انتقال تصویر در دوربین مدار بسته + انواع روش‌های آن

انتقال تصویر در دوربین مدار بسته + انواع روش‌های آن

با پیشرفت بشر در زمینه ی علم و فناوری امروزه شاهد گسترش کنترل اماکن مختلف از طریق دستگاه و اتوماسیون های پیشرفته و متعدد هستیم. شاید خیلی از اوقات بخواهیم محل کار یا منزل خود را از راه دور کنترل کنیم و برای این کار نیاز به دوربین های مدار بسته باشد. این کار نیاز به وجود اینترنت دارد که توانایی این کنترل و مدیریت را به ما بدهد. در ادامه ی مطلب قصد داریم به مبحث انتقال تصویر در دوربین های مدار بسته و انواع روش های انتقال تصویر در دوربین مدار بسه بپردازیم پس با ما همراه شوید.

انتقال تصاویر در دوربین های مدار بسته

ارسال تصاویر دوربین های مدار بسته ای که در یک محل نصب شده اند به روی تلفن همراه، تبلت، رایانه و لپ تاپ به وسیله ی اینترنت را انتقال تصویر می گویند. کیفیت این تصاویر بستگی به میزان ثبات و سرعت نرم افزارهای انتقال تصویر آن ها دارد. این انتقال تصاویر از طریق شیوه های مختلفی صورت می گیرد که به صورت کلی به 3 طریق زیر انجام می شود.

 

انتقال تصاویر در دوربین های مدار بسته

  • انتقال تصاویر در دوربین های مدار بسته  با سیم
  • انتقال تصاویر در دوربین های مدار بسته بدون سیم
  • انتقال تصاویر در دوربین های مدار بسته با شبکه  آی پی

البته به واسطه ی این 3 روش، روش های انتقال تصاویر دیگری نیز به وجود آمده است که بسیار پرکاربرد می باشند و در میان مردم بسیار جا افتاده اند. این 5 روش شامل:

  • انتقال تصویر با آی پی استاتیک
  • بدون آی پی استاتیک و به وسیله DDNS
  • انتقال تصویر بر روی شبکه ی محلی
  • از طریق پخش ویدویی دیجیتالی- زمینی( DVB-T)
  • انتقال تصویر به روش P2P

هر کدام از این شیوه ها بستگی به امکانات لازم و هزینه ای دارد که شما می خواهید برای انتقال تصاویر دوربین مدار بسته و هدف خود انجام دهید. دامنه ی این انتقالات بسیار گسترده است و شما قبل از این که اقدام به انجام هر یک از این روش ها نمائید ابتدا به بررسی آن ها بپردازید. سپس با توجه به نیاز خود و این که چقدر توانایی در پرداخت هزینه هایش دارید بهترین شیوه ی ممکن را برگزینید.

لینک های مفید:

سیستم دوربین مدار بسته مسجد

نقشه دوربین مدار بسته برج 13 طبقه

نقشه سیستم دوربین مدار بسته برج 24 طبقه

نقشه سیستم دوربین مدار بسته ساختمان مسکونی 8 طبقه تیپ 2

نقشه سیستم دوربین مدار بسته مجتمع ورزشی 7 طبقه

 

انواع روش های انتقال تصویر در دوربین مدار بسته

در انتقال تصاویر در دوربین های مدار بسته 5 شیوه ی بسیار پرکاربرد وجود دارد که در ادامه به شرح هر یک خواهیم پرداخت.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته با آی پی استاتیک

شما هر بار که به اینترنت از طریق ISP وصل می شوید یک IP جدید به شما اختصاص داده خواهد شد. در هر بار خاموش و روشن کردن مودم هم این اتفاق خواهد افتاد و بر روی رایانه ی خود هرگز آی پی ثابتی ندارید. برای انتقال تصویر دوربین مداربسته از طریق اینترنت نیاز به یک آی پی ثابت دارید.

برای این کار باید از آن آی اس پی که اینترنت تهیه نموده اید IP static یا آی پی ولید را تقاضا کنید. در مرحله ی بعدی باید یک سری تنظیمات را روی مودم و دستگاه ضبط تصویر انجام دهید. به وسیله ی این تنظیمات می توانید در هر جا که باشید با داشتن IP static تصاویری که دوربین مدار بسته تهیه و ضبط می نماید مورد بررسی و تماشا قرار دهید.

انتقال تصویر بدون IP static و به وسیله ی DDNS

این روش هم برای زمانی است که آی پی در حال تغییر است. در این شیوه DDNS و همچنین سرویس دهندگان این خدمات، یک آی پی ثابت را به شما می دهند. در این شیوه با توجه به تغییر آی پی شما، آن ها یک نام و نشان اینترنتی غیر متغیر و ثابت را به شما می دهند و از طریق داشتن آن می توانید به  DVR وصل شوید.

انتقال تصویر دوربین بر روی شبکه ی محلی

در این شیوه، انتقال تصاویر به وسیله کابل و به واسطه ی شبکه کامپیوتری که در آن مکان وجود دارد انجام می شود. در این روش شما نیاز به اینترنت ندارید. انتقال تصویر مدار بسته بدون اینترنت و خط تلفن هم نام دارد. این روش ایمن می باشد اما به مکان محدود شده است و اگر از آن محیط بیرون بروید دیگر نمی توانید به تصاویر دسترسی داشته باشید.

انتقال تصویر از طریق پخش ویدیوی دیجیتالی- زمینی

در این روش که DVB-T هم خوانده می شود شما به بهترین و بیشترین کیفیت تصاویر انتقالی دسترسی دارید. این شیوه به پهنای باند بیشتری نیاز دارد. این فناوری را جزو گران ترین ها در زمینه ی خودش باید دانست. این سیستم یک طرفه بوده و اگر بخواهید آن را دو طرفه نمائید به سخت افزار بیش تری احتیاج دارید.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته به روش P2P

انتقال تصویر P2P اصلا سخت نیست و به تنظیمات و وسایلی مانند دیگر روش ها نیاز ندارد. در این شیوه انتقال تصویر دوربین بدون ای پی استاتیک است. در روش انتقال تصویر دوربین مدار بسته P2P سرور واسطی حضور دارد که اساسا شرکت های تولید کننده ی مدار بسته این سرور ها را برای منتقل کردن تصاویر محصولات خود در کشوری دیگر به وجود آورده اند. شما می توانید با متصل شدن از راه دور به این سرور از طریق پسوردی که دارید تصاویر مد نظر را مشاهده فرمائید.

فراموش نکنید که معمولا دستگاه ها و دوربین های مدار بسته دارای نرم افزارهای اختصاصی هستند. این نرم افزار ها برای منتقل کردن تصاویر دوربین های مدار بسته بر روی رایانه و تلفن های همراه اندروید می باشد. با نصب این نرم افزار ها قادر هستید تصاویر دوربین ها را از طریق سیستم کامپیوتر و یا موبایل خود مشاهده نمائید. در این شیوه بعد از نصب نرم افزار کد P2P را با نام کاربری و رمز عبور وارد نرم افزار نمائید یا بارکد دستگاهی که با آن ضبط صورت می گیرد را به وسیله ی نرم افزار اسکن نمائید تا اجازه ی دسترسی به DVR را پیدا کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید