اخبار ساختمانیساختمان‌ سازی

لزوم استفاده از مجریان ذی صلاح تاسیسات برقی از ابتدای سال ۱۴۰۳

لزوم استفاده از مجریان ذی صلاح تاسیسات برقی
از ابتدای سال ۱۴۰۳

قابل توجه مجریان ساختمانی، ناظران تاسیسات برقی ساختمان، کارفرمایان و مجریان تاسیسات ساختمان:

از ابتدای سال ۱۴۰۳ (نقشه هایی که از تاریخ  ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ تأیید می گردند) در کلیه ساخت و سازها، استفاده از مجریان برق ذی‌صلاح رتبه بندی شده (سیم کش و برقکار ساختمان) که دارای کارت مهارت از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوده و از طریق سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی می‌گردند، جهت انجام تمامی امور اجرایی تاسیسات برقی پروژه، الزامی خواهد بود.

با توجه به بستردهی جهت تسهیل در اجرای ماده ۱۳ قانون نظام صنفی و ارتقاء توانمندی‌ها و کیفیت خدمات ارائه شده توسط اعضای اتحادیه صنفی الکتریک فروشان و سیم‌کشان استان زنجان، و با توجه به استناد به ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و بر طبق مفاد ماده ۱۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان جهت عمل به وظایف قانونی و ارتقاء سطح کیفیت ساخت و سازها، و همچنین به منظور جلوگیری از مداخله اشخاص فاقد صلاحیت در امور فنی، به اطلاع می‌رساند که اجرای عملیات تأسیسات برقی در کلیه پروژه‌های در دست احداث، صرفاً بایستی توسط مجریان مجاز و دارای کارت مهارت فنی باشد که اطلاعات هویتی مجریان تأسیسات برقی باید در سامانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان ثبت شده باشد. بنابراین، صاحبان کار و کارفرمایان محترم باید قبل از هر گونه عقد قرارداد با مجریان تأسیسات برقی، با هماهنگی ناظر محترم تاسیسات، از ثبت اطلاعات هویتی مجریان تأسیساتی مربوطه در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مطمئن شوند. بدیهی است که پروژه‌هایی که از ابتدای سال ۱۴۰۳ توسط مجریان تأسیسات بدون صلاحیت انجام شده و پرونده آنها در سازمان نظام مهندسی ساختمان ثبت شده است، قادر به اخذ تأییدیه فنی از مهندسین متخصص پروژه و صدور شناسنامه فنی و ملکی نخواهند بود. در این صورت، مسئولیت عواقب بعدی این اقدام بر عهده مجریان ساختمانی با صلاحیت اجرایی از این سازمان، ناظران تاسیسات برقی و کارفرمایان محترم خواهد بود.

از این پس، ناظران محترم تاسیسات برقی پروژه‌ها موظفند در تکمیل فرم گزارش مرحله یک تاسیسات برقی، به طور همزمان با اشاره به این نکته، اطلاعات مجری متخصص برق را با هماهنگی با مالک پروژه وارد نمایند.

صلاحیت مجریان تاسیسات برقی جهت انجام تاسیسات برقی پروژه‌ها متناسب با گروه ساختمان و به شرح جدول ذیل خواهد بود:

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
۱) گروه ساختمانی ( الف )
(۱ و ۲ طبقه از روی زمین یا حداکثر ۶۰۰ مترمربع زیربنا)
مجری ذیصلاح پایه ۲ و بالاتر
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
۲) گروه ساختمانی ( ب )
(۳ تا ۵ طبقه از روی زمین یا حداکثر ۲۰۰۰ مترمربع زیربنا)
مجری ذیصلاح پایه ۲ و بالاتر
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
۳) گروه ساختمانی ( ج )
(۶ تا ۱۰ طبقه از روی زمین یا حداکثر ۵۰۰۰ مترمربع زیربنا)
مجری ذیصلاح پایه ۱
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
۴) گروه ساختمانی ( د )
(بیش از ۱۰ طبقه از روی زمین یا بیش از ۵۰۰۰ مترمربع زیربنا)
مجری ذیصلاح پایه ۱

لیست اسامی و مشخصات مجریان پایه یک تاسیسات برقی

لیست اسامی و مشخصات مجریان پایه دو تاسیسات برقی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا