اخبار ساختمانی

امکان بازچرخانی ۸۰ درصدی آب خاکستری در بخش خانگی با پکیج‌های نوین دانش‌بنیان‌ها

شرکت فناوران، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که مقر آن در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان واقع شده است، موفق به تولید پکیج‌های نوین تصفیه آب و فاضلاب شهری، صنعتی و آب‌های خاکستری شده است. این پکیج‌ها به گفته شرکت، در شرایط کم‌آبی فعلی قابلیت بازچرخانی تا ۸۰ درصد آب مصرفی در بخش خانگی را فراهم می‌کنند.

یکی از محققان شرکت، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: فعالیت اصلی این شرکت در زمینه طراحی و ساخت تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب و تجهیزات مرتبط با آن است. او افزود: پکیج تصفیه فاضلاب یک سیستم غیرمتمرکز است که برای تصفیه فاضلاب‌های شهری، روستایی، صنعتی و بیمارستانی استفاده می‌شود. پساب تصفیه شده مطابق با استانداردهای زیست محیطی جهت تخلیه مناسب استفاده می‌شود.

با تأکید بر مزایای پکیج تصفیه آب خاکستری، او اظهار داشت: این پکیج با حذف بو، رنگ و افزایش راندمان در کاهش مواد جامد، همراه با قیمت مقرون به صرفه و توجیه اقتصادی، توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند.

با تأکید بر اهمیت تصفیه آب خاکستری، او توضیح داد: آب خاکستری، فاضلابی است که از فعالیت‌های روزانه مانند شستشو به دست می‌آید و حاوی سطوح آلودگی کمتری نسبت به آب سیاه است که این امر تصفیه آن را آسان‌تر می‌کند.

در ادامه، او به مزایای فیلتر کربن فعال اشاره کرد و اظهار کرد: این فیلتر دارای راندمان بالای جذب مواد آلی، نصب و راهبری آسان، حذف بو و رنگ، تحمل فشار بالا، قابلیت ساخت به صورت دستی و اتوماتیک، شست و شوی آسان، هزینه‌های عملیاتی کم، استهلاک پایین و هزینه تعمیر و نگهداری کم است.

وی از تجاری‌سازی این محصولات و اشاره به پروژه‌های اجرایی این شرکت نیز خبر داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا