آموزش نرم افزار اتوکد (آموزش نرم افزار اتوکد رایگان مقدماتی تا حرفه ای)

آموزش نرم افزار اتوکد  (آموزش نرم افزار اتوکد رایگان مقدماتی تا حرفه ای)

در دنیای امروز، دانش اتوکد (AutoCAD) یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای افرادی است که به دنبال یادگیری و تسلط بر فنون طراحی و مدل‌سازی هستند. از مهندسان گرفته تا معماران و هنرمندان، نرم افزار اتوکد به عنوان ابزاری حیاتی در دسته‌بندی‌های مختلف صنعتی و هنری شناخته می‌شود. در این پست آموزشی، ما قصد داریم شما را با دنیای جذاب کار با نرم افزار اتوکد آشنا کنیم. از مفاهیم ابتدایی تا تکنیک‌های پیشرفته، از طراحی ساده تا پروژه‌های پیچیده، ما شما را در این سفر آموزش خواهیم داد. پس آماده باشید.

لیست عناوین مطرح شده در این پست پنهان

 

سفری به آموزش نرم افزار اتوکد خواهیم داشت

در این سفر، شما با دانشی عمیق و تکنیک‌های مدرن نرم افزار اتوکد (AutoCAD) آشنا می‌شوید که به شما این امکان را می‌دهد تا ایده‌های خلاقانه‌ خود را به واقعیت تبدیل کنید. با همراهی ما، دنیای جذاب اتوکد را کشف خواهید کرد و به یک متخصص در زمینه طراحی و مهندسی خواهید تبدیل شد. این پست جامع ترین پست آموزش نرم افزار اتوکد است. چندین فایل آموزش اتوکد تا ویدیوهای آموزشی و کتاب در این پست معرفی شده است.

آموزش صفر تا صد اتوکد 2022 . 2023 در این پست ارائه شده است. کافیست دو چشم دیگر را قرض بگیرید و روی مباحث گفته شده تمرکز کنید. در ضم به راحتی میتوانید  دوره آموزش اتوکد در منزل به طور آفلاین از طریق سودا بگذرانید و وارد دنیای کسب و کار شوید. چندین ویدیو برای آموزش اتوکد مکانیکال و الکتریکال در سودا معرفی شده است. در صورتی که به دنبال آموزش اتوکد به زبان ساده هستید اینجا جای شماست.

 پیش به سوی آموزش اتوکد به زبان ساده 2023

پیش نیاز یادگیری نرم افزار اتوکد چیزی جز دقت و تمرکز بالا و مباحث ساده مکانیکال و الکتریکال؛ عمران و… نیست. یعنی اگر دانش ابتدای در حوزه کاری خود برای طراحی؛ نقشه کشی و محاسبات دارید میتوانید به راحتی با نرم افزار اتوکد کار کنید.

 

آموزش نرم افزار اتوکد


دوره های آموزش نرم افزار اتوکد به چه کسانی پیشنهاد میشود؟

آیا شما هم جزو افرادی هستید که به دنبال یادگیری اتوکد (AutoCAD) هستید؟

یادگیری اتوکد برای تمامی مهندسین الخصوص حوزه ساختمان سازی و طراحان تاسیسات مکانیک ساختمان امری ضروری می‌باشد.

مبحث اتوکد شاید برای مهندسین عمرانی یا معماری موضوع جدیدی نباشد ، زیرا از دوره دانشجویی با این نرم افزار آشنا شده اند و تازه کار ترین مهندس عمران یا معماری بالغ بر 4 سال می‌باشد که به طور مداوم درحال کارکردن با این نرم افزار می‌باشد.اما در مورد مهندسین برق و مکانیک تاسیسات ساختمان این قضیه کاملا بر عکس می‌باشد.

مهندسین برق و مکانیک آشنایی چندانی با این نرم افزار ندارند و وقتی برای استخدام در شرکت های مختلف ساختمانی فرم پر می‌کنند و در مصاحبه های شغلی شرکت می‌کنند تازه به این نتیجه خواهند رسید که اتوکد نرم افزاری با قابلیت های گستره در طراحی می‌باشد که مختص قشر خاصی از مهندسین (عمران و معماری) نمی‌باشد و تمامی مهندسین باید به آن مسلط باشند.

یادگیری اتوکد برای مهندسین تاسیسات برق و مکانیکی که قصد دارند وارد رشته ساختمان سازی شوند جز سخت ترین کارهاست،به این دلیل که اکثر آموزش هایی که در گوگل،آپارات و اینستا وجود دارد مخصوص مهندس های عمران و معماری می‌باشد و گره ایی از کار مهندسین برق و مکانیک باز نخواهد کرد.

شاید دستورات در اتوکد برای همه مهندسین یکی باشد اما قطعا نحوه فعالیت در اتوکد برای مهندسین برق و مکانیک خیلی متفاوت تر از فعالیت مهندسین عمران و معماری در آن است.

به دلیل عدم وجود ویدئوهای مناسب و اصولی در اینستا و گوگل که بتواند نیاز دانشجویان و مهندسین برق و مکانیک را در زمینه فعالیت با نرم افزار اتوکد برطرف سازد تصمیم بر آن گرفتیم تا مجموعه ویدئوهایی تحت عنوان ترسیم ازبیلت و شاپ که جزء مهمترین موارد کار با اتوکد برای مهندسین برق و مکانیک می‌باشد تهیه کنیم. داشتن مهارت کار با نرم افزار اتوکد از مهم ترین مهارت های مهندس برق است.

دانلود رایگان تمامی نقشه های اتوکد ساختمان

آرشیو کامل نقشه اتوکد تاسیسات برق

آرشیو کامل نقشه اتوکد تاسیسات مکانیک  

آرشیو کامل نقشه اتوکد استخر   

آرشیو کامل نقشه اتوکد تاسیسات برق

آرشیو کامل نقشه اتوکد تاسیسات برق

آرشیو کامل نقشه اتوکد تابلو برق  

آرشیو کامل نقشه اتوکد سیستم تهویه مطبوع 

 

دوره آموزشی ترسیم ازبیلت و شاپ دوره ای مکمل نرم افزار اتوکد

 با در اختیار قرار دادن این مجموعه آموزشی ازبیلت و شاپ کمک شایان و قابل توجهی به مهندسین برق،مکانیک و صد البته عمران و معماری شده است.  لازم است تاکید کنیم که مجموعه ویدئوهای ترسیم نقشه های ازبیلت و شاپ تاسیسات برقی و مکانیکی ساختمان ، تهیه شده توسط یکی از باسابقه ترین مهندسان ایران (مهندس اکبر نجفی مطیعی) در زمینه فعالیت با اتوکد  می‌باشد.

بهترین منبع آموزشی در زمینه اتوکد دفتر فنی تاسیسات برقی و مکانیکی ساختمان،  که با بیانی روان و انجام پروژه های مختلف در محیط نرم افزاری اتوکد سعی دارد بحث فعالیت در نرم افزار اتوکد را برای مهندسین برق و مکانیک بخوبی روشن سازد.

لازم  است به این نکته اشاره شود  پکیج آموزشی فوق مناسب ترین پکیج برای مهندسین عمران و معماری جهت اطلاع از اصول نقشه کشی برق و مکانیک ساختمان نیز می‌باشد.

توضیحات تکمیلی در مورد یادگیری نرم افزار اتوکد

در این قسمت قصد داریم به توضیح این موضوع بپردازیم که چگونه فراگیری اصولی اتوکد برای بعضی از  مهندسین می‌تواند منبع درآمد و اعتبار باشد.

اتوکد جزء یکی از پایه ایی ترین نرم افزارهای صنعت ساختمان سازی می‌باشد ، اگر بخواهیم مثال خیلی ملموسی در این زمینه برای شما بزنیم که اهمیت یادگیری اتوکد را درک کنید می‌توانیم به یادگیری جدول ضرب در دوره سوم ابتدایی اشاره کنیم شاید به جرات بتوان گفت یکی از پایه ایی ترین مفاهیم در کل دوران تحصیل ما یادگیری جدول ضرب بود ، یادگیری اتوکد یکی از ضروری ترین فعالیت هایی می‌باشد که یک مهندس قبل از ورود به صنعت ساختمان سازی باید فرا بگیرد.

بهترین منبع آموزش نرم افزار اتوکد

سوالی که بسیاری از مهندسین جوان و تازه کار با آن مواجه هستند این موضوع می‌باشد.

  • که چگونه و از چه منابعی می‌توان بهترین آموزش اتوکد را تهیه نمود؟
  • آیا باید فیلم های آموزشی تهیه نمود؟
  • کتاب خاصی خرید یا اینکه به آموزشگاه خاصی رفت؟

در جواب به همه این دوستان باید به این نکته اشاره داشته باشیم در حال حاضر که ما در حال تهیه این مقاله هستیم ویدئو و مقالات بسیاری در گوگل و رسانه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام موجود هستند که به طور دقیق و موشکافه در حال تجزیه و تحلیل کاربرد های این نرم افزار به ظاهر ساده هستند و با یک سرچ ساده در یکی از این دو پلتفرم با سیل کثیری از این اطلاعات (چه ویدئویی و چه متنی) مواجه خواهید شد.

اما چند سوالی اساسی وجود دارد که شاید پاسخ دادن به این سوال ها خالی از لطف نباشد:

1-آیا بواقع تمامی دستوراتی که در اینستا و وبسایت ها وجود دارند کارایی لازم در صنعت ساختمان سازی را دارند؟

2-ما از کجا بدانیم که کدام دستور در چه جایی کاربرد دارد؟

3-آیا می‌توان تمامی دستوراتی که در تمامی این شبکه های اجتماعی و وبسایت ها ارائه می‌شود را بخاطر سپرد و در مواقع لزوم از آن ها استفاده نمود؟

مسلما جواب خیر خواهد بود؟ چرا؟ به دلایل مختلفی اکثر مهندسین صاحب سبک و با سابقه صنعت ساختمان سازی یادگیری این نوع از اتوکد را توصیه نمی‌کنند.

 

چرا نباید اتوکد را در شبکه های اجتماعی یاد گرفت؟

1-برای یادگیری تمرکز لازمه کار می‌باشد و همچنین مطالب باید سلسله وار و به طور منظم داخل ذهن شما قرار داده شود ، حال شما فرض کنید در اینستاگرام در حال مرور پست ها می‌باشید یک پست در مورد نحوه ترسیم خط در اتوکد می‌باشد و پست بعدی در مورد نحوه پرینت گرفتن در اتوکد یا تنظیمات مربوط به scale و پست بعدی گل طارمی به چلسی!! این نوع یادگیری پراکنده موضوعات و صد البته نامربوط باعث آشفتگی ذهن خواهد شد و نتیجه ایی جز فراموشی موضوعات و دلزدگی مهندس تازه کار نخواهد داشت.

یادگیری از طریق اینستا ممنوع

2-با احترام به برخی از مدرسین با تجربه این صنعت که ما هم از پست های این اساتید در جهت رفع نواقص خود استفاده می‌کنیم بارها دیده شده برخی از نفرات کم تجربه در بحث دفتر فنی و ساختمان سازی ، نسبت به منتشر نمودن پست های جذاب و صد البته کم کاربرد و بی‌کاربرد آموزش اتوکد در اینستا یا وبلاگ هایشان اقدام می‌کنند ، که این امر پیامدی جز جذب فالوور برای شخص منتشر کننده نداشته و مخاطب با تماشای ویدئو به ظاهر کاربردی دانش خاصی به دانش قبلی خود اضافه نخواهد کرد.

3-مهندسین صاحب سبک این نوع از یادگیری را مردود اعلام می‌کنند زیرا یادگیری اتوکد از نظر ساعت آموزش هیچگاه به بیشتر از 10 ساعت نخواهد رسید و شخص تنها با ده ساعت آموزش اصولی خواهد توانست به کلیه دستورات،ترفندها و الزامات مورد نظر در اتوکد از قبیل لایه بندی،مقیاس بندی ، پرینت اصولی ، نحوه ترسیم نقشه های ساختمانی ، ترسیم ازبیلت و شاپ مسلط شود و لازم نیست ساعت ها در اینستا،گوگل،آپارات و یا یوتیوب به دنبال یادگیری این نرم افزار باشد.

یادگیری اصولی نرم افزار اتوکد زیر نظر مهندسین سودا 

شاید به خاطر سپردن این جمله کمک زیادی به شما در یادگیری نرم افزار اتوکد بکند

بروس لی – من از کسی نمی ترسم که 10,000 ضربه را یکبار تمرین کرده است، بلکه از کسی می ترسم که یک ضربه را 10,000 مرتبه تمرین کرده باشد.

یادگیری اصولی نرم افزار اتوکد مسلتزم آن است که شما یکسری اصول مهم و قواعد مربوط به آن را یاد بگیرید و دائم و به طور مکرر در طراحی های خود از آن استفاده نمائید.

شاید به جرات بتوان گفت مجموع دستوراتی که در اتوکد وجود دارند و با فراگیری همین دستورات می‌توان براحتی پیچیده ترین نقشه ها را در نرم افزار اتوکد پیاده سازی کرد از تعداد 50 دستور تجاوز نمی‌کند و مابقی دستورات مشتقات و زیر شاخه های همین دستورات می‌باشند و اکثر طراحان و مهندسین درجه یک با فراگیری همین تعداد دستور و به کار بردن این دستورات در طراحی های خود به سرعت عمل شگفت انگیز و مثال زدنی در کار با نرم افزار اتوکد دست یافته اند.

دستورات در نرم افزار اتوکد

این 50 دستور شامل موارد ذیل می‌باشد:

50 دستور پرکاربرد در اتوکد

  • آموزش 50 دستور اساسی و پرکاربرد قسمت اول

درآمد زایی با یادگیری نرم افزار اتوکد

سوالی که همیشه در کلاس های حضوری پرسیده می‌شود این موضوع می‌باشد که آیا می‌توان فقط با یادگیری نرم افزار اتوکد در شرکتی مشغول به کار شد و فقط با مسلط بودن به این نرم افزار کسب درآمد نمود؟

جواب ما به این عزیزان معمولا خیر خواهد بود،ممکن است در برخی از کارگاه ها به شخصی احتیاج داشته باشند که فقط مسلط به نرم افزار اتوکد باشد و نداشتن اطلاعات دیگر نقطه منفی در رزومه حساب نشود اما در بسیاری از شرکت ها ساختمانی (بالغ بر 96 درصد) نرم افزار اتوکد یکی از پایه ایی ترین مواردی می‌باشد که شخص باید تسلط کامل به آن داشته باشد و پس از مشخص شدن تسلط مهندس به این نرم افزار مصاحبه و مراحل استخدام وارد فاز جدیدی خواهد شد و اگر مدیریت منابع انسانی یا شخص استخدام کننده متوجه این موضوع شود که شما تسلط کافی به این نرم افزار ندارید قطعا جزو گزینه های استخدامی نخواهید بود.

به عبارت دیگر یادگیری اتوکد شرط لازم برای ورود به صنعت ساختمان سازی و پیدا شغل می‌باشد اما شرط کافی خیر!

جمله ایی که همیشه در کلاس های حضوری بیان می‌شود این موضوع می‌باشد که مهم نیست شما چه سمتی در دفتر پیمانکار یا کارفرما دارید مهم این موضوع می‌باشد که عدم تسلط کافی به این نرم افزار باعث از دست رفتن موقعیت شغلی شما خواهد شد.

 

نقشه کشی ساختمان با اتوکد

یکی از مهمترین مطالبی که در بحث آموزش نرم افزار اتوکد وجود دارد این موضوع می‌باشد که شخص با تمامی دستورات اتوکد آشنا می‌باشد اما به هیچ وجه با اصول نقشه خوانی و نقشه کشی آشنایی ندارد.

به طور مثال در یکی از پروژه های خود ، نقشه یک واحد مسکونی را در اختیار مهندس تازه وارد که به تازگی استخدام شده بود قرار دادم و ترسیم مداربندی پریز های داخل یک واحد مسکونی را به این شخص سپردم بعد از چند ساعت به سراغ شخص رفتم و با کما تعجب مشاهده کردم با اینکه شخص به کل موارد داخل اتوکد مسلط است اما به دلیل عدم شاخت کافی از نقشه خوانی ساختمانی و یک پلان معماری از تجزیه و تحلیل بخش های مختلف این نقشه عاجز مانده است.

در همان لحظه بود که دریافتم بحث آموزش نرم افزار اتوکد با بخش نقشه خوانی و کاربرد های نرم افزار اتوکد در صنعت ساختمان سازی بسیار متفاوت و جدا از هم می‌باشند.

دوره ترسیم ازبیلت و شاپ تاسیسات مکانیکی

دوره ترسیم ازبیلت و شاپ تاسیسات برق

دوره ترسیم ازبیلت و شاپ ساختمانی

به همین دلیل می‌باشد که در اکثر آموزش های ما سعی شده بحث آموزش دستورات و ترسیم نقشه های از یکدیگر جدا شده و به طور بسیار موشکافانه به بررسی این دو موضوع بپردازیم.

نکات مفید در نقشه کشی ساختمان با نرم افزار اتوکد

1-هنگام کار با اتوکد همیشه سعی کنید با دو دست نسبت به ترسیم نقشه ها اقدام نمائید و همیشه برای بالا بردن سرعت عمل خود دستورات اتوکد را تایپ کنید و دستورات پرکاربرد اتوکد را در بخش تنظیمات فضای کاری تا حد امکان خلاصه سازی نمایید تا براحتی با فشردن فقط یک دکمه به دستور مورد نظر دسترسی داشته باشید.

2-دکمه space  و کلیک راست موس همان کار اینتر را انجام می‌دهد بنابراین حتما لازم نیست برای تایید دستورات از اینتر استفاده کنید.

3-لایه بندی نقشه ها جزء مهمترین مواردی می‌باشد که هم شما را حرفه ایی تر نشان میدهد هم اینکه به نقشه های شما نظم خاصی منتقل می‌کند.

4-سعی کنید برای بالا بردن سرعت نقشه کشی در اتوکد دستور Xref را یاد بگیرید که همزمان بتوانید چند نفر بطور همزمان و با دقت بالا روی نقشه مورد نظر فعالیت داشته باشید.

5-مقیاس نقشه یا همان scale  نقشه را فراموش نکنید زیرا اگر مقیاس بندی نقشه درست نباشد اشخاص در حین تهیه متره،برآورد،تهیه نقشه های ازبیلت و شاپ و صورت وضعیت نویسی به مشکلات جدی برخواهند خورد.

6-تمامی المان ها و تجهیزات باید به طور صحیح تبدیل به بلوک شوند.

7-استفاده مناسب از هاشور (توجه داشته باشید هاشور نامناسب باعث بالا رفتن حجم نقشه ها و کندی در سرعت سیستم خواهند شد.)

آموزش نرم افزار اتوکد

فایل ها و دوره های جذاب در خصوص یادگیری نرم افزار اتوکد- داشتن این فایل ها ضروری است

لیست های اتوکد بسیار کاربردی برای دفتر فنی کارگاه  

نقشه اتوکد تاسیسات مکانیکی ساختمان 4 طبقه چهار واحدی

آموزش vba در اتوکد

 

 

آموزش نرم افزار اتوکد صفر تا صد مخصوص مهندسین ساختمانی

به دلیل اهمیت موضوع یادگیری نرم افزار اتوکد و عدم وجود پکیج های مناسب و به دور از زیاده گویی که پیامدی جز دلزدگی دانشجو نداشته گروه مهندسی سودا با کمک یکی از مدرسین به نام و صاحب سبک این حوزه به نام مهندس اکبر نجفی مطیعی تصمیم به ساخت ویدئوهای آموزشی در زمینه اتوکد مناسب برای مهندسین ساختمانی گرفته است تا بتواند با توجه به ویژگی های منحصر به فرد و جذاب این بسته آموزشی کمک شایان و قابل توجهی به مهندسین تازه کار و باسابقه این رشته از صنعت نماید.

شاید بتوان به جرات این ادعا را مطرح نمود که پکیج آموزش اتوکد دفتر فنی یکی از با کیفیت ترین پکیج آموزشی می‌باشد که در این زمینه تولید شده است و دارای سرفصل های ذیل می‌باشد:

    • 50 دستور اساسی و پرکاربرد قسمت اول
    • 50 دستور اساسی و پرکاربرد قسمت دوم
    • 50 دستور اساسی و پرکاربرد قسمت سوم
    • 50 دستور اساسی و پرکاربرد قسمت چهارم
    • 50 دستور اساسی و پرکاربرد قسمت پنجم
    • 50 دستور اساسی و پرکاربرد قسمت ششم
    • آموزش ترسیم نقشه قسمت اول (طراحی نقشه معماری)
    • ترسیم نقشه های برق ساختمان
    • ترسیم نقشه های مکانیک ساختمان
    • نحوه ترسیم نقشه های شاپ تاسیسات برقی ساختمان
    • ترسیم ازبیلت مکانیک
    • ترسیم شاپ مکانیک
    • نحوه ترسیم نقشه های ازبیلت برق قسمت اول
    •  نحوه ترسیم نقشه های ازبیلت برق قسمت دوم

از خصوصیات دیگر این پکیج آموزش نرم افزار اتوکد پرهیز از زیادگویی و بال و برگ دادن بی اساس می‌باشد و در کمال دقت و ظرافت سعی شده تمامی مطالب مهم و اساسی در اتوکد بهمراه ذکر مثال و کاربرد آن توضیح داده شود تا شخص بتواند پس از تماشای این پکیج براحتی از تجارب 30 سال فعالیت مهندس اکبر نجفی مطیعی با خبر شود و از این تجارب برای ارتقا موقعیت شغلی در محل کار خود بهره ببرد.
و در انتها برای راحتی حال مهندسین و با توجه به شرایط سخت اقتصادی سعی شده این پکیج با حداقل قیمت و مناسب ترین مدل تدوین در اختیار شما عزیزان قرار داده شود تا بتوانید با تهیه این پکیج نسبت به ارتقا سطح دانش و امنیت شغلی خود اقدام نمایید.


 

آیا کار با نرم افزار اتوکد آسان است؟

در دنیای پیشرفته فناوری امروز، آموزش‌های مرتبط با نرم‌افزارهای طراحی و مهندسی به یکی از اساسی‌ترین نیازهای افراد مختلف تبدیل شده‌اند. یکی از نرم‌افزارهایی که در زمینه طراحی مهندسی و کاربردهای مختلف آن مورد توجه قرار گرفته است، اتوکد است. در این مقاله با یک دوره گام به گام و کاملاً رایگان با آموزش‌ نرم افزار اتوکد آشنا خواهید شد.
به دنیایی پر از خلاقیت، دقت، و فناوری خوش آمدید. در این دنیا، هر چیز از طراحی‌های مهندسی پیچیده گرفته تا ساختارهای هنری دقیق، با استفاده از یک نرم‌افزار قدرتمند به وجود می‌آید: اتوکد. این نرم‌افزار، نقطه تلاقی هنر و علم، کشش انسانی به خلاقیت و مهندسی را در خود جای داده است.


آموزش اتوکد رایگان

آموزش اتوکد رایگان مخصوص افرادی است که قصد دارند از پایه‌ تا مهارت‌های پیشرفته در این نرم‌افزار آشنا شوند. این دوره شما را از مفاهیم ابتدایی نرم‌افزار گرفته تا تکنیک‌های پیشرفته آموزش می‌دهد. همچنین، با آموزش اتوکد در منزل می‌توانید بدون نیاز به حضور در کلاس‌های حضوری، مهارت‌های لازم برای انجام پروژه‌های خود را به دست آورید.


آموزش مقدماتی اتوکد

آیا شما یک مبتدی هستید و به دنبال یادگیری مقدماتی اتوکد ؟ این دوره به شما این امکان را می‌دهد تا با مفاهیم پایه‌ای نرم‌افزار آشنا شده و به تدریج به مسائل پیشرفته‌تر بپردازید. از طراحی ساده تا ساختارهای پیچیده، شما با همه جزئیات آشنا خواهید شد.


آموزش اتوکد به زبان ساده

در این دوره، تدریس به زبان ساده و قابل‌فهم برای همه فراهم شده است. حتی اگر شما از پیش آشنا به مفاهیم فنی نباشید، با استفاده از روش‌های آموزشی مخصوص این دوره، به راحتی مهارت‌های لازم برای استفاده از اتوکد را خواهید آموخت.

آموزش اتوکد 2022 و اتوکد مکانیکال

در این دوره، شما با آخرین نسخه اتوکد، یعنی اتوکد 2022 آشنا خواهید شد. همچنین، اگر به طراحی مکانیکی علاقه‌مند هستید، با آموزش اتوکد مکانیکال می‌توانید مهارت‌های خاص مرتبط با این حوزه را نیز یاد بگیرید.
این دوره آموزش اتوکد یک فرصت مناسب برای یادگیری مهارت‌های لازم برای موفقیت در زمینه طراحی و مهندسی است. با ما همراه شده و مسلط به دنیای جذاب اتوکد شوید.

آموزش نرم‌افزار اتوکد

در این دوره آموزشی، ما تنها به تئوری‌ها و مفاهیم اتوکد محدود نمی‌شویم. ما به شما فرصت می‌دهیم تا با پروژه‌های عملی واقعی در محیط اتوکد کار کنید. از طراحی ساختمان‌های پیچیده گرفته تا مدل‌سازی ماشین‌آلات صنعتی، شما با مسائل واقعی روبرو خواهید شد.

آموزش اتوکد رایگان

آموزش اتوکد رایگان مخصوص افرادی است که قصد دارند از پایه‌ تا مهارت‌های پیشرفته در این نرم‌افزار آشنا شوند. این دوره شما را از مفاهیم ابتدایی نرم‌افزار گرفته تا تکنیک‌های پیشرفته آموزش می‌دهد. همچنین، با آموزش اتوکد در منزل می‌توانید بدون نیاز به حضور در کلاس‌های حضوری، مهارت‌های لازم برای انجام پروژه‌های خود را به دست آورید.در این دوره، تدریس به زبان ساده و قابل‌فهم برای همه فراهم شده است. حتی اگر شما از پیش آشنا به مفاهیم فنی نباشید، با استفاده از روش‌های آموزشی مخصوص این دوره، به راحتی مهارت‌های لازم برای استفاده از اتوکد را خواهید آموخت.

 

 

دوره آفلاین نرم افزار اتوکد برای تاسیسات

شاید اولین سؤالی که برایتان مطرح شود این باشد که چرا اتوکد به عنوان یک نرم افزار مهندسی در مجموعه آموزش های گروه مهندسی سودا قرار گرفته است. در واقع هنگامی که درحال تهیه این محتوا بودیم این موضوع مطرح شد ، و جواب این بود که شاید زمانی اتوكد یک نرم افزار تخصصی برای مهندسان و دانشجویان مهندسی بود ولی امروزه این نرم افزار در رده نرم افزارهای عمومی قرار گرفته است و افرادی که به این نرم افزار مسلط باشند موقعیت های شغلی بهتر و درآمدهای بالاتری کسب می کنند ، و با کمی دقت و البته کنجکاوی در مورد قسمت هایی از نرم افزار می توانید گلیم خود را (حداقل در کاربردهای روزمره) از آب بیرون بکشید.

نقشه کشی صنعتی همان زبان تکنیک یا زبان صنعت است .

آموزش مقدماتی اتوکد

زبانی که تراوش فکر مهندسان و طراحان را به تصویر می کشد. مهارت نقشه خوانی و نقشه کشی در مهندسی مانند سواد خواندن و نوشتن می باشد. نقشه کشی در حقیقت نوعی زبان محاوره در علوم مهندسی می باشد که اطلاعات مورد نیاز از یک قطعه، ماشین، سازه، و یا یک طرح را به روشنی و بدون ابهام بیان می کند.

این اطلاعات شامل شکل هندسی، نحوه قرار گرفتن و اتصال اجزاء مختلف، مشخصات فیزیکی و هر گونه اطلاعات ضروری می باشد. بنابراین هر مهندس لازم است که به این زبان مسلط باشد و بتواند به راحتی از طریق آن به تبادل اطلاعات با سایر مهندسین بپردازد.

یادگیری اتوکد با کمک مهندسین سودا

حداقل مهارت مورد نیاز برای یک مهندس نقشه خوانی است و البته توصیه می شود که نقشه کشی را نه لزوما بطور حرفه ای نیز بداند. هر مقدار تسلط به نقشه خوانی و نقشه کشی بیشتر باشد، شخص سریعتر و راحت تر می تواند ایده های خود را به دیگران منتقل کند و ایده های دیگران را درک کند. در واقع می توان گفت که نقشه کشی در صنعت مانند پلی است که دفاتر طراحی را با کارگاه های ساخت ، تولید و ساختمانی مرتبط می سازد.

آموزش اتوکد نقشه کشی

با گسترش صنایع ، ترسیم و خواندن نقشه اهمیت فوق العاده ای پیدا میکند و امروزه وجود افرادی که فن نقشه کشی را بطور عملی و صحیح آموخته باشند بطور جدی مورد نیاز صنایع است بدین ترتیب چنین افرادی میتوانند در موارد زیر کار آمد باشند :

۱) در بخش نقشه کشی و طراحی که در هر کارخانه و کارگاه ساختمانی وجود دارد چه با عنوان نقشه کش و چه با عنوان سرپرست می تواند انجام وظیفه نماید در اینجا این تذکر لازم است که عامل تجربه که در اثر کار بدست می آید برای فردی که پایه ی صحیح علمی دارد خیلی عمیق تر و سریع تر حاصل می شود.

۲) بعنوان رابطی بین مهندسین طراح و قسمت تولید (زیرا امروزه کمتر قطعه ای ،سازه و پلن های ساختمانی بدون نقشه ی تولید میگردد بنابراین کسانی که بخوبی حرف طراحان و مبتکرین را درک کرده و بصورت نقشه ای خوب اجرایی تحویل دهند جزء ارزشمندترین افراد می‌باشند )

 

فایل های مفید برای یادگیری اتوکد:

جزوه اتوکد مقدماتی سطح 

سخن پایانی در مورد آموزش نرم افزار اتوکد

در مسیر آموزش نرم افزار اتوکد، ما با هم یک سفر مفرح و پر از اطلاعات را طی کردیم. از آغاز تا انتها، شما با مفاهیم پایه‌ای نرم‌افزار اتوکد آشنا شدید و تا به تکنیک‌های پیشرفته‌تر آموختید. این سفر فقط یادگیری نرم‌افزار نبود؛ بلکه یک فرصت برای اکتساب مهارت‌های عمیق و خلاقیت در دنیای طراحی و مهندسی بود.حالا که به انتهای این دوره رسیده‌ایم،  امیدوارم شما احساس کنید که مسلط به اتوکد شده‌اید و می‌توانید از این ابزار قدرتمند استفاده کنید. همچنین، امیدوارم این آموزش به شما کمک کرده باشد تا ایده‌های خلاقانه‌ خود را به واقعیت بپیوندید و پروژه‌های خود را به سطح جدیدی از دقت و کیفیت برسانید.

5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید