قدرت فن بیان روی درآمد مهندس

قدرت فن بیان روی درآمد مهندس

قدرت فن بیان روی درآمد مهندس

یکی از مهارت های مهم فردی برای هر شخصی که در جامعه حضور دارد؛ مهارت فن بیان است. این مهارت برای قشر مهندسینی که مدام در حال مذاکره، عقد قرارداد و حضور در مناقصات و جلسات مهم کاری هستند؛ بسیار مهم است. به جرات میتوان گفت که که قدرت فن بیان بر روی درآمد مهندس تاثیر شگرفی میگذارد. اما منظورمان از فن بیان دقیقا چیست و مهندس باید از شگردی برای بیان مناسب و اصولی استفاده کنند و چگونه از روش قدرت بیان خود، بتوانند درامدشان را افزایش دهند.

در ادامه همراه ما باشید تا به طور شفاف و خلاصه با تاثیر و قدرت فن بیان روی درآمد مهندس به ویژه مهندس عمران، تاسیسات ساختمان، برق و … آشنا شوید. این پست ویژه برای شما مهندسانی است که میخواهید با بیان تاثیرگذار خود، نظر کارفرمایان، مهندسین دفاتر فنی، مشاوران، کارمندان شهرداری و… را مجذوب کنید.

مهارت فن بیان به چه دردی میخورد؟

مهارت خوب صحبت کردن  و بیان قوی می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت برای همه انسان ها به ویژه جامعه مهندسی باشد. باشد. اگر مهندسین، پیمانکاران، ناظرکاران و… بتوانند به طور نافذ صحبت کنند و بیان قوی داشته باشند؛ بدون شک ارزششان نزد دیگرات بالا میرود.

همین حالا مهندسی را فرض کنید که در حوزه اجرا و پیمانکاری و مدیریت پروژه تحصیل و مهارت کسب کرده. همین فرد اگر نتواند ایده آل و با قدرت با مسئولین سازمان شهرداری حتی کارگران خود به خوبی صحبت کند؛ در این صورت نمیتواند ارتباط خوبی بین انان برقرار کند و به خوبی پروژه را مدیریت کند.  در مثالی دیگر در زمان مذاکره اگر به قول معروف مِن و مِن کند و از طرفی با اصول مذاکره آشنایی نداشته باشد؛ در اکثر موارد بازنده شده و کسی روی آن حساب نمیکند.

شما با داشتن مهارت فن بیان درهای زیادی از ارتباطات را به سوی شما باز شده و افراد زیادی خواهان برقراری ارتباط با شما هستند.  شما در زمانی که خیلی رسا، قوی، اصولی و نافذ صحبت میکنید؛ در  نظر دیگران فردی باهوش و با توانایی بالقوه به نظر خواهید رسید و دیگران از انجام دستورات شما سرپیچی نخواهند. یک مهندس عمران، تاسیسات ساختمان و معمار با بسیاری از افراد در تعامل است. به همین دلیل باید با جان و دل روی بیانش کار کند.

 

فن بیان روی درآمد مهندس

برای کسب مهارت فن بیان چه باید کرد؟

اولین قدم برای کسب مهارت فن بیان، افزایش میزان آگاهی و رشد دایره واژگان است. برای مثال اگر میخواهید در حد یک صفحه صحبت کنید؛ باید به دنبال کلماتی بگردید که زیاد از آن استفاده کرده اید و سپس آن را با مترادفش جایگزین کنید.

به عنوان مثال در یک جمله تان اگر چندین بار از کلمه «هزینه» استفاده کردید؛ در جاهایی از مترادف آن یعنی «قیمت» استفاده کنید و یا به نحوی از« برآورد قیمت »استفاده کنید.

دومین قدم برای افزایش قدرت فن بیان بر روی مهندس، تمرین شمرده صحبت کردن است. شما هر کلمه از جمله خود را باید با لحن مناسب و شمرده بیان کنید.

برای اینکه با قدرت ظاهر شوید باید با اعتمادبه‌نفس صحبت کنید. همین حالا فرض کنید با کارفرما خود سر انجام یک پروژه تاسیساتی قرار است صحبت کنید. شروع کنید در حد یک پاراگراف در مورد نحوه کارکرد سیستم چیلر حرف بزنید. صدای خود را ضبط کنید و آن را گوش دهید. دقت کنید که چند بار از «ااا» برای  مکث کردن، استفاده کرده اید. علاوه بر این، تعداد کلمات خود را در ۳ دقیقه بشمارید. علاوه بر این ها باید مراقب زیر و بم صدای‌تان هم باشید.

مزیت قدرت فن بیان بر روی درآمد مهندسین جامعه

با فن بیان قوی می‌توانید ترفیع شغلی بگیرید

با فن بیان قوی میتوانید در مذاکره برنده شوید ( البته با رعایت اصول مذاکره)

با فن بیان قوی، توانگر و حرفه ای تر به چشم می آیید

با فن بیان قوی خود، میتوانید به خوبی جلسات کاری، مناقصات و… را برگزار کنید.

با بیانی قدرتمند میتوانید قیمت مصالح، تجهیزات، امکانات مورد نیاز برای پروژه را با پایین تر خریداری کنید.

به طور کلی اگر بیانتان قوی باشد؛ ارتباطتان با مخاطبینتان هم قوی تر خواهد شد و بر روی تمامی زوایای زندگی شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. در اینجا ما به شما پیشنهاد میکنیم که سری به سایت متمم بزنید و مقاله های مهارت فن بیان را مطالعه کنید. توضیحات و تمرینات آن واقعا معجزه میکند.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید