اخبار ساختمانی

رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهر‌های تهران

‌می‌متالز - در حالی بنیاد مسکن از ساخت حدود ۶۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن شهری و روستایی خبر داده که ۹۶.۲ درصد متقاضیان این طرح در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت استان تهران رد درخواست شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس اعلام معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن، تاکنون حدود ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها وارد فاز اجرایی شده است.

مجید جودی اظهار داشته است: از زمان شروع اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون، ۴۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی شده است، که از این تعداد، ۲۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل داده شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته، ۲۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای امضای قرارداد به بانک‌ها ارائه شدند که تاکنون بانک‌ها با ۱۰۵ هزار واحد قرارداد امضا کرده‌اند.

جودی در خصوص تخصیص و شناسایی زمین در روستاها گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی و تملک شده و کار‌های اداری آن در حال انجام است. حدود ۲۵۰ هزار قطعه در سامانه saman.mrud.ir بارگذاری شده و حدود ۸۰ هزار واحد زمین روستایی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

به طور موازی، بر اساس اظهارات معاون مسکن شهری بنیاد مسکن، بیش از ۲۰۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که با احتساب واحدهای روستایی، حدود ۶۸۸ هزار واحد می‌شود.

این در حالی است که وضعیت تامین زمین در شهرها و روستاهای پایتخت به خوبی مناسب نیست، ضمن این‌که بخش قابل توجهی از متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت تهران تایید نشده‌اند.

عطاالله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن تهران با یادآوری این‌که بر اساس توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت سیزدهم باید ۱۰ هزار قطعه زمین در استان تهران برای نهضت ملی مسکن واگذار شود، گفته بود: با توجه به این‌که ارزش زمین در تهران بالاست، یک قطعه زمین به چند خانوار واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به قیمت تمام شده ساخت مسکن روستایی استان تهران اظهار کرد: سال گذشته متوسط قیمت این واحدها ۹ میلیون تومان بود که امسال با افزایش نرخ تورم این مبلغ افزایش می‌یابد، به‌طور کلی متراژ این واحدها ۸۰ متر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا