🥳 تخفیف ویژه ٧٠ درصدی ویژه سال ١٤٠٣ 🤩
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
۰

یکی از خدمات تخصصی مجموعه سودا، برآورد قیمت تاسیسات برقی ساختمان است. این خدمات که توسط کارشناسان متره و برآورد ارائه میشود؛ در عقد قرارداد بین پیمانکاران و کارفرمایان و در جلوگیری از ضرر و زیان آنها  نقش بسیار مهمی دارد. اکنون اگر شما برای متره و برآورد تاسیسات برقی ساختمان دنبال مهندسین و کارشناسان با تجربه میگردید و میخواهید به طور دقیق و شفاف از قیمت برق کشی ساختمان مطلع شوید؛ پس روی مرجع تاسیسات ساختمانی سودا حساب کنید.

خدمات برآورد قیمت تاسیسات برقی ساختمان

برآورد قیمت تاسیسات برق ساختمان را به دست کارشناسان متره بسپارید

متره و برآورد تاسیسات برقی ساختمان از جمله کارهای حساس و پر چالش است. این بخش  جزئیات ریز فراوانی دارد و نباید حتی یک مورد از آن از زیر دست کارشناسان رد شود.    در واقع یک مترور در انجام فرایند برآورد قیمت تاسیسات ساختمان باید دقت زیادی به خرج دهد. 

آنالیز بها و تعیین هزینه قیمت تاسیسات بر ساختمان آنقدر حساس است که پیمانکار و کارفرما مجاب میشوند که به سراغ یک مترور بروند و صفر تا صد کار را به کارشناسان متره و برآورد بسپارند. بی شک راه‌حل‌ ساده برای برآورد هزینه پروژه و آنالیز بها قیمت، رجوع به متخصصانی است که علاوه بر آگاهی کامل از آیین نامه ها و استاندارد های ملی، از تعرفه هایی که اتحادیه ها مشخص کرده اند؛ مطلع هستند.  

 

اگر برآورد قیمت تاسیسات برق ساختمان به درستی انجام نشود چه میشود؟

احتمال خطر و ریسک در تمامی پروژه های ساخت و ساز وجود دارد؛ لذا با برآورد دقیق و هوشمندانه قیمت و هزینه اجرایی پروژه می توان میزان خطر را کاهش داد.  

توجه داشته باشید که اگر برآورد قیمت تاسیسات برق ساختمان به درستی انجام نشود؛ بی شک خسارت و ضررهای زیادی به بار مینشیند و کارفرما از روند اجرای پروژه ناراضی میشود. البته برای حضور در مناقصات پیمانکاری، بی شک به برآورد قیمت نیاز است. لذا اگر پیمانکار در جلسه مناقصه، قیمت درست و مناسبی ندهد؛ قطعا پیشنهاد او رد شده و پیمانکار دیگری در مناقصه برنده میشود.

لذا برای جلوگیری از این اتفاقات ناخوشایند؛ می بایست برآورد قیمت تاسیسات برق ساختمان را جدی گرفت و برای پیشنهاد قیمت و یا تعیین دقیق هزینه اجرای پروژه، به یک کارشناس مترور رجوع کرد.  

 

متره و برآورد تاسیسات برق ساختمان شامل چه بخش هایی میشود؟

قیمت تاسیسات برقی و الکتریکی ساختمان به بخش های متعددی از جمله موارد زیر تقسیم بندی میشود:

  • قیمت سیم کشی پریز و سیستم  برق رسانی
  • قیمت سیستم برق رسانی اضطراری
  • قیمت سیستم های ارتباطی
  • قیمت سیستم های اعلام حریق
  • قیمت سیستم ارتینگ ساختمان
  • قیمت سیستم روشنایی ساختمان
  • قیمت سیستم هوشمند سازی

 

قیمت سیم کشی پریز و سیستم  برق رسانی

انجام متره و برآورد سیستم سیم کشی پریز و برق رسانی اولین کاری است که یک مترور  در متره و برآورد تاسیسات برق ساختمان باید به آن بپردازد. برای تعیین هزینه این بخش از تاسیسات برقی، کارشناس باید متراژ تمامی سیم ها و کابل های برق رسانی را محاسبه کند. لازم به ذکر است که یک مترور، باید با انواع جنس سیم ها و کابل ها و همچنین ضریب عامل هر یک از آنها آشنایی کامل داشته باشد.

جهت برآورد نهایی سیم کشی پریز و برق رسانی باید هزینه تجهیزات، مواد و مصالح به هزینه حمل و نقل و دستمزد تکنسین ها، استادکاران، سیم کش و کارگران اضافه شود.

قیمت سیستم برق‌رسانی اضطراری

سیستم برق‌رسانی اضطراری همانطور که از اسمش مشخص است، در مواقع ضروری که برق قطع میشود؛ برق وسایل حیاتی و حساس را توسط ژنراتور تامین میکند.  این سیستم بیشتر در ادارات، شرکت ها و کارگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واحدهای مسکونی کاربرد چندانی ندارد. این سیستم برق‌رسانی سیستم اضطراری به سیم کشی مجزا نیازی ندارد و تنها توسط یک دستگاه برق رسانی عمل میکند.  سیستم ژنراتور، در ظرفیت، اندازه و مدل های گوناگونی طراحی و تولید شده است که برای راه اندازی آن فقط به یک برقکار نیاز است. البته به هزینه خرید دستگاه ژنراتور، هزینه حمل و نقل دستگاه و هزینه دستمزد برقکار اضافه میشود.  

قیمت سیم کشی سیستم های ارتباطی

سیستم‌های ارتباطی شامل: تلفن، اینترنت، فکس و آنتن میشود. این سیستم ها عضو جدانشدنی ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری و … است. سیستم ارتباطی نیاز به سیم کشی‌های مجزا از سیستم برق‌رسانی دارند. لذا برای برآورد قیمت راه اندازی سیستم های ارتباطی باید طول سیم و کابل ها را محاسبه کرد و هزینه خرید آن ها همراه با هزینه خرید تجهیزات ارتباطی، برآورد شود.  تجهیزاتی که برای راه اندازی سیستم ارتباطی باید تهیه شود، شامل سوکت، پورت، پریز و … است که هر یک دارای ضریب عامل مجزا هستند. جهت برآورد نهایی هزینه این بخش از تاسیسات ساختمان باید هزینه تجهیزات را با هزینه دستمزد تکنسین شبکه، مهندس برق و کارگران  و هزینه حمل و نقل جمع کرد.

قیمت سیستم اعلام حریق

یکی از مهم ترین بخش های تاسیسات برقی یک ساختمان، سیستم اطفا حریق است. سیم کشی این سیستم از سیم کشی برق اصلی ساختمان مجزا است. بنابراین به منظور انجام متره و برآورد هزینه سیستم اعلام حریق باید متراژ سیم و کابل ها را محاسبه کرد. هزینه هر متر از سیم به جنس و نوع روکش بستگی دارد. البته این تجهیزات دارای یک ضریب عامل است که در زمان برآورد قیمت سیم کشی برق ساختمان باید به آن توجه کرد.

 برای محاسبه هزینه سیستم اعلام حریق باید هزینه  سیم کشی، هزینه دتکتورها و هزینه سیستم های اعلام حریق را به هزینه دستمزد سیم کش، تکنسین و کارگران و هزینه حمل و نقل اضافه کرد.  

قیمت سیستم ارتینگ ساختمان

منظور از سیستم‌های ارتینگ سیستم های صاعقه گیر و اتصال به زمین است که بیشتر برای برج ها و ساختمان های چند طبقه به به کار گرفته میشود. این سیستم‌ها همانند سیستم برق اضطراری، اعلام حریق و سیستم های ارتباطی سیم کشی جداگانه ای دارند. برای راه راه اندازی سیستم ارتینگ به تجهیزات و وسایل متعددی نیاز است که باید هزینه تمامی آن ها را همراه با ضریب عامل محاسبه کرد و سپس به هزینه دستمزد استادکاران و نیروهای انسانی دیگر و هزینه حمل و نقل جمع کرد.

 قیمت سیستم روشنایی ساختمان

سیستم روشنایی یکی از مهم ترین بخش های تاسیساتی یک ساختمان است که برای برآورد آن باید هزینه سیم، کابل، کلید، چراغ‌های داخلی و خارجی ساختمان با هزینه دستمزد برقکاران، هزینه حمل و نقل و هزینه تهیه دستگاه های مورد نیاز جمع کرد.

 

قیمت سیستم هوشمند سازی

برای برآورد قیمت راه اندازی سیستم هوشمند سازی یک خانه هوشمند، باید به سناریویی که ایجاد میشود توجه کرد. نوع تجهیزاتی که برای سناریو به کار برده شده، طبیعتاً در هزینۀ راه اندازی هوشمند سازی ساختمان تاثیر می گذارد. علاوه بر این قیمت این پروژه ها به  نوع سیم کشی هم بستگی دارد. به طور مثال هزینه های سیستم هوشمند با سیم، سیمی و ترکیبی با هم متفاوت است.

برای برآورد قیمت نهایی این سیستم باید هزینه تجهیزات را به هزینه حمل و نقل و هزینه تهیه دستگاه های مورد نیاز جمع کرد.

 

برآورد قیمت تاسیسات ساختمان را به ما بسپارید

برآورد دقیق قیمت تاسیسات ساختمان به تخصص مهندسین مشاور، تجربه کاری گروه متره و برآورد،  میزان اطلاعات موجود، الزامات قانونی، اطلاعات و دانش جهت ترسیم و طراحی نقشه های تاسیساتی، وضعیت پروژه و پیچیدگی آن و همچنین به شرایط بازار کار داخلی و جهانی بستگی دارد.  لذا برای برآورد قیمت هزینه اجرای پروژه، باید از یک تیم خبره کمک گرفته شود.

تیم سودا، به پشتوانه تجربه و دانش بالایی که در حوزه طراحی و محاسبات تاسیسات ساختمان دارد؛ میتواند خدمات برآورد قیمت تاسیسات ساختمان، پیشنهاد قیمت جهت شرکت مناقصه پیمانکاری، صورت وضعیت تاسیسات برقی و مکانیکی، متره و برآورد تاسیسات مکانیکی ساختمان و… را طبق نرخ اتحادیه برق کشی ساختمان و تاسیسات مکانیکی ساختمان به شما پیمانکاران عزیز ارائه نماید.

صورت وضعیت​

صورت وضعیت نویسی تاسیسات مکانیکی​

صورت وضعیت

صورت وضعیت تاسیسات برقی ​

پیشنهاد قیمت

پیشنهاد قیمت شرکت در مناقصات

اکسل

تنظیم اکسل دفتر فنی تاسیسات

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟