایج آزمون را  به صورت کتبی و به همراه ذکر مشخصات کامل (نام و نام خانوادگی ، شماره داوطلبی ، شماره شناسنامه ، تاریخ تولد ، رشته آزمون ، آدرس دقیق و شماره تماس)   طریق پست به آدرس های زیر ارسال نمایند.

  آدرس شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش : تهران ، صندوق پستی به شماره 355- 17775 ،  

داوطلبانی رشته  طراحی معماری  می بایست درخواست کتبی خود را به نشانی : تهران ، صندوق پستی به شماره 573- 19935 ارسال کنند.

سوالات قابل اعتراض نظام مهندسی

1. اشتباهات در سوالات:

اگر سوالی در آزمون بیاید که اشتباهی در فرمول‌ها، اطلاعات، یا روش حل داشته باشد، مهندسین می‌توانند اعتراض کنند.

2. عدم وضوح:

اگر سوالی وجود داشت که نامفهوم بود یا ابهامی داشت و مهندسان نتوانستند به درستی آن‌ها را جواب دهند، می‌توانند اعتراض کنند.

3. عدم تطابق با محتوای آموزشی:

اگر سوالی به گونه‌ای باشد که محتوای آموزشی موجود در کتب و منابع مرجع مهندسی را نادیده گرفته باشد یا متناقض باشد، مهندسین می‌توانند اعتراض کنند.

4. تضمین کیفیت سوالات:

اگر احساس شود که سوالات مورد آزمون به طور کلی با استانداردهای معمول در آزمون‌های مشابه یا با موضوعات مرتبط بازنگری نشده‌اند، مهندسین امکان اعتراض را دارند.

معمولاً برای اعتراض به سوالات آزمون نظام مهندسی، باید با دانلود فرم و راهنمای اعتراض به نتایج فرآیند اعراض به آزمون نظام مهندسی را انجام دهند و دلایل و مدارک مناسب برای اعتراض ارائه دهند.

نتایج اعتراض‌ به آزمون نظام مهندسی توسط چه کسی بررسی می‌شود

نتایج اعتراض‌های شرکت‌کنندگان به آزمون نظام مهندسی توسط دو گروه از متخصصان بررسی می‌شود. کلید سوالات با هدف اطمینان از شفافیت، به اختیار شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود تا اطمینان حتصل کنند که روند برگزاری و اعلام نتایج به طور کاملاً شفاف انجام می‌شود. وزارت راه و شهرسازی تمامی اعتراض‌ها را با مشارکت دو گروه از کارشناسان، شامل طراحان سوال و کارشناسان خارج از تیم طراحی سوال، بررسی می‌کند. هدف این است که تمامی حقوق شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ شود. پس از گذشت از مهلت تعیین شده، که یک ماه است، وزارت راه و شهرسازی نتایج بررسی‌ها را در کارنامه داوطلبان اعمال کرده و در آخر نتایج را به داوطلبان اعلام می‌کند.

آیا نحوه اعتراض‌ به آزمون نظام مهندسی برای هر رشته متفاوت است؟

خیر، به عنوان مثال نحوه اعتراض به آزمون نظام مهندسی برق نظارت و اجرا با نحوه اعتراض به آزمون نظام مهندسی برق طراحی تفاوتی ندارد.

برای اعراض به آزمون نظام مهندسی باید مراحل زیر طی شود:

1. مطالعه دقیق سوالات:

قبل از اعتراض، سوالات آزمون را با دقت مطالعه کنید تا هر گونه نادرستی یا ابهامی را تشخیص دهید.

2. تدوین دلایل اعتراض:

برای هر سوالی که فکر می‌کنید مشکل دارد، دلیل متقنی را تدوین کنید. این دلایل می‌توانند شامل اشتباهات در فرمول‌ها، اطلاعات نادرست، یا عدم وضوح در سوالات باشند.

3. پر کردن فرم اعتراض:

اغلب برای اعتراض به آزمون، یک فرم مشخص وجود دارد که باید آن را پر کنید. اطلاعات شخصی، شماره سوالاتی که اعتراض دارید و دلایل اعتراض را در این فرم وارد کنید.

4. ارسال اعتراض:

پس از پر کردن فرم اعتراض، آن را به مراجع مربوطه ارسال کنید. معمولاً این ارسال به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

5. پیگیری:

بعد از آن که اعتراض خود را ارسال کردید، پیگیری و مانیتورینگ وضعیت اعتراض تا زمان پاسخگویی از سوی سازمان نظام مهندسی مهم است.

همچنین نحوه اعتراض به آزمون نظام مهندسی مکانیک نظارت و اجرا با نحوه اعتراض به آزمون نظام مهندسی مکانیک طراحی مانند همه‌ رشته‌های دیگر آزمون نظام مهندسی است و باید مراحل بالا طی شود.

 

اگر با اعتراض به آزمون نظام مهندسی به جایی نرسیدید، بخوانید

اگر با اعتراض به پاسخنامه آزمون نظام مهندسی باز هم قبول نشدید و می‌خواهید درآزمون بعدی با آمادگی کامل شرکت کنید، پکیج‌های آموزشی آزمون نظام مهندسی سِودا را تهیه کنید. اساتید سِودا در دوره‌های آموزشی آزمون نظام مهندسی، تکنیک تست زنی، صفر تا صد مباحث مقررات ملی ساختمان مربوط به رشته خود را آموزش داده‌اند. با خرید دوره‌های آموزشی سِودا دیگر لازم نیست وقت زیادی برای کتاب‌های مقررات ملی بگذارید. یک بار برای همیشه هزینه کنید و نتیجه آن را بدست بیاورید.

4.7/5 - (4 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۲
ارسال دیدگاه جدید