نحوه سیم کشی آیفون تصویری گام به گام

نحوه سیم کشی آیفون تصویری گام به گام

سیم کشی آیفون تصویری، جزو امور تخصصی است. مهندس برق یا تکنسین باید مهارت و دانش بالایی در زمینه نصب و سیم کشی آیفون داشته باشد. شامل نصب دوربین‌ها، مانیتور و سیم‌های مربوطه برای اتصال آنها به یکدیگر می‌شود. در زیر، یک راهنمای کلی برای سیم کشی سیستم آیفون تصویری آورده شده است. لطفاً توجه داشته باشید که هر تجهیزات ممکن است دارای ویژگی‌ها و نیازهای مختلفی باشد، بنابراین همواره به دستورالعمل‌ها و راهنمای تولید کننده تجهیزات خود توجه کنید.

 

مراحل سیم کشی آیفون تصویری

با پیشرفت تکنولوژی آیفون های تصویری جای آیفون های معمولی را گرفتند و بسیاری به دلیل قابلیت هایی که این آیفون دارد، تمایل به استفاده از آیفون تصویری را دارند. به طوری که حاضراند هزینه بیشتری پرداخت کنند و از این آیفون ها استفاده کنند.  اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد راهنمای نصب و سیم کشی آیفون تصویری کسب کنید، تا پایان با ما همراه باشید.

سیم کشی آیفون تصویری

برنامه‌ریزی برای سیم کشی آیفون تصویری:

تعیین کنید که کجا می‌خواهید دوربین‌ها و مانیتور نصب شوند. برای سیم کشی آیفون نیاز است که موقعیت های تجهیزات آیفون را بررسی کنید. نوع ساختمان، تعداد آیفون در داخل ساختمان، مسیر سیم ها و… را از    از پیش بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ مانعی وجود ندارد.

آیفون ها تصویری از بخش های مختلفی مانند مانیتور، پنل، قفل در باز کن، منبع تغذیه و ترانس تشکیل شده اند.

برای نصب و سیم کشی آیفون تصویری ابتدا باید با رنگ سیم ها آشنایی داشته باشید که هر رنگ وظیفه خاصی دارد و شامل چهار رنگ سیم می باشد، که به شرح زیر است:

  • رنگ زرد: این رنگ مخصوص تصویر می باشد.
  • رنگ قرمز: این رنگ سیم مثبت می باشد.
  • رنگ مشکی: این رنگ سیم منفی می باشد.
  • رنگ طوسی: این رنگ مخصوص صدا و قفل می باشد.

این کار به راحتی انجام می گیرد. ابتدا قاب را از روی پنل بردارید که دو عدد دریچه در قسمت بالا و پایین پنل قرار دارد. این کار را با پیش گوشتی دو سو انجام دهید و پیچ های آن را باز کنید بعد از اینکه قاب را برداشتید.

اتصال دوربین‌ها:

دوربین‌ها را در مکان‌های مورد نظر نصب کنید. کابل‌های برق و ویدئو را از دوربین‌ها به نقاط مرکزی (ممکن است یک جعبه تقسیم) بکشید و سپس اتصالات برق و ویدئو را به دوربین‌ها انجام دهید.

اتصال و سیم کشی مانیتور:

مانیتور را در مکان مورد نظر نصب کنید. کابل‌های برق و ویدئو را از مانیتور به نقاط مرکزی یا سیستم اصلی بکشید. اتصالات برق و ویدئو را انجام دهید. برای انجام سیم کشی آیفون بهتر است از سیم 0.6 استفاده شود تا در صدا و تصویر نویز ایجاد نشود. روکش سیم را بدون آسیب رساندن به رشته های سیم جدا کنید. عایق روی سیم را بردارید و برای صحیح بودن دوباره خود یکبار دیگر سیم ها را دو به دو به هم بپیچید. در صورتی که در اطراف آیفون تصویری دکل مخابرات وجود داشته باشد، گاهی باعث نویز بر روی صدا و تصویر می شود به همین دلیل از سیم ارت هم استفاده می شود.

بعد از طی کردن مراحل بالا سراغ مانیتور آیفون تصویری می رویم و به صورت زیرسیم ها را به ترمینال پیچ می کنیم:

  • سیم زرد به ترمینال شماره 1 که مربوط به تصویر آیفون را منتقل می کند.
  • سیم قرمز به ترمینال شماره 2 که مخصوص جریان مثبت می باشد.
  • سیم مشکی به ترمینال شماره 3 که مخصوص جریان منفی است.
  • سیم طوسی به ترمینال شماره 4 که مربوط صدا و قفل را بین دو پنل منتقل می کند .
  • سیم زنگ به ترمینال شماره 5 که با حرف B مشخص شده است.

اتصالات مرکزی:

نوبتی هم باشد نوبت، اتصالات مرکزی است. کابل‌های دوربین‌ها و مانیتور را به مرکز کنترل یا جعبه تقسیم متصل کنید. اتصالات برق و ویدئو را در مرکز کنترل انجام دهید.

تست سیستم:

قبل از بستن دیوارها یا پوشش کابل‌ها، سیستم را تست کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که تصویر به درستی انتقال می‌یابد و تمام اجزا به درستی کار می‌کنند.


پوشش کابل‌ها:

پس از اطمینان از صحت کابل‌ها، آن‌ها را با استفاده از محافظ‌ها یا لوله‌های مخصوص، از دید دوربین‌ها گرفته تا نقاط مرکزی، پوشش دهید.

 

سیم کشی آیفون تصویری

 

دوره آموزشی و فایل مرتبط با  تاسیسات آیفون تصویری

دوره آموزش طراحی آیفون تصویری

آلبوم نقشه های اتوکد سیستم آیفون تصویری(اینترکام)


سیم کشی آیفون تصویری سیم های مربوط به ترانس منبع تغذیه

دو رشته سیم مخصوص منبع تغذیه را به دو سیم LED به صورت موازی می بندیم. این کار برای بستن منبع تغذیه بر روی پنل تصویری می باشد.

بعد از بستن دو سیم را به ترمینال 0 و 12 که مخصوص ترانس منبع تغذیه است با پیچ وصل می کنیم و طرف دیگر سیم را به منبع تغذیه می بندیم.

بعد از طی کردن مراحل بالا به سراغ سیم کشی برای باز کردن قفل آیفون تصویری می رویم که یک رشته را از یک طرف به دو پایه قفل باز کن و از طرف دیگر به پایه L1 و L2 در پشت پنل وصل می کنیم.

باید برق 220 ولت به مانیتور وصل کنیم. قبل از وصل کردن سیم برق از قطع بودن برق ساختمان مطمئن باشید. به دلیل احتمال سوختن فیوز بهتر است تمام مانیتورها را خاموش کنید.


سیم کشی پنل

برای نصب سیم کشی پنل آیفون تصویری مانند همان حالت سیم کشی روی مانیتور عمل می کنیم که به صورت زیر می باشد:

  • سیم زرد به ترمینال شماره 1 که مربوط به تصویر آیفون را منتقل می کند.
  • سیم قرمز به ترمینال شماره 2 که مخصوص جریان مثبت می باشد.
  • سیم مشکی به ترمینال شماره 3 که مخصوص جریان منفی است.
  • سیم طوسی به ترمینال شماره 4 که مربوط صدا و قفل را بین دو پنل منتقل می کند .
  • سیم زنگ به ترمینال شماره 5 که با حرف B مشخص شده است متصل کنید.

پایان نصب آیفون تصویری:

پس از اتمام نصب و تست، مطمئن شوید که همه قسمت‌ها به درستی متصل شده‌اند. اگر نصب توسط تکنسینی صورت نگرفته است، بهتر است که یک تکنسین متخصص نصب را بررسی کرده و تأیید کند. اگر شما تکنسین و مهندس برق هستید پیشنهاد میدهیم که در دوره های تاسیسات برق ساختمان که از سوی سِودا برگزار میشود شرکت کنید.

 

لوازم مورد نیاز برای نصب آیفون تصویری

لوازم مورد نیاز برای نصب آیفون تصویری باید در زمان سیم‌کشی برق ساختمان مدنظر قرار گیرند. یک پریز برق خاص برای آیفون باید توسط مجری برقکار ساختمان در نظر گرفته شود، که این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد.

برای اتصال آیفون‌های تصویری، می‌توان از کابل‌های معمولی یا کابل‌های فویل دار استفاده کرد. در صورت تمایل به دریافت تصویر و صدای بی‌نوا و بدون اشکال، بهترین انتخاب استفاده از کابل‌های فویل دار است.

کابل‌های فویل دار از لایه‌ای از فویل بر روی سیم‌ها برخوردار بوده و از تداخل نویز در صدا و تصویر جلوگیری می‌کنند. به علاوه، یک لایه شیلد لخت نیز بر روی سیم قرار دارد که از ورود نویز جلوگیری می‌کند.

سطح مقطع هر رشته از کابل آیفون تصویری معمولاً 0.4 یا 0.6 می‌باشد و تعداد رشته‌های سیم درون کابل با توجه به برند آیفون تصویری و نیازهای سیم‌کشی ممکن است متفاوت باشد، اما بیشتر از نوع 2 زوج یا چهار سیمه هستند.

آیفون‌های تصویری در این مطلب، از برندهای مختلف و در دو نوع کلی سیاه و سفید و رنگی در بازار قابل دسترسی هستند.

درخواست خدمات نصب و سیم کشی آیفون تصویری

یکی از خدمات تخصصی ما در مرجع تاسیسات ساختمان سودا، طراحی و اجرای سیم کشی آیفون تصویری است.  این خدمات پیچیدگی های خاص خودش را دارد و باید طبق اصول تاسیسات برقی ساختمان پیش رود. از آنجایی که انتقال درست و باکیفیت صدا  و تصویر آیفون، به نحوه سیم کشی آن بستگی دارد؛ لذا لازم است جهت طراحی و اجرای سیم کشی آیفون تصویری از تکنسین های باتجربه و کاربلد کمک گرفته شود.

اکنون اگر برای طراحی و اجرای سیم کشی آیفون تصویری به کمک تیم مهندسی و تکنسین های برق نیز دارید؛ میتوانید روی ما حساب کنید. ما با تکیه بر دانش و سابقه درخشانی که داریم؛ قادر به ارائه این خدمات در سطح استان تهران هستیم. حال در ادامه همراه ما باشید تا با خدمات طراحی و اجرای سیم کشی آیفون تصویری به طور شفاف آشنا شوید.

سیم کشی آیفون تصویری

طراحی سیم کشی آیفون تصویری، امری تخصصی و حساس

طراحی سیم کشی آیفون تصویری به دقت، مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد چرا که کوچکترین مشکل اعم از پخش نویز در صدا،  قطع و وصل شدن صدا، باز نشدن درب، بی کیفیت بودن تصویر، قطع شدن تصویر و ده ها مشکل دیگر به نحوه طراحی سیم کشی آیفون تصویری بستگی دارد. البته ممکن است مشکل از طراحی نباشد و ایرادات آیفون، ناشی از نصب و  اجرای نادرست باشد؛ اما در هر حالت، افرادی که برای طراحی و اجرای سیم کشی آیفون تصویری به کار گرفته میشوند باید از سطح دانش فنی بالایی برخوردار باشند.

به طور مثال اگر نقشه طراحی سیم کشی کوچکترین خطایی داشته باشد؛ نصاب و اجرا کننده باید متوجه آن شود و از سویی هم طراحی سیم کشی آیفون تصویری آنقدر باید شفاف و کامل باشد تا نصاب به درستی، بدون هیچگونه ابهاماتی سیم کشی را اجرا کند.

مراحل طراحی و اجرای سیم کشی آیفون تصویری از سوی سودا

اولین قدم برای طراحی و اجرای سیم کشی آیفون تصویری بازدید حضوری از محل پروژه است. در این مرحله کارشناسان ارتفاع و ابعاد ساختمان، نوع کاربری ساختمان و دیگر مسائل را بررسی کرده و بخش ها و پلان های سیم کشی را مشخص میکنند.

در مرحله بعد، متخصص باید مناسبترین روش سیم کشی را بسته به ارتفاع و تعداد طبقات انتخاب و در نقشه ترسیم کند.

به طور مثال:

سیم کشی لاین به لاین مناسب ساختمان هایی است ک تعداد طبقات آن ها بالا است. در سیم کشی لاین به لاین از یک رشته کابل استفاده کرده و به یک جعبه تقسیم متصل میشوند.

از سیم کشی مجزا، برای ساختمان هایی که تعداد طبقاتشان کمتر از 10 واحد است؛ استفاده میشود. در این سیم کشی هر واحد یک کابل مجزا دارد.

سومین قدم، طراحی پلان ها با نرم افزار اتوکد است. مهندسین در این مرحله بخش ها و قسمت های سیم کشی آیفون را همراه با جزئیات ترسیم میکند.

هیچ فرقی نمی‌کند که آیفون تصویری شما از چه نوع برندی است. چرا که تمامی آیفون های تصویری اعم از آیفون مارک تابا، سیماران، الکتروپیک، کوماکس، سامسونگ، آلدو، تکنما و دیگر برندهای داخلی و خارجی از بخش های تعریف شده و یکسانی تشکیل شده اند.

چرا خدمات طراحی و اجرای سیم کشی آیفون تصویری را به سودا بسپاریم؟

تیم مهندسی سودا با انواع برند آیفون تصویری آشنایی کامل دارد و میتواند متناسب با بودجه، نوع کاربری و نیازهای کارفرمایان، مناسب ترین آیفون تصویری را انتخاب کند.

نقشه طراحی سیم کشی آیفون تصویری با قدرتمند ترین نرم افزار طراحی و معماری یعنی اتوکد ترسیم میشود.

در نقشه مدار آیفون تصویری، موقعیت قرارگیری پلان ها؛ خطوط سیم و کابل ها و دیگر بخش ها همراه با دیتیل مشخص میشود.

در نقشه سیم کشی آیفون تصویری سیماران، نقشه سیم کشی و نصب آیفون تصویری الکتروپیک، نقشه سیم کشی آیفون تصویری سوزوکی و… جداول، علائم و نماد ها به طور شفاف درج میشود.

برای سیم کشی آیفون تصویری، بهترین نوع کابل های فشار ضعیف انتخاب میشود.

خدمات طراحی سیم کشی آیفون تصویری با قیمتی مناسب در کوتاه ترین زمان ممکن اما با نهایت دقت و هوشیاری بالا ارائه میشود.

چگونه می‌توان خدمات طراحی و اجرای سیم کشی آیفون تصویری را درخواست دهیم؟

شما می‌توانید برای درخواست خدمات طراحی و اجرای سیم کشی آیفون، در سایت سودا ثبت نام کنید و سپس از پنل کاربری خود درخواست خود را در قالب تیکت، به ما اعلام نمایید. البته قبل از هر چیز میتوانید از طریق چت آنلاین از کارشناسان مان مشاوره رایگان دریافت کنید. ما در کمترین زمان به مشکلات و  سوالاتتان رسیدگی خواهیم کرد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید