اطلاع از آخرین اخبار نظام مهندسی در سودا مگ
۰

خدمات طراحی و اجرای سیستم دوربین مدار بسته و انتقال تصویر

امروزه بحث امنیت برای هر ساختمانی بسیار داغ و مهم است. در واقع با داشتن سیستمی تحت عنوان سیستم دوربین مدار بسته خیالمان بابت به حداکثر رسیدن امنیت جانی و مالی تا حدی راحت میشود. این مسئله برای هر نوع ساختمان و محیطی صدق میکند. از ساختمان های مسکونی و آپارتمانی گرفته تا ساختمان های اداری، صنعتی، تجاری و… همگی به داشتن سیستم دوربین مدار بسته نیاز دارند. اما از آنجایی که طراحی و اجرای سیستم دوربین مدار بسته و انتقال تصویر کار هر کسی نیست و نیاز به مهارت و دانش دارد؛ لذا لازم است که این خدمات، از سوی تیمی حرفه ای دریافت شود.

اکنون برای دریافت خدمات طراحی و اجرای سیستم دوربین مدار بسته و انتقال تصویر میتوانید روی دانش و مهارت تیم مهندسی سودا حساب کنید. ما سال هاست که در هر شاخه از تاسیسات ساختمان از جمله: طراحی و راه اندازی دوربین مدار بسته برای هر نوع ساختمانی سابقه و تجربه داریم و خرسندیم که تا به اکنون توانسته ایم نیاز بسیاری از ساختمان های کوچک و بزرگ را رفع کنیم.

مراحل طراحی و اجرای سیستم دوربین مدار بسته و انتقال تصویر

ارائه خدمات طراحی و اجرای سیستم دوربین مدار بسته و انتقال تصویر از سوی مجموعه سودا به ۳ مرحله زیر خلاصه میشود:

  1. بازدید حضوری از ساختمان و محیط مورد نظر
  2. نقشه کشی و طراحی مهندسی سیستم دوربین مدار بسته
  3. اجرای سیستم دوربین مدار بسته طبق نقشه

مرکز تاسیسات ساختمانی سودا، در اولین گام خود، افراد متخصص را به محل پروژه اعزام کرده و با استفاده از تجهیزات، محیط را بازدید و  زیر ذره بین خود قرار میبرد. در این مرحله یک گزارش از محیط مورد نظر ایجاد شده و اطلاعات لازم برای نقشه کشی جمع آوری میشود.

در گام بعد، تیم مهندسی سودا، با کمک یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای محاسباتی و ترسیمی یعنی نرم افزار اتوکد، نقشه پروژه را ترسیم کرده و  جزئی ترین پلان ها را درج و جانمایی میکند. لازم است اشاره کنیم که متخصصین سودا،  حداکثر دید در محیط مورد را با مکان یابی دوربین ها با کمترین تعداد دوربین، فراهم میکند. با دید مهندسی که افراد تیم دارند، میزان کابل کشی و داکت کشی به حداقل ممکن میرسد و به تبع از هزینه های اضافی جلوگیری میشود. در صورتی که بسیاری از شرکت های تاسیساتی دیگر به بودجه کارفرمایان توجهی ندارد و هزینه های هنگفتی را بر روی دست انان میگذارند.  

مجموعه تاسیسات ساختمانی سودا با مشاوره و همفکری شما کارفرمایان و مشتریان عزیز عملیات بستر سازی، داکت کشی، کابل کشی را به انجام رسانده و بنا به نیازتان دوربین های آنالوگ یا دوربین های تحت شبکه (IP) را نصب می نماید و امنیت را برای شما به ارمغان می آورد.

توصیه می‌کنیم اگر هنوز سیستم نظارت تصویری خود را راه‌اندازی نکرده‌اید، ابتدا با متخصصان این حوزه مشورت کنید،  تا آنان با در نظر گرفتن همه فناوری‌ها و گزینه‌های موجود به شما کمک کنند که شبکه دوربین مداربسته خود را مطابق با الزامات پروژه مورد نظرتان طراحی ‌کنید.

 

 

لیست خدمات سودا برای طراحی و پیاده سازی دوربین های مدار بسته

  • مشاوره طراحی و انتخاب بهترین سیستم های حفاظتی، مداربسته و هوشمند
  • طراحی، نصب و راه اندازی دوربین های تحت شبکه
  • طراحی و پیاده سازی انواع دوربین های مداربسته
  • راه اندازی انواع سیستم انتقال تصویر از طریق خط تلفن، شبکه و اینترنت
  • طراحی انواع سیستم های تصویر برداری و دوربین های آنالوگ و دیجیتال و IP اعم از:  ثابت، هوشمند، چرخشی، زوم دار، دید در شب و …
  • طراحی انواع سیستم های دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهری (دوربین های دام DOME، دوربین های صنعتی، دوربین های مینیاتوری، دوربین های مادون قرمز IR، دوربین های اسپید دام (دوربین های چرخشی PTZ))
  • عیب یابی ، بهینه سازی و پشتیبانی از سیستم

به طور کلی مجموعه سودا، با تکیه بر دانش تیم مهندسی خود، انواع توپولوژی ها با استاندارد جهانی را طراحی کرده و با ارائه پیشنهاد طرح های حفاظتی، امنیتی و نظارتی، مطلوب ترین سیستم های دوربین های مدار بسته را راه اندازی میکند.

 

انواع کلی روش انتقال تصویر در دوربین مداربسته

1- انتقال تصویر با سیم: تیم سودا برای راه اندازی سیستم‌های مداربسته سیمی، از کابل جهت اتصال دوربین به سایر اجزای دوربین مداربسته استفاده میکند. کابل کواکسیال، کابل شبکه (UTP) و کابل فیبر نوری از جمله کابل های مورد استفاده در راه اندازی دوربین مدار بسته است.

2- انتقال تصویر بی سیم:  برای راه اندازی سیستم دوربین مدار بسته به روش بی سیم، از طریق وای فای، لیزر، مادون قرمز، فرکانس رادیویی و ماکروویو استفاده میشود.

3- انتقال تصویر با شبکه IP استاتیک: جدیدترین روش برای انتقال تصویر، استفاده از سیستم شبکه IP  است. این روش  به دلیل کارایی بالا، امنیت و هزینه مقرون به صرفه، هوشمندانه ترین روش انتخاب شده است.  برای اجرای این روش، باید از هر کجا که اینترنت تهیه شده، اقدام به خرید آدرس آی پی ثابت یا همان آی پی استاتیک شود.  

4- انتقال تصویر به روش P2P: سیستم P2P یا همان Peer to Peer یکی از شاخه های سیستم ابری است که در کشورمان به سیستم Cloud رایج شده است. با این سیستم دیگر به هیچ تنظیمات و عملیات خاصی برای انتقال تصویر نیازی نیست.

5- انتقال اینترنتی تصاویر بر روی بستر اینترنت سیم کارتی ۳G و ۴G

به طور کلی برای انتقال تصویر دوربین مدار بسته از سه روش، انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل، کامپیوتر و بدون اینترنت استفاده میشود. که با توجه به رشد روز افزون استفاده از گوشی های همراه، انتقال تصویر بر روی موبایل، بهترین و هوشمندانه ترین روش است. نرم افزار انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

برای انتقال تصویر دوربین های مدار بسته بر روی موبایل می توان از نرم افزارهای گوناگون از جمله موارد زیر استفاده کرد.  

  • نرم افزار XMeye
  • نرم افزار آلباترون
  • نرم افزار IP Pro
  • نرم افزار gDMSS Lite
  • نرم افزار TMeye

 

کاربردهای دوربین مداربسته

کاربرد دوربین مدار بسته فقط به ساختمان های مسکونی و اداری محدود نمیشود. این سیستم در امور پلیسی ، نظامی، فضایی، تصویر برداری نامحسوس، صنعتی، کنترل ترافیک، ارتباطات ویدیویی و … به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. به طور کلی وجود دوربین های مدار بسته در ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی، پزشکی و… یک نیاز گریز ناپذیر است.  بسیاری از افراد، به علت اینکه کیلومترها از محیط خانه یا محل کار خود دور هستند، ناچارند امر نظارت و کنترل بر روی محیط و ساختمان  را از طریق دوربین های مدار بسته انجام دهند. به لطف این فناوری نوین، در هر زمان و مکان به واسطه اینترنت و موبایل یا کامپیوتر، شرایط نظارت و کنترل برای صاحب محل مهیا میشود.

هوشمند سازی

خدمات هوشمندسازی ساختمان

تاسیسات برقی​

طراحی تاسیسات برقی ساختمان های متراژ پائین​

آیفون تصویری

طراحی و اجرای سیم کشی آیفون تصویری

اعلام حریق

طراحی و اجرای سیستم اعلام حریق

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟