تمدید پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی

تمدید پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی

در ایران، تمدید مدارک اشتغال به کار نظام مهندسی برای افرادی که در حوزه‌ی ساخت و ساز فعالیت می‌کنند، بسیار مهم است.  زمانی که شما در آزمون قبول شدید و پروانه کسب و کار گرفتید، چند سال بعد بی‌اعتبار شده و شما نیاز دارید دوباره پروانه‌تان را تمدید کنید. طبق قانون نظام مهندسی ساختمان،  میزان اعتبار پروانه نظام مهندسی در هر پایه به مدت 5 سال است و مهندسین باید نسبت به تمدید پروانه اقدام نمایند.   در این مقاله، به بررسی مدارک مورد نیاز برای تمدید اشتغال به کار نظام مهندسی ساختمان در ایران پرداخته شده است.

 

مدارک مورد نیاز برای تمدید اشتغال به کار نظام مهندسی

برای تمدید اشتغال به کار نظام مهندسی ساختمان، افراد باید مدارک زیر را به سازمان نظام مهندسی ارائه دهند:

  1. مدرک تحصیلی: افراد باید مدرک تحصیلی خود را به همراه یک فایل کپی از آن به سازمان نظام مهندسی ارائه دهند. در صورتی که افراد دارای مدرک تحصیلی خارج از کشور هستند، باید مدارک خود را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و به همراه یک فایل کپی از آن به سازمان نظام مهندسی ارائه دهند.
  2. گواهی کارشناسی: افراد باید گواهی کارشناسی خود را به همراه یک فایل کپی از آن به سازمان نظام مهندسی ارائه دهند. در صورتی که گواهی کارشناسی افراد منقضی شده باشد، باید به تمدید آن بپردازند.
  3. گواهی عضویت: افراد باید گواهی عضویت خود را به همراه یک فایل کپی از آن به سازمان نظام مهندسی ارائه دهند. در صورتی که گواهی عضویت افراد منقضی شده باشد، باید به تمدید آن بپردازند.
  4. پرداخت هزینه‌های مربوط به تمدید: افراد باید هزینه‌های مربوط به تمدید را به سازمان نظام مهندسی پرداخت کنند. این هزینه‌ها برای هر سال متفاوت است و باید به صورت دوره‌ای پرداخت شوند.

تمدید پروانه نظام مهندسی

مدارک عمومی برای تمدید پروانه شغل مهندسي:

۱-۱. تكميل كاربرگ درخواست:
– كاربرگ درخواست تمديد، تعويض، یا ارتقاء پروانه اشتغال به كار مهندسی (کاربرگ) را تكميل نمائید.

۱-۲. عكس‌های رنگی:
– دو عدد عكس رنگی ۴*۶ با زمينه سفيد را بدون عینك، كلاه، كروات، زيورآلات، و دستمال گردن (بدون روتوش) تهيه نمائید.
– برای خانم‌ها، عكس پرسنلی با حجاب (اگر گذشته ۶ ماه باشد).

۱-۳. اصل پروانه قبلی:
– اصل پروانه اشتغال به كار مهندسی قبلی را ارائه نمائید.
– در صورت متعلق بودن به شرکت‌های خدمات آزمایشگاهی، کنترل بازرسی، و انبوه سازان، ارائه کپی معتبر از اصل الزامی است.

۱-۴. تصاویر مدارک تحصیلی:
– تصاویر تمامی مدارک تحصیلی معتبر (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری) را برابر با اصل، توسط مراجع قضائی یا دفاتر اسناد رسمی شده را ارائه نمائید.

۱-۵. نامه تسویه حساب:
– نامه تسویه حساب از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران (طبقه همکف) را ارائه دهید.

۱-۶. اصل رسید بانکی:
– اصل رسید بانکی به مبلغ ۶۰/۰۰۰ ریال واریز شده به حساب شماره ۲۱۷۶۳۱۱۲۱۸۰۰۷ بانک ملی ایران بنام خزانه معین استان تهران را ارائه کنید.

۱-۷. تغییر آدرس:
– در صورت تغییر آدرس، اصل و تصویر سند مالکیت یا آخرین قبض تلفن یا مبایعه‌نامه، و یا اجاره‌نامه رسمی آدرس جدید به نام شخص متقاضی را ارائه نمائید.

۱-۸. پاکت پستی:
– پاکت پستی را تکمیل و از واحد انتشارات مستقر در طبقه منفی دو تهیه نمائید.

۱-۹. تصاویر کارت ملی و شناسنامه:
– تصاویر تمامی صفحات کارت ملی و شناسنامه، همچنین تصویر کارت پایان خدمت را برابر با اصل، توسط مراجع قضائی یا دفاتر اسناد رسمی شده را به سازمان تحویل دهید.

 

روند تمدید اشتغال به کار نظام مهندسی ساختمان

برای تمدید اشتغال به کار نظام مهندسی ساختمان، افراد باید به سایت سازمان نظام مهندسی مراجعه کرده و فرم تمدید را پر کنند. پس از پر کردن فرم، افراد باید مدارک مورد نیاز را به همراه فرم تمدید به سازمان نظام مهندسی ارسال کنند. پس از بررسی مدارک، سازمان نظام مهندسی به افراد پاسخ خواهد داد و در صورت تأیید تمدید اشتغال به کار، گواهی تمدید صادر خواهد شد.

 

نکات قابل توجه در زمان تمدید پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی

  1. در صورتی که گواهی کارشناسی یا گواهی عضویت افراد منقضی شده باشد، باید به تمدید آن‌ها بپردازند.
  2. هزینه‌های مربوط به تمدید باید به صورت دوره‌ای پرداخت شوند و در صورت عدم پرداخت هزینه‌ها، تمدید اشتغال به کار نظام مهندسی امکان‌پذیر نخواهد بود.
  3. در صورتی که افراد دارای مدارک خارج از کشور هستند، باید مدارک خود را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و به همراه یک فایل کپی از آن به سازمان نظام مهندسی ارائه دهند.
  4. در صورت عدم تمدید اشتغال به کار نظام مهندسی، افراد قادر به تمرین حرفه‌ی خود در حوزه‌ی ساخت و ساز نخواهند بود.

تمدید اشتغال به کار نظام مهندسی ساختمان برای افرادی که در حوزه‌ی ساخت و ساز فعالیت می‌کنند، بسیار مهم است. برای تمدید اشتغال به کار نظام مهندسی ساختمان، افراد باید مدارک مورد نیاز را به سازمان نظام مهندسی ارائه دهند و هزینه‌های مربوط به تمدید را پرداخت کنند. در صورت عدم تمدید اشتغال به کار نظام مهندسی، افراد قادر به تمرین حرفه‌ی خود در حوزه‌ی ساخت و ساز نخواهند بود.

پروانه نظام مهندسی ساختمان چرا باید تمدید شود؟

پروانه نظام مهندسی ساختمان، یک مدرک رسمی است که توسط سازمان نظام مهندسی صادر می‌شود و به افرادی که در حوزه‌ی ساخت و ساز فعالیت می‌کنند، اعطا می‌شود. این پروانه، نشان دهنده‌ی این است که فرد دارای شایستگی و توانایی لازم برای انجام کارهای مربوط به حوزه‌ی ساخت و ساز است و مجوز قانونی برای تمرین حرفه‌ی خود در این حوزه را دارد.

مطلب مرتبط: پروانه نظام مهندسی چیست؟

 

برای دریافت پروانه نظام مهندسی ساختمان، افراد باید شرایط زیر را دارا باشند:

  1. دارای مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه‌ی ساخت و ساز باشند.
  2. گذرانده بازه‌ی زمانی مشخص شده برای تجربه کاری در حوزه‌ی ساخت و ساز.
  3. دارای گواهی کارشناسی مرتبط با حوزه‌ی ساخت و ساز باشند.
  4. دارای گواهی عضویت در سازمان نظام مهندسی باشند.
  5. پرداخت هزینه‌های مربوط به صدور پروانه.

پروانه نظام مهندسی ساختمان، برای مدت معینی صادر می‌شود و بعد از اتمام این مدت، باید تمدید شود. برای تمدید پروانه، افراد باید شرایط مشابهی را که برای صدور پروانه لازم است، دارا باشند و هزینه‌های مربوط به تمدید را پرداخت کنند.

نکات قابل توجه در این مبحث به این گونه می باشد که باید مورد توجه قرار داد:

  1. در صورت عدم داشتن پروانه نظام مهندسی ساختمان، افراد قادر به تمرین حرفه‌ی خود در حوزه‌ی ساخت و ساز نخواهند بود.
  2. در صورتی که پروانه نظام مهندسی ساختمان منقضی شده باشد، باید به تمدید آن بپردازید.
  3. هزینه‌های مربوط به صدور پروانه و تمدید آن، برای هر سال متفاوت است و باید به صورت دوره‌ای پرداخت شوند.

اگر قصد تمدید پروانه اشتغال به کار در سازمان نظام مهندسی را دارید، برای کسب مشاوره با  شماره ۰۲۱۸۸۸۳۱۰۲۱ تماس بگیرید.   

 

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید