اخبار ساختمانی

خبر خوش برای متقاضیان مسکن/ بدون آورده صاحب خانه شوید

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که ساخت ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مهر بدون هیچ هزینه‌ای برای متقاضیان و با استفاده از وام‌های بانکی آغاز شده است و افزود: "هزینه آماده‌سازی زمین را بعد از تحویل واحد به مردم می‌گیریم."

به گزارش وضعیت بازار، مهم‌ترین رویداد تاریخی در حوزه مسکن در حال رخ دادن است. مهرداد بذرپاش اعلام کرد که ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مهر در حال ساخت است و برای این پروژه‌ها هیچ متقاضیی هزینه‌ای واریز نکرده و هیچ وام بانکی نگرفته است. هیچ ریالی هم به این پروژه‌ها از بودجه تخصیص داده نشده و با این حال تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده‌سازی پروژه‌های واحدهای مسکونی در حال انجام است و بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین در اراضی شهری و روستایی مورد نیاز آماده شده است. او با اظهار اینکه هزینه‌های عملیات آماده‌سازی باید از افراد دریافت شود، افزود: ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه‌ها تاکنون از افراد دریافت نشده و به سال‌های آتی موکول شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مشکل اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن به شبکه مالی و بانکی کشور مربوط می‌شود. وی اظهار کرد که عملکرد بانک‌ها در سال گذشته بهبود یافته است، اما فاصله بین هزینه‌ها و پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش اعلام کرد که در حوزه صنعت شهرها تفاهمنامه‌ای برای ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی امضا شده است و از هدف‌گذاری تامین یک میلیون زمین روستایی خبر داد. او افزود: تاکنون ۶۷۰ هزار قطعه زمین تامین شده و امیدواریم تا تابستان یک میلیون زمین روستایی را تامین کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا