درآمد مهندس عمران در ایران و خارج از کشور

درآمد مهندس عمران در ایران و خارج از کشور

درآمد حقوق مهندس عمران چقدر است؟

از رایج ترین سوالات در مورد رشته عمران، این است که حقوق مهندس عمران در سال ۱۴۰۱  چقدر است؟  درآمد مهندسی عمران در آمریکا، آلمان، کانادا، استرالیا و دیگر کشورها نسبت به کشور ایران چقدر تفاوت دارد؟ درآمد نظام مهندسی عمران چقدر است؟ ما اینجا هستیم تا در مورد میزان درآمد از این رشته پولساز با شما صحبت کنیم. اگر قصد دارید در رشته عمران تحصیل کنید یا فارغ التحصیل این رشته هستید ادامه مطلب را از دست ندهید. شما تا به الان انتخاب خیلی خوبی داشته اید، پس برای پولدار شدن و اطلاع از درآمد مهندس عمران همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی تاسیسات مکانیکی

میزان حقوق مهندس عمران در ایران چقدر است؟

دانشجویان رشته ی مهندسی عمران بعد از فارغ التحصیلی میتوانند در چند حوزه مشغول به فعالیت شوند.  از جمله پرسودترین شاخه های عمران میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیران پروژه های مهندسی
  • مهندس ارشد عمران
  • تکنسین مهندسی عمران
  • نقشه بردار زمین
  • بازرسان مهندسی و ماموران تنظیم مقررات
  • مهندس نقشه کشی

زمینه های فعالیت برای هر دسته نیز بسیار گسترده است. به طور کلی یک مهندس عمران میتواند مشاور یا اجرای پروژه های ساختمان سازی، حمل و نقل، ساخت سازه، ژئوتکنیک، ساختاری، مهندسی دریایی، مهندسی شهری، مهندسی هیدرولیک و… را در دست بگیرند و به درآمد بالایی برسد. حداقل درآمد مهندس عمران در ایران در سال ۱۴۰۱، ۱۰ میلیون تومان است. که این مبلغ بسته به شرایطی بالاتر میرود.

درآمد مهندس عمران در دنیا

 

عوامل تاثیرگذار بر روی درآمد مهندس عمران

 میزان حقوق مهندس عمران دقیقا به حوزه کاری اش بستگی دارد. به طور مثال حقوق یک پیمانکار برای پروژه های دریایی نسبت به پیمانکاری که در حوزه ساختمان سازی فعالیت دارد متفاوت است.

 درآمد مهندس عمران، بسته به اینکه در شرکت های خصوصی کار میکند یا در سازمان های دولتی، متغیر است. حقوق مهندسین عمران در ادارات دولتی، طبق مصوبه ها  و ورزات کار مشخص میشود. در حال حاضر مهندسین زیادی در شهرهای بندی، عسلویه، کنگان، بوشهر و… مشغول انجام فعالیت های ساختاری، پروژه های دریایی و پروژه‌های عمرانی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی هستند که حداقل حقوقشان ۱۵ میلیون تومان است. البته این مبلغ بسته به تجربه، تعداد روز کار، جنسیت و میزان تحصیلات و مهارت متغیر است. جالب است بدانید که مهندسان عمران مرد در ایران به طور متوسط 11 درصد بیشتر از همکاران زن خود درآمد دارند.

برای اطلاع از شرایط استخدام مهندس عمران  و  شرایط ایران از نظر مهندسی میتوانید به پست مرتبط رجوع کنید.

درآمد مهندس عمران در آلمان چقدر است؟

یکی از کشورهایی که سالانه مهندسین عمران زیادی را جذب میکند، کشور آلمان است. این کشور، بهشت مهندسین است.   متوسط حقوق و درآمد مهندس عمران در آلمان، بیش از ۴۱ هزار یورو به طور سالانه است. که با نرخ یورو 29 هزار تومان (در زمان نوشتن این مقاله اردیبهشت ۱۴۰۱) بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در ماه خواهد بود. لازم به ذکر است که اکثر این مبلغ برای مهندسینی که بیش از ۲۰ سال سابقه دارند، به ۶۸ هزار یورو تغییر خواهد کرد.

 درآمد مهندس عمران در آمریکا چقدر است؟

درآمد مهندس عمران در آمریکا در شروع کار حدودا 56000 دلار، به صورت سالانه 87000 دلار است. بسته به مهارت و تجربه کاری، این مبلغ به 128000 دلار تغییر میکند.  درآمد مهندس عمران در کانادا، درآمد مهندس عمران در نروژ و سایر کشورها ماهانه بیش از ۸۰ میلیون تومان است. البته در ایران هم فرصت های طلایی زیادی وجود دارد.

درآمد مهندس عمران در دنیا

کسب درآمد از مهندسی عمران با سودا

اگر تحصیل در رشته عمران را به پایان رسانده‌اید و فارغ التحصیل شده اید و یا به تازگی دانشجو شده اید، در هر حالت، برای کسب مهارت و تضمین آینده شغلی خود میتوانید در دوره های پروژه محور مجموعه سودا شرکت کنید.  با شرکت در دوره های آموزشی آینده شغلی را خیلی زود رقم بزنید.

حقوق و درآمد مهندس عمران در ایران و خارج از کشور بیشتر از تمامی عواملی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، به میزان تلاش و مهارت شما بستگی دارد. پس برنامه ای برای کسب مهارت تنظیم کنید و به سراغ دانش های نوین و یادگیری بروید. اگر به امید مدارک تحصیلی بنشینید، هیچ اتفاقی نمی افتد. در حال حاضر دوره های متعددی در حوزه عمران از جمله، متره و براورد، اتوکد، اکسل، ضورت وضعیت نویسی، دوره های تاسیسات برق و مکانیکی ساختمان و… برگزار میشود. با گذراندن آن ها قطعا میتوانید از فرصت های شغلی عمران استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط، مفید و بسیار خواندنی:

 

4/5 - (4 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید